کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فرمانده ناحیه مقاومت بابلسر:

الگوی حکمرانی نظام جمهوری اسلامی ایران در دنیا تاثیرگذار است

15 آذر 1400 ساعت 17:54

فرمانده ناحیه مقاومت بابلسر گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی از سال ۱۳۵۷ تاکنون یک مدل تحت عنوان جمهوری اسلامی (جمهوریت+اسلام) یعنی آحاد مردم در اداره حکومت خودشان اثر داشته باشند را در دنیا رونمایی کرد.


به گزارش بلاغ؛ مصطفی بازوند در نشست تخصصی جبهه خرمشهرها غرب شهرستان بابلسر به میزبانی ستاد شورای تحول محله اجاکسر برگزار شد، اظهار کرد: امروز در کل دنیا نه فقط جمهوری اسلامی مسئله اساسی مدل حکمرانی است یعنی یک روش یا یک چارچوبی که حکومت بتواند به لحاظ اقتصادی، امنیتی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی مردم خودش را اداره بکند.

وی افزود: دنیا امروز چالش حکمرانی دارد این قضیه خیلی جدی است و در کشورهای غربی، آمریکایی و آن جبهه استکباری که دائما با ما دشمنی می‌کند به‌شدت با این چالش مواجه‌اند.

فرمانده ناحیه مقاومت بابلسر تصریح کرد: حجم عظیم بدهی‌ای که کشورهایشان دارد، بیداد می‌کند به‌طور مثال آمریکا بیش از بیست تريليون دلاری بدهکار است و حجم عظیم و انبوه بیکاران و حاشیه نشینانی که در شهرهای مختلف کشورهای اروپایی و آمریکایی وجود دارد.

بازوند ادامه داد: امروز در انگلستان وزارت تنهایی دارند و این یعنی آنقدر انسان‌های تنها به لحاظ اجتماعی و بریده از یک نهاد مثل خانواده و اجتماع دارند که یک وزارتخانه تشکیل دادند.

وی خاطرنشان کرد: چالش‌های متعددی در حوزه خانواده، فرزندان نامشروع و در حوزه امنیتی کشورشان را در برگرفته است؛ امروز در شهری مثل لندن بیش از ۸ میلیون دوربین وجود یعنی اگر ۱۰ دقیقه در آنجا برق قطع شود تمام مغازه ها غارت می‌شود صرفا تحت کنترل شدید و تصویری امنیت را برقرار می‌کنند.

فرمانده ناحیه مقاومت بابلسر گفت: به واسطه قدرت رسانه‌ای بسیار بزرگی که دارند یک تصویر زیبا و تمیز به بقیه دنیا مخابره می‌شود؛ در صورتی که با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کنند.

بازوند بیان کرد: امروز ترکیه‌ای که قبله آمال خیلی از افراد داخل کشور ما بود با سقوط ارزش پول ملی اقتصاد دارد مواجه می‌شود در صورتی‌که همین بابلسر ما کسانی هستند با ترکیه معاوضه ملک کردند و الان با سقوط عظیم ملک، مسکن و لیر مواجه هستند که این نشان می‌دهد چالش بزرگ حکمرانی و حکومت‌داری وجود دارد.

وی افزود: غیر از حوزه سیاسی مثل انتخابات‌ها و امنیتی ایده انقلاب اسلامی و خاص جمهوری اسلامی، حضرت امام (ره) و حضرت آقا رهبر معظم انقلاب در حوزه اقتصادی و فرهنگی هنوز در جمهوری اسلامی محقق نشده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بابلسر خاطرنشان کرد: آیا مدل اقتصادی نظام مقدس جمهوری اسلامی، مدل انقلاب اسلامی است؛ با قاطعیت می‌گوییم خیر؛ هنوز اقتصاد اسلامی، مقاومتی و مد نظر نظام جمهوری اسلامی در داخل کشور ما در طول این ۴۳ سال اجرا نشده به دلیل اینکه این نظام بر پایه جمهوریت است و با رای مردم دولت‌ها را روی کار می‌آورد و دولت‌هایی روی کار آمدن که ایده اصلی اقتصادی آن‌ها ایده لیبرالی است.

بازوند تصریح کرد: امروز در منطقه هیچ معادله‌ای حل نمی‌شود مگر اینکه جمهوری اسلامی در آن دخالت داشته باشد اراده جمهوری اسلامی، سپاه و رهبر معظم انقلاب بر زمین می‌نشیند و این در سوریه، یمن و لبنان دیده شد.

وی ادامه داد: تمام کشورهای دنیا با تمام حجم از تجهیزات نظامی، سرمایه انسانی، مالی، اطلاعاتی و سیاسی خواستار کنار رفتن بشار اسد شدند اما جمهوری اسلامی مخالفت کرد و ۸ سال جنگیدند چراکه در حوزه امنیتی و نظامی توانستیم مردم را وارد صحنه کنیم در اینجا باز هم اراده ما بر زمین نشست و مدل انقلاب اسلامی اجرا شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بابلسر در پایان گفت: ایده اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی این است که همه کارها را به مردم بسپارد در تمامی زمینه‌ها، اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی که مربوط به خودشان است و علاوه بر انتخابات در حکومت‌داری خودشان هم نقش داشته باشند؛ در آیه ۲۵ سوره حدید که مبنای جبهه خرمشهرها را بر این گذاشتیم ذکر می‌شود: همانا ما پیمبران خود را با ادلّه و معجزات فرستادیم و با ایشان کتاب و میزان عدل نازل کردیم تا مردم به راستی و عدالت گرایند، و آهن (و دیگر فلزات) را که در آن هم سختی (جنگ و کارزار) و هم منافع بسیار بر مردم است (نیز برای حفظ عدالت) آفریدیم، و تا معلوم شود که خدا و رسلش را با ایمان قلبی که یاری خواهد کرد؛ (هر چند) که خدا بسیار قوی و مقتدر (و از یاری خلق بی‌نیاز) است که این اشاره به این دارد که مردم برای خودشان کار کنند.

انتهای پیام/


کد مطلب: 457515

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/457515/الگوی-حکمرانی-نظام-جمهوری-اسلامی-ایران-دنیا-تاثیرگذار

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com