تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۲
کد مطلب : ۴۵۷۵۷۰
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس احیای طب تخصصی سالمندی را از ضرورت‌ها دانست و گفت: برنامه‌هایی که به سلامت افراد مربوط است از تصمیم‌سازی فردی باید خارج شود بنابراین در این رابطه مقرر شد در نامه‌ای به وزیر بهداشت بر ضرورت احیای طب تخصصی سالمندی تاکید کنیم.
۰
plusresetminus
ضرورت احیای طب تخصصی سالمندی/ تقویت بیمه‌ها تنها راهکار برون‌رفت از معضلات حوزه سلامت است
به گزارش بلاغ؛ محمدعلی محسنی بندپی در نشست فراکسیون سلامت مجلس که به‌منظور بررسی اقدامات و اعتبارات حوزه سلامت برگزار شد، اظهار کرد: برای اینکه بتوان مشکلات حوزه سالمندی را در لایحه بودجه 1401 و برنامه هفتم توسعه پیش‌بینی و برخی اصلاحات را انجام دهیم این نشست برگزار شد.

وی افزود: این فراکسیون یکی از منظم‌ترین فراکسیون‌هایی است که در مجلس کار خود را انجام می‌دهد و با توجه به زمان‌بندی خوب امیدواریم بتوانیم در لایحه بودجه و برنامه هفتم توسعه اثرگذار باشیم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: روز گذشته رییس کمیسیون بهداشت دستور داد نشستی را با انجمن پارکینسون برگزار کنیم که مسئولان این انجمن مطرح کردند که این بیماری از دهه سوم شروع می‌شود در حالی که مربوط به زمان پیری بوده و نگرانی‌هایی برای سازمان‌های بیمه‌گر ایجاد خواهد شد و باید از سن پایین ارائه خدمات داشته باشند.

محسنی‌بندپی تصریح کرد: وجود اعتبارات لازم برای انجام تحقیقات یکی از مشکلات مربوط در حوزه بیماری پارکینسون بود که مقرر شد در نامه‌ای به وزیر بهداشت تاکید کنیم که این مهم را در بودجه ببینند و همچنین باید ارائه رونوشتی را به انجمن طب سالمندی برای پیگیری داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: برای خلق منابع جدید در لایحه بودجه فرصت خواهیم داشت که اعضای کمیسیون تلفیق را مجاب کنیم تا از مباحث مربوط به حوزه سالمندی و وزارت بهداشت دفاع شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس یادآور شد: تمامی تلاش ما این است که بیمه‌ها را تقویت کنیم تا فشار از روی دوش مردم کاسته شود اما در صحن علنی هم می‌توانیم رایزنی‌هایی را با نمایندگان داشته باشیم و اینکه بودجه چقدر تخصیص داده شده را باید پیگیری کنیم تا بتوانیم ردیف‌های خوبی را در لایحه بودجه 1400 پیش‌بینی کنیم.

محسنی بیان کرد: اگر بندهایی که مربوط به بیمه سلامت در بودجه مانند مراقبت در منزل و حق پرستاری را از محل درآمدهایی که فشار به دولت نمی‌آورند مانند مالیات بر خودروهای لوکس و دریافت مالیات از اینفلوئنسرها مورد توجه قرار دهیم می‌توان منابعی را تامین کرد.

وی در پایان با تاکید بر اینکه تقویت بیمه‌ها تنها راهکار برون‌رفت از معضلات حوزه سلامت است، گفت: بسته‌های پایه پوششی خدمات درمانی در شورای عالی بیمه قوی نیست و باید به این موضوع توجه و تمامی افراد جامعه تحت پوشش قرار گیرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴