تاریخ انتشاريکشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۵
کد مطلب : ۴۵۷۸۷۸
دونالد ترامپ در مصاحبه با یک روزنامه نگار اسرائیلی گفت : یهودیان آمریکا دیگر اسرائیل را دوست ندارند. مسیحیان انجیلی در آمریکا، اسرائیل را بیشتر از یهودیان دوست دارند.
۰
plusresetminus
دونالد ترامپ: یهودیان آمریکا دیگر اسرائیل را دوست ندارند
به گزارش بلاغ؛ دونالد ترامپ در مصاحبه با یک روزنامه نگار اسرائیلی گفت : یهودیان آمریکا دیگر اسرائیل را دوست ندارند. مسیحیان انجیلی در آمریکا، اسرائیل را بیشتر از یهودیان دوست دارند.
فارغ از انگیزه های ترامپ برای انتقاد از یهودیان آمریکا که اکثریت آنان به وی در انتخابات 2020  رای ندادند، سخنان رئیس جمهوری سابق آمریکا عاری از حقیقت نیست. عمده ترین دلایل کاهش دلبستگی یهودیان آمریکا به اسرائیل می‌تواند شامل موارد زیر باشد: 
1 – در حالی که جوانان آمریکایی از جمله جوانان یهودی آمریکایی به سمت نگرش های لیبرالی حرکت می کنند، در اسرائیل، جناح های به شدت محافظه کار، مذهبی و نژادپرست روی کار آمده اند.
2 – هرچه زمان بیشتر می گذرد، موضوع هولوکاست در بین نسل جوان یهودیان آمریکایی کم رنگ تر می شود. بدون موضوع هولوکاست، یهودیان دیگر کشورها، کمتر به اسرائیل ادای دین می کنند.
3 – رفتارهای ضد بشری و قانون شکنی‌های آشکار دولت اسرائیل در قبال فلسطینیان، به ویژه زنان و کودکان و همچنین در حمله به مدارس ، بیمارستان‌ها و خبرنگاران در طول جنگ های  مختلف با حماس و حزب ا... ، خشم یهودیان جوان و میان سال آمریکایی را برانگیخته است.به هر حال، وجهه اسرائیل در غرب، در «جنگ روایت ها» به شدت آسیب دیده است. اسرائیل دهه سوم قرن 21، اسرائیل دهه 50 و 60 قرن بیستم نیست که با مظلوم نمایی، حمایت افکار عمومی در غرب را به دست می آورد. اسرائیل کنونی حتی برای بسیاری از یهودیان نیز قابل دفاع نیست. 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴