کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فرمانده پایگاه بسیج دانشجویی پیام نور آمل:

احداث دانشگاه سراسری علوم‌‌پزشکی یکی از مطالبات مردم آمل است

16 آذر 1400 ساعت 20:31

فرمانده پایگاه بسیج دانشجویی پیام نور آمل احداث دانشگاه سراسری علوم‌پزشکی را یکی از مطالبات مردم آمل دانست و گفت: متاسفانه در سال‌های گذشته برای گرفتن مجوز تاسیس دانشگاه علوم پزشکی اسیر بازی‌های سیاسی شده است.


به گزارش بلاغ؛ امین ثقفی امروز در مراسم روز دانشجو که در دانشگاه مازندران برگزار شد، اظهار کرد: بیماران برای درمان به شهرستان‌های دیگر می‌روند و پزشک برای مداوا از شهرستان‌های دیگر می‌آید، در حالی که در تمام بحران‌ها به‌خصوص از ابتدای کرونا به‌عنوان شهرستان معین پذیرای بیماران کرونایی شهرهای دیگر هم بوده و با تمام توان به مداوای انان پرداخته است.

وی افزود: با توجه به داشتن اساتید بلامنازع در تخصص‌های مختلف پزشکی به‌طور قطع صلاحیت شایستگی تاسیس دانشگاه علوم پزشکی را دارد.

عدم مدیریت درست در عرصه کشاورزی

فرمانده پایگاه بسیج دانشجویی پیام نور آمل مدیریت غلط در عرصه کشاورزی را مسبب نابودی این صنعت دانست و گفت: با عدم نظارت صحیح و کنترل قیمت کشاورزی، عدم خرید تضمینی محصول، اعطای مجدد مجوز و لغو مجوزهای غیر کارشناسی برای واردات و صادرات محصولات بسیاری از کشاورزان تمایلی برای ادامه کشاورزی ندارند و فروش زمین به مسافران برای ویلا سازی را به صرفه‌تر می‌دانند.

ثقفی تقسیمات کشوری را یکی از دغدغه‌های شهروندان تلقی کرد و افزود: اتفاق بسیار ناراحت کننده‌ای که در فضای مجازی و بین مردم بازخورد داشت، خبرنگاران رسانه‌های ملی قله دماوند و کافه کلی که برای مازندران و آمل بوده بخشی از تهران معرفی کرد؛ در حالی که بسیاری از مناطق هنوز جزو آداب و رسوم مازندرانی است اما در تقسیمات کشوری به تهران تعلق دارد.

وی ادامه داد: امکانات شهری بر اساس جمعیت شهری تعلق می‌گیرد با توجه به اینکه استان مازندران سه روز در هفته را متعلق به مسافران است باید بر این اساس به آن بودجه تعلق بگیرد، تا بتون پاسخگوی نیاز مسافران باشد.

معضل انباشت زباله در منطقه عمارت آمل

فرمانده پایگاه بسیج دانشجویی پیام نور آمل با بیان اینکه روزانه بیش از ۴۰۰ تن زباله در این منطقه دپو می‌شود، تصریح کرد: طبق آمار رسمی متاسفانه در چهار دهه گذشته بوده به اندازه ۱۵ سال بیشتر از استاندارد در این منطقه زباله دپو شد.

ثقفی یادآور شد:  آلودگی‌های زیاد زیست‌محیطی ناشی از آن هر روزه سلامت شهروندان منطقه و محیط‌ زیست شهری را حد تهدید می‌کند.

وی در پایان همچنین در خصوص ترافیک جاده هراز خاطرنشان کرد: ترافیک جاده هراز هر هفته چهارشنبه و پنجشنبه به‌خاطر حضور مسافران یک طرفه می‌شود و مشکل بزرگی را برای ساکنان منطقه رقم می‌زند.
 
انتهای پیام/


کد مطلب: 457545

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/457545/احداث-دانشگاه-سراسری-علوم-پزشکی-یکی-مطالبات-مردم-آمل

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com