کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بابل اعلام کرد:

واکسیناسیون و رعایت شیوه‌نامه مهم‌ترین راه مبارزه با کرونا

16 آذر 1400 ساعت 13:38

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بابل با بیان اینکه تکمیل واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌توانداز شروع پیک ششم جلوگیری کند؛ گفت: راه بسیار مهم برای پیشگیری و عدم ابتلا به سویه جدید کرونا استفاده از شیوه نامه‌ها، پروتکل‌های بهداشتی و تکمیل واکسیناسیون است.


به گزارش بلاغ؛ دکتر سیدناصر عمادی در گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن اشاره به اینکه جهش اخیر کرونا با نام اومیکرون از آفریقای‌ جنوبی شروع شده و به تمام دنیا در حال انتشار است، اظهار کرد: اگر چه اومیکرون علائم خفیف در حد سردرد، کوفتگی بدن و خستگی بدن را همراه دارد، اما زمان نیاز داریم تا ببینیم اثر آن بر ژن‌ها و ملیت‌های مختلف چگونه است.

وی با اشاره به اینکه موضوع واکسیناسیون بسیار مهم است، افزود: زمانی که واکسن بسیار اندک و مردم عزیز در صف‌های طولانی بودند، متاسفانه روزانه حدود ۷۰۰ نفر از هموطنان از دنیا می‌رفتند اما امروزه با توجه به واکسیناسیون ۱۰۰ میلیون دز در ۱۰۰ روز ،  میزان مرگ و میر از ۷۰۰ نفر در روز به ۷۰ نفر رسید.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بابل اظهار داشت:  این آمار نشان دهنده اهمیت واکسیناسیون در کشور بوده که چقدر کمک کرد به  سلامت مردم و پیشگیری از ابتلا به کرونا یا در اثر ابتلاء علائم شدید یا  مرگ و میر نداشته باشیم.

عمادی در پایان با بیان اینکه ویروس کرونا اولین و آخرین ویروسی نخواهد بود که  در کشور ما آمده و قطعا با ویروس‌های متفاوت با اشکال دیگر مواجه می‌شویم، گفت:  بهترین راه رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا انجام واکسیناسیون است که کمک می‌کند سیستم دفاعی بدن ما در مقابل ویروس مقاوم باشد و در صورت مواجه با این ویروس مبتلا به بیماری شدید و یا موجب مرگ و میر و فوت بیمار نشود.

انتهای پیام/


کد مطلب: 457541

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/457541/واکسیناسیون-رعایت-شیوه-نامه-مهم-ترین-راه-مبارزه-کرونا

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com