کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سوادکوه خبر داد

برگزاری پنجمین جشنواره شعر نوج در سوادکوه شمالی

16 آذر 1400 ساعت 9:23

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سوادکوه از برگزاری برگزاری پنجمین جشنواره شعر نوج در سوادکوه شمالی خبر داد.


به گزارش بلاغ، حمید امینی در گفت‌وگوی با خبرنگاران اظهار کرد: جشنواره استانی نوج؛ خاستگاه کشف استعدادهای هنری شعر و شاعری محسوب می‌شود.

وی افزود: یکی از بارزترین اهداف و منظور از برگزاری جشنواره‌ها، فعالیت‌ها و..‌ فرهنگی، هنری و… کشف استعدادهای جدید در عرصه های فرهنگی، هنری و مذهبی است.

 رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سوادکوه خاطرنشان کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران و به نمایندگی از آن، ادارات شهرستانی مطابق با وظیفه سازمانی و برنامه های مدون فرهنگی و هنری سالانه اقدام به برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری می‌کنند که گاه این فعالیت‌ها شهرستانی و تعدادی هم، استانی و یا ملی و کشوری است.

امینی تصریح کرد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سوادکوه با همراهی مجدانه انجمن شعر شهرستان، با توجه به وجود پتانسیل‌های قوی فرهنگی و هنری، برخورداری از غنای فرهنگی، شعر و شاعری در سال ۱۳۸۹ با اخذ مجوز از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی موفق به راه اندازی دبیرخانه دائمی شعر تبری نوج در شهرستان شد که تا کنون۴ دوره از آن برگزار که نخستین دوره جشنواره در سال ۱۳۹۰ در شهر پل‌سفید، دومین دوره جشنواره در سال ۱۳۹۶ در شهر شیرگاه، سومین دوره جشنواره در سال ۱۳۹۷ در شهر زیراب و چهارمین دوره آن در سال 1399 زیرآب انجام شد.

وی اظهار داشت: سال‌جاری ۱۴۰۰ با توجه به تاکیدات انجام شده از سوی مدیرکل محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در خصوص ایجاد نگرشی نو در برگزاری جشنواره شعر تبری نوج شامل: برخورداری از ظرفیت‌های سایر شهرستان‌های استان(مالی، پشتیبانی)، استفاده از نبوغ و ابتکارات اصحاب فرهنگ و هنر و… در برگزاری جشنواره، ایجاد انگیزه بیشتر برای متولیان و مسئولان و انجمن‌های فرهنگی و هنری سایر شهرستان‌ها در حمایت بیشتر از جشنواره، با دبیری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سوادکوه، در سایر شهرستان‌های متقاضی برگزار شود.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سوادکوه تاکید کرد: با توجه به درخواست اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان سوادکوه شمالی و موافقت های صورت گرفته، جشنواره استانی شعر تبری نوج در سال ۱۴۰۰ در شهرستان سوادکوه شمالی به دبیری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سوادکوه برگزار می‌شود.

امینی با اشاره به تعیین اعضاء شورای سیاست گذاری سال‌جاری جشنواره بیان کرد: ذبیح‌الله ذبیحی” دبیر علمی جشنواره”، حمید امینی، مهدی یزدانی، جابر خانلری، منصور‌علی اصغری، مبین اکبرنژاد و فاطمه تالشی بعنوان اعضای شورا، موضوعات و برنامه‌های اجرای آن را تعیین می‌کنند.

وی در پایان گفت: آیین رونمایی از پوستر جشنواره نیز در ماه جاری و اختتامیه آن در اواسط اسفند ماه سال‌جاری برگزار می‌شود.

انتهای پیام/


کد مطلب: 457518

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/457518/برگزاری-پنجمین-جشنواره-شعر-نوج-سوادکوه-شمالی

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com