سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بابل اعلام کرد:

واکسیناسیون و رعایت شیوه‌نامه مهم‌ترین راه مبارزه با کرونا

تاریخ انتشارسه شنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۸
کد مطلب : ۴۵۷۵۴۱
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بابل با بیان اینکه تکمیل واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌توانداز شروع پیک ششم جلوگیری کند؛ گفت: راه بسیار مهم برای پیشگیری و عدم ابتلا به سویه جدید کرونا استفاده از شیوه نامه‌ها، پروتکل‌های بهداشتی و تکمیل واکسیناسیون است.
۰
plusresetminus
واکسیناسیون و رعایت شیوه‌نامه مهم‌ترین راه مبارزه با کرونا
به گزارش بلاغ؛ دکتر سیدناصر عمادی در گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن اشاره به اینکه جهش اخیر کرونا با نام اومیکرون از آفریقای‌ جنوبی شروع شده و به تمام دنیا در حال انتشار است، اظهار کرد: اگر چه اومیکرون علائم خفیف در حد سردرد، کوفتگی بدن و خستگی بدن را همراه دارد، اما زمان نیاز داریم تا ببینیم اثر آن بر ژن‌ها و ملیت‌های مختلف چگونه است.

وی با اشاره به اینکه موضوع واکسیناسیون بسیار مهم است، افزود: زمانی که واکسن بسیار اندک و مردم عزیز در صف‌های طولانی بودند، متاسفانه روزانه حدود ۷۰۰ نفر از هموطنان از دنیا می‌رفتند اما امروزه با توجه به واکسیناسیون ۱۰۰ میلیون دز در ۱۰۰ روز ،  میزان مرگ و میر از ۷۰۰ نفر در روز به ۷۰ نفر رسید.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بابل اظهار داشت:  این آمار نشان دهنده اهمیت واکسیناسیون در کشور بوده که چقدر کمک کرد به  سلامت مردم و پیشگیری از ابتلا به کرونا یا در اثر ابتلاء علائم شدید یا  مرگ و میر نداشته باشیم.

عمادی در پایان با بیان اینکه ویروس کرونا اولین و آخرین ویروسی نخواهد بود که  در کشور ما آمده و قطعا با ویروس‌های متفاوت با اشکال دیگر مواجه می‌شویم، گفت:  بهترین راه رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا انجام واکسیناسیون است که کمک می‌کند سیستم دفاعی بدن ما در مقابل ویروس مقاوم باشد و در صورت مواجه با این ویروس مبتلا به بیماری شدید و یا موجب مرگ و میر و فوت بیمار نشود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴