تاریخ انتشاردوشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۷
کد مطلب : ۴۵۷۶۷۰
گروه جهادی عصر خدمت که سال‌هاست در حوزه محرومیت‌زدایی در استان مازندران فعالیت می‌کند، این‌بار به خانواده‌ای بر خورده که دارای وضعیتی بحرانی است.
۰
plusresetminus
محرومیت‌زادیی مهمترین ماموریت گروه جهادی در مازندران
به گزارش بلاغ؛ پدر و مادر این خانواده سن و سالی از آن‌ها گذشته و حتی توان رسیدگی به کارهای روزمره خود را هم ندارند، با این‌حال با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کنند که تحمل آن برای افراد سالم و جوان نیز سخت و طاقت فرسا است.

حجت‌الاسلام شیخ حسن خراسانی از عوامل گروه جهادی عصر خدمت در خصوص این خانواده در گفت‌وگو با بلاغ؛ گفت: در روستای کوات دور افتاده دهستان پشتکوه ساری، پدر و مادری زندگی می‌کنند که در بستر بیماری بوده و جز دخترشان کسی نیست تا از آن‌ها پرستاری کند.

وی افزود: این خانم هم به دلیل اینکه باید تمام وقت در خانه از پدر و مادر و دختر خردسال خود مراقبت کند، بیکار است و هیچ منبع درآمدی شامل حالشان نیست.

عضو گروه جهادی عصر خدمت تصریح کرد: کمیته امداد مبلغی به‌صورت ماهیانه برای این خانواده واریز می‌کند که حتی کفاف هزینه درمان را هم نمی‌دهد.
 
حجت‌الاسلام خراسانی ادامه داد: در بازدیدی که از محل زندگی این خانواده داشتیم متوجه مواردی بسیار بحرانی شدیم؛ خانه بر اثر زلزله در سال‌های قبل دچار شکاف‌های بسیار عمیقی شد به‌طوری‌که بر اثر کوچک‌ترین حادثه‌ای در آینده احتمال ریزش آن بر سر اهالی خانه بالا می‌رود. 

وی خاطرنشان کرد: این تنها مسئله‌ای نیست که جان این خانواده را تهدید می‌کند؛ به دلیل استاندارد نبودن متریال‌های ساخت، دیوارها و سقف خانه، محلی مناسب برای زندگی حیوانات خطرناک همچون مار، عقرب و موش است که چندین بار به داخل خانه نیز نفوذ کرده‌اند و تهدید دیگری برای امنیت جان این خانواده هستند.

دختر این خانواده نیازمند نیز در این باره به خبرنگار بلاغ می‌گوید: شب‌ها از استرس فراوانی که داریم، چند قرآن بالای سر هر نفر که می‌خوابد می‌گذاریم.

وی اظهار داشت: با این امید که مارهای سمی به احترام این قرآن از ما دور شوند و با ما کاری نداشته باشند؛ با این حال هر بار قبل از خواب زیر پتو پنهان می‌شویم و دعا می‌کنیم که مارها از سقف پایین نیایند.

عادل‌الندانی مسئول گروه جهادی عصر خدمت در دهستان پشتکوه نیز در گفت‌ؤگو با خبرنگار بلاغ با توجه به مشکلات این خانواده اظهار کرد: لوازم خانگی این خانواده، قدیمی و از کار افتاده است؛ اجاق گازی که از آن استفاده می‌کنند؛ استاندارد نیست و دچار پوسیدگی‌های فراوان شده است به همین جهت چندین بار  هنگام آشپزی دچار حریق شد.

وی تصریح کرد: یخچال و بخاری این خانه نیز به‌صورت امانی دریافت شده است که باید تا چند وقت دیگر تحویل صاحبان شود.

مسئول گروه جهادی عصر خدمت در پایان یادآور شد: ما پیگیر این مسئله هستیم تا به سرعت مشکلات این خانواده را رفع کنیم و از دستگاه‌های اجرایی درخواست کمک کرده‌ایم اما به دلیل اینکه گاها طی کردن پروسه‌های اداری بسیار زمان‌بر است، از مردم نیز درخواست کرده‌ایم تا حد توان کمک‌های خود را به ما برسانند و یا اگر کسی می‌تواند در اجرای کار به ما کمک کند با ما تماس بگیرد.

شماره تماس : 09011039332
شماره کارت:  6104337138074909
عادل الندانی
 

















 

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲