تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۱
کد مطلب : ۴۵۷۵۵۴
شهرداری ساری برای بی‌خطرسازی و ساماندهی پسماندهای پر خطر بیمارستانی و مراکز درمانی با نظام پزشکی ساری تفاهم‌نامه امضا کردند.
۰
plusresetminus
پسماندهای پر خطر بیمارستانی ساری ساماندهی می‌شوند
به گزارش بلاغ، در نشستی که با حضور عباس غفوری سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری ساری و محمدابراهیمی ساروی رییس هیئت‌ مدیره نظام پزشکی ساری برگزار شد، بی‌خطرسازی و ساماندهی پسماندهای پزشکی مراکز بهداشتی به امضا دو طرف رسید.

با توجه به حساسیت و اهمیت موضوع مقرر شد، پزشکان و کادر درمان همکاری لازم درباره دفع زباله‌ها و  پسماند عفونی و غیر عفونی داشته و نسبت به اجرای تفاهم‌نامه و قراردادهای دفع پسماندهای عفونی  توجه بیشتری داشته باشند.

 غفوری سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری ساری در این  نشست بابیان اینکه زباله‌های بیمارستانی بسیار خطرناک است، اظهار کرد: چنانچه پسماندهای بیمارستانی یا پزشکی بدون ملاحظات ویژه امحا شوند، تمام مواد داروی، عفونی و میکروبی وارد خاک و با اولین بارندگی وارد آب‌های زیرزمینی می‌شود که سلامت جامعه را به خطر می‌اندازد.

وی افزود: دفع اصولی پسماندها به‌ویژه زباله‌های بیمارستانی همیشه از دغدغه‌های فعالان محیط‌زیست بوده، اما این مسئله در شرایط بحرانی شیوع ویروس کرونا بیشتر از دغدغه زیست‌محیطی، به تهدید جدی سلامت شهروندان تبدیل‌شده است.

سرپرست مدیریت پسماند شهرداری ساری تصریح کرد: ارتقا کیفیت زندگی شهری و شهروندی امروز بالاترین هدف و برنامه شهرداری است.

محمد ابراهیمی رییس هیئت‌ مدیره نظام پزشکی ساری نیز در این  نشست، استفاده از ظرفیت دو سازمان در ارتقای سلامت جامعه و سلامت شهروندان را مهم دانست و  گفت: باهم افزایی و تعاملات بیشتر می‌توان در مسیر سلامت جامعه  قدم  برداشت.

وی افزود: با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده درصدد هستیم این همکاری مشترک را گسترش و به شهروندان خدماتی شایسته ارائه دهیم.

ابراهیمی در این تفاهم‌نامه، همکاری، هدایت و تسهیل فرایند تدوین سیاست‌های سلامت‌محور مرتبط با سلامت شهروندان را تشریح کرد و گفت: در این زمینه با مجموعه مدیریت شهری همکاری خواهند کرد.

در این  نشست بر اهمیت بی‌خطر سازی پسماندهای ویژه بیمارستانی به‌جای سوزاندن آن‌ها تاکید و راهکارهایی درباره بی‌خطر سازی و امحا زباله‌های عفونی مطرح شد.

انتهای پیام/
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴