تاریخ انتشارسه شنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰
کد مطلب : ۴۵۷۷۱۱
کارشناس تلویزیون آمریکا می‌گوید، بین 20 تا 30 میلیون هوادار مسلح رئیس‌جمهور سابق آمریکا آماده سرنگون کردن دولت بایدن هستند.
۰
plusresetminus
کارشناس ام‌اس‌ان‌بی‌سی: 30 میلیون هوادار مسلح ترامپ آماده سرنگونی بایدن
به گزارش بلاغ؛ شکاف‌های اجتماعی در آمریکا به مرز خطرناکی رسیده است. بسیاری از جمهوری خواهان در این کشور هنوز بر این باورند که در انتخابات به نفع بایدن تقلب شده و ریاست جمهوری بایدن نامشروع است. از سوی دیگر نظرسنجی‌ها نیز از تشدید فضای دو قطبی در این کشور حکایت دارد. این نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که بخشی از مردم از وقوع یک جنگ داخلی تمام عیار و حتی تجزیه کشور نگرانند.

طبق یک نظرسنجی در آمریکا که نتایج آن آبان ماه منتشر شده، یک نفر از هر سه جمهوری‌خواه آمریکایی یا همان ۳۰ درصد بر این باورند که به منظور جلوگیری از سقوط آمریکا و نجات این کشور باید به خشونت متصل شد. این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد که ۱۸ درصد از آمریکایی‌ها در مجموع بر این باورند که میهن‌پرستان آمریکایی باید برای حل مشکلات کشور دست به سلاح شوند. پیش‌تر نیز وزارت امنیت داخلی آمریکا درخصوص افزایش درخواست هواداران ترامپ برای دست زدن به اعمال خشونت‌بار هشدار داده بود.

در همین راستا «جان هِیلمن» کارشناس آمریکایی روز یکشنبه تاکید کرد، میلیون‌ها نفر در آمریکا آماده استفاده از سلاح  و برکنار کردن «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا هستند. به نوشته وبگاه شبکه «راشا تودی»، این کارشناس امور داخلی شبکه آمریکایی «ام‌.اس.‌ان.‌بی.‌سی» گفته، «20 تا 30 میلیون نفر» از هواداران «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا آماده هستند تا «دست به سلاح شده» و بایدن را برکنار کنند. «چاک تاد» مجری این شبکه نیز در برنامه‌ای با حضور «هیلمن» به مقاله جدید نشریه «آتلانتیک» پرداخت که در آن نوشته شده: «کودتای ترامپ همین حالا شروع شده است».

«هیلمن» در این برنامه گفت: «تحقیقی هست که نشان می‌دهد چیزی بین 8 تا 12 درصد آمریکایی‌ها می‌گویند [دولت] بایدن نامشروع است و اینکه استفاده از خشونت ابزار مناسبی برای برکنار کردن او و بازگرداندن ترامپ است.» به گزارش فارس این کارشناس آمریکایی این را هم گفته که: «این تعداد، معرف چیزی بین 20 تا 30 میلیون نفر است. 20 تا 30 میلیونی که آماده دست بردن به سلاح و جنبش بزرگی در راستای خشونت سیاسی هستند.»

حمله به کنگره تمرین بود
در گزارش نشریه آتلانتیک نیز آمده بود: «کودتای ترامپ بیشتر بر خرابکاری اتکا خواهد داشت تا خشونت» و حمله به کنگره «تمرینی» برای رئیس‌جمهور سابق بود. در این گزارش آمده است، مانورهای سیاسی از سوی ترامپ و هوادارانش و همچنین استقرار هواداران درخور در موقعیت‌های درست، در سطح ملی و محلی می‌تواند به انتخابات ریاست جمهوری در سال ۲۰۲۴ ختم شود که نتیجه آن با برگه‌های رأی تعیین نشود. پیشتر «مایکل فلین» مشاور امنیت ملی دولت دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا نیز انجام کودتا علیه دولت دموکرات این کشور را خواستار شده بود «فلین» در جلسه پرسش و پاسخ کنفرانس گروه «کیواِنان» در ایالت تگزاس گفته بود: «می‌خواهم بدانم چرا آنچه در میانمار انجام شد نمی‌تواند در اینجا اتفاق افتد؟»این ژنرال بازنشسته آمریکایی در میان فریاد تشویق افراد شرکت‌کننده در این کنفرانس، ادامه داد: «هیچ دلیلی ندارد. منظورم این است که باید اینجا هم اتفاق افتد.»

نارضایتی 70 درصدی از عملکرد بایدن
خبر دیگر از آمریکا اینکه نتایج جدیدترین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که حدود 70 درصد از آمریکایی‌ها از عملکرد رئیس‌جمهور این کشور در مهار تورم ناراضی هستند. وزارت کار آمریکا اعلام کرده میزان تورم این کشور در حدود ۴۰ سال گذشته بی‌سابقه است.به گزارش فارس، طبق نظرسنجی شبکه «ای بی‌سی نیوز-ایپسوس»، ۶۹ درصد از مردم آمریکا از عملکرد «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در مهار تورم ناراضی هستند. بنا بر گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی «هیل»، نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد که تنها ۲۸ درصد از آمریکایی‌ها از نحوه عملکرد بایدن در مهار تورم رضایت دارند و ۶۹ درصد دیگر از عملکرد وی درخصوص این موضوع مهم ناراضی هستند.طبق این گزارش، این آمار و ارقام در بین دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات به این شکل است که ۹۴ درصد از جمهوری‌خواهان از عملکرد بایدن در مهار تورم ناراضی هستند و ۵۴ درصد از دموکرات‌ها چنین نظری دارند و در بین احزاب مستقل، ۷۱ درصد از عملکرد رئیس‌جمهور آمریکا در قضیه تورم ناراضی هستند.

طبق این گزارش، در قضیه بهبود اوضاع اقتصادی نیز، 57 درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی تأکید کردند که تاکنون از عملکرد بایدن رضایت نداشته‌اند.شبکه‌ای بی‌سی نیوز همچنین گزارش کرد که میزان محبوبیت بایدن در قضیه رسیدگی به جرایم و خشونت‌های مرتبط با سلاح نیز افت چشمگیری داشته است به طوریکه تنها ۳۶ درصد از شرکت‌کنندگان عملکرد بایدن در رسیدگی به جرایم را مورد تأیید قرار‌دادند و ۳۲ درصد نیز از عملکرد وی در مقابله با خشونت‌های مرتبط با سلاح رضایت داشتند.با این حال آن طور که پایگاه اطلاع‌رسانی هیل بر اساس نتایج نظرسنجی‌های منتشر شده گزارش کرده است، میزان محبوبیت بایدن در موضوع مهار ویروس کرونا تا حدودی قابل قبول بود به طوریکه طبق نتایج نظرسنجی‌ای بی‌سی نیوز و ایپسوس، ۵۳ درصد از آمریکایی‌ها تأکید کردند که از نحوه مدیریت جو بایدن در مقابله با شیوع ویروس کرونا، رضایت داشتند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
دولت و مجلس زمینه‌ساز رفع موانع تولید شوند
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۴۹
پایبندی بانوان به اجرای قانون حجاب و عفاف
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۵
سپاه در خدمت‌رسانی به مردم پرچم‌داری می‌کند
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴