کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون تربیت و آموزش ارتش جمهوری اسلامی ایران:

دانشگاه نیروی دریایی امام نوشهر؛ قطب دانش دریایی کشور است

17 آذر 1400 ساعت 19:36

معاون تربیت و آموزش ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه دانشگاه نیروی دریایی امام خمینی (ره) نوشهر قطب دانش دریایی کشور است، گفت: مرجعیت علمی دریانوردی در کشور به دانشگاه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران داده می‌شود؛ دانشگاه‌های یونیک دانشگاه‌های مرجع هستند و تنها دانشگاهی که در کشور می‌تواند ادعای کار تخصصی دریا را داشته باشد؛ دانشگاه نیروی دریایی نوشهر بوده و تلاش می‌کنیم که زیرساخت‌ها را توسعه دهیم.


امیر سرتیپ علیرضا شیخ در حاشیه افتتاحیه سومین دوره مسابقات المپیک علمی و ورزشی دانشجویان آجا یادواره شهید سرلشگر "حسن آبشناسان" که به‌میزبانی دانشگاه علوم دریایی امام (ره) نوشهر برگزار شد، در گفت‌وگو با بلاغ؛ اظهار کرد: دانشگاه افسری نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران میزبان یک رویداد بزرگ علمی و نظامی در عرصه رقابت‌های دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران است که هر ساله این برنامه همزمان با روز دانشجو به‌میزبانی یکی از دانشگاه‌ها برگزار می‌شود.

وی افزود: مسابقات علمی و نظامی دانشجویان در واقع سنجش سطح توانمندی علمی، دانشی، توانشی و تربیتی دانشجویان است که در ارتش جمهوری اسلامی ایران پایه‌ریزی شده است.



معاون تربیت و آموزش ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: این برنامه در طول سال توانایی و قابلیت‌های کسب شده دانشجویان را در یک مسابقه سراسری می‌سنجد و باعث تغییر در برنامه‌ها و سنجش توانمندی دانشگاه‌ها در موفقیت در حوزه آموزش و تربیت است.

شیخ ادامه داد: مسابقات علمی تحت عنوان المپیاد دانشجویی در سطح ارتش و نیروهای مسلح فراخوان داده شد و امیدواریم بتوانیم در آینده نه چندان دور با فراخوان و دعوت از کشورهای دوست و همسایه این کار را انجام دهیم اما این برنامه‌ریزی اولیه ما در حوزه سنجش قابلیت‌ها و توانمندی‌های داخلی خود سازمان بود.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع نیروهای مسلح سطح دانش و آموزش آنان به رقابت می‌کشانیم که انشالله بتوانیم در آینده نزدیک در عرصه‌های بزرگ‌تر نیز گام برداریم.

معاون تربیت و آموزش ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: در حال حاضر فقط اگر بخواهیم از دیدگاه رسانه‌های تحلیلی دنیا نگاه کنیم، نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در قالب معیارهای سنجش مؤسسات اندازه‌گیری قدرت دریایی در رتبه ششم دنیا قرار دارد و این یعنی ما در منطقه رتبه اول را داریم.

شیخ در پایان یادآور شد: این می‌تواند بسیار حائز اهمیت بوده و جای توسعه داشته باشد و برای شهرستان نوشهر که این دانشگاه در آن مستقر است قطعاً منشأ خیر است که در تعاملات علمی و تخصصی دریایی با توجه به بنادری که در اینجا وجود دارد؛ بسیار مؤثر است.



انتهای پیام/


کد مطلب: 457574

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/457574/دانشگاه-نیروی-دریایی-امام-نوشهر-قطب-دانش-کشور

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com