کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران:

دستگاه‌های نظارتی به ترک فعل و کوتاهی‌ در حوزه حجاب و عفاف ورود کنند

16 آذر 1400 ساعت 10:57

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران گفت: متاسفانه با ترک فعل و کوتاهی‌های بسیاری در بخش حجاب و عفاف از سوی متولیان امر مواجه هستیم که باید توسط دستگاه‌های نظارتی مورد بررسی قرار گیرد.


به گزارش بلاغ، مهرداد محمدی در جلسه ستاد شئون فرهنگی و رفتاری دانشگاه آزاد اسلامی مازندران که با حضور معاونین و مسئولین فرهنگی و با موضوع عفاف و حجاب در سالن جلسات این دانشگاه برگزار شد با بیان اینکه بحث عفاف و حجاب موضوعی است که از پیش از انقلاب به عنوان یکی از دغدغه‌های مومنین مطرح بوده، اظهار داشت: شهدای عالی مقام ما برای پاسداشت این موضوع جان شیرین خود را نثار نمودند و اغلب آنان در توصیه‌های موکدی در وصایای خود نسبت به این موضوع داشتند که جای تامل دارد.

وی به مصوبات شورایعالی انقلاب فرهنگی که در این حوزه وجود دارد اشاره و عنوان کرد: قریب به ۳۳ دستگاه در این زمینه عهده دار مسئولیت‌هایی هستند که باید آن‌ها را به نحو احسن اجرا نمایند، اما متاسفانه با ترک فعل و کوتاهی‌های بسیاری در این بخش از سوی متولیان امر مواجه هستیم که باید توسط دستگاه‌های نظارتی مورد بررسی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه ما وظیفه داریم الگو‌های موفق در حوزه عفاف و حجاب را مشخص و نسبت به نقویت و برجسته سازی آن اقدام نماییم، افزود: تجلیل از پرسنل و مدیران موفق در این بخش از جمله اقداماتی است که ستاد با هدف معروف گستری آن را دنبال می‌کند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران به برگزاری ۱۷ جلسه آموزشی تحت عنوان طرح ملی امر به معروف و نهی از منکر با تدریس هاشمی گلپایگانی دبیر ستاد امر به معروف کشور اشاره و اظهار داشت: پنج جلسه اخیر این دوره به صورت متمرکز به بحث عفاف و حجاب پرداخته که می‌تواند مبنای خوبی برای علاقمندان دغدغه‌مند این حوزه باشد.

محمدی به الگوی موفقی در استان خراسان رضوی در حوزه عفاف و حجاب اشاره و افزود: ۳۰ تشکل مردمی فعال در عرصه عفاف و حجاب با تشکیل جبهه واحد و مطالبه از دادستان مشهد انتخابات اتحادیه صنف آرایشگران زنانه مشهد در مهرماه سال جاری را تحت شعاع قرار داده که موجب رد صلاحیت افرادی شد که در راس این مجموعه طی ۸ سال گذشته ترک فعل‌های بسیاری داشتند.

وی به تجربه موفق دانشگاه علوم پزشکی شیراز در حوزه عفاف و حجاب نیز گریزی زد و بیان کرد: دلیل ایجاد آسیب‌های متعدد بویژه در مراکز آموزشی بویژه در بحث بدحجابی، عدم اجماع همه عناصر موثر در مجموعه دانشگاه است که در دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بهره گیری از ظرفیت تشکل‌های دانشجویی، مجموعه فرهنگی و حراست اولویت و اقدام اولیه در این بخش به معاونت آموزشی واگذار شد که تذکرات اولیه را به دانشجویان داشته باشند و در صورت عدم تاثیر، معاونت دانشجویی و کمیته انضباطی موضوع را پیگیری نمایند؛ که اتفاقات خوبی در این دانشگاه در این بخش به وقوع پیوست.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران در پایان به ضوابط پوشش مراکز دانشگاهی در کشور بر اساس مصوبات شورایعالی انقلاب فرهنگی اشاره کرد و گفت: این موارد باید به عنوان مبنا در تمامی مراکز آموزشی رعایت شود و به منظور اثرگذاری بیشتر در این بخش می‌توان مطالب کتاب "نیم نگاهی به ضوابط و پوشش در دانشگاه‌های جهان" را در دانشگاه‌ها به مسابقه گذاشت.

انتهای پیام/


کد مطلب: 457521

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/457521/دستگاه-های-نظارتی-ترک-فعل-کوتاهی-حوزه-حجاب-عفاف-ورود-کنند

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com