تاریخ انتشاردوشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۷
کد مطلب : ۴۵۷۵۱۱
مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران از برگزاری دومین جشنواره پرچمداران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت در استان خبر داد.
۰
plusresetminus
برگزاری جشنواره "پرچمداران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت" در مازندران
به گزارش بلاغ، سردار عبدالله ملکی عصر امروز در نشست هماهنگی جشنواره پرچمداران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت که در این اداره کل برگزار شد، با بیان اینکه نیروهای مسلح حافظ ارزش‌های نظام هستند، اظهار کرد: این اداره‌کل در راستای حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مأموریت‌های ویژه ای دارد که با هدف ترویج و انتقال مفاهیم ایثار و شهادت به نسل جوان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه 112 برنامه ابلاغی در دستور کار داریم، افزود: ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران به عنوان بزرگترین مرکز فرهنگی کشور، از جمله آنهاست.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران از تولید 60 عنوان کتاب در سال جاری خبر داد و گفت: برنامه‌ها و مأموریت‌های این اداره کل با همکاری سازمان‌ها و نهادهای انقلابی و دفاتر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان‌ها اجرایی می‌شود.

ملکی برگزاری جشنواره‌های "اشک انار"، "یوسف"، "فانوس"، "مرد میدان" و "تشکل‌های مردمی" را از جمله جشنواره‌ها دانست و از برگزاری دومین دوره جشنواره ملی و بین المللی پرچمداران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت در این استان خبر داد.

وی با بیان اینکه روحانیت، پرچمدار دفاع مقدس بوده است و در پیروزی انقلاب نیز نقش ویژه ای داشت، تصریح کرد: استان مازندران با وجود علما و بزرگان دینی نقش ویژه ای در انقلاب اسلامی داشت و در این موضوع کتاب‌هایی در دست تدوین است و کتاب نقش ساری در انقلاب اسلامی از آن جمله است.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه روحانیت سرمایه بزرگ انقلاب اسلامی است، عنوان کرد: جشنواره پرچمداران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت در این راستا و با هدف جمع آوری آثار و مستندات این حوزه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری دومین اجلاسیه شهدای استان مازندران تأکید کرد: باید در این دوره به نقش روحانیت به صورت ویژه پرداخته شود و شاهد آثار فاخر در این حوزه باشیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران از کسب عنوان دوم استان مازندران در پنجمین جشنواره هنری فانوس خبر داد.

نهضت جمع‌آوری آثار نقش روحانیت در دفاع مقدس

حجت‌الاسلام عیسی رضایی مسئول مشارکت روحانیت در دفاع مقدس مازندران نیز در ادامه دفاع مقدس و مقاومت از برگزاری دومین دوره این جشنواره در اسفند ماه به میزبانی استان قم خبر داد و اظهار داشت: این جشنواره در محورها و قالب‌های مختلف برگزار خواهد شد.

وی ضمن قدردانی از دستگاه‌های متولی حوزه روحانیت که در برگزاری برنامه‌های هفته دفاع مقدس، هفته بسیج، یادواره‌های شهدای روحانی، تجلیل از پیشکسوتان مشارکت دارند، بیان کرد: نهضت جمع آوری آثار نقش روحانیت در دفاع مقدس یکی از مأموریت‌های ماست و نیازمند همکاری است.

مسئول مشارکت روحانیت در دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه مهلت ارسال آثار به دبیرخانه دومین جشنواره تا یکم دی اعلام شده است، تصریح کرد: جمع آوری مجموعه آثار تولیدی و موجود در حوزه روحانیت مورد نظر است.

حجت‌الاسلام رضایی با بیان اینکه آثار روحانیون و طلاب که در عرصه ایثار و جهاد و شهادت نقش ویژه ای در انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و جبهه مقاومت داشتند، مورد پذیرش است، بیان کرد: همچنین هنرمندان و صاحب نظران نیز می‌توانند در قالب بخش آزاد آثار به جشنواره ارسال کنند.

وی با بیان اینکه تلاش برای جمع آوری آثار در این حوزه یکی از اهداف است، گفت: مراکز و موسسات حوزوی و غیرحوزوی می‌توانند مشارکت کنند.

مسئول مشارکت روحانیت در دفاع مقدس استان مازندران تألیفات و ترجمه کتاب‌ها به زبان فارسی، عربی، انگلیسی با موضوع خاطرات و تاریخ شفاهی شهدا، ایثارگران و رزمندگان روحانی در بحث جهاد و مقاومت، کتب با موضوعات مرتبط با انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت اسلامی و نقش علما، کتب مرجع با موضوع آیات جهاد و شهادت، خاطرات شهدا و رزمندگان روحانی کشور را از محورهای پنجگانه جشنواره اعلام کرد.

رضایی گفت: خاطرات رزمندگان جهاد و شهادت، خاطرات خانواده رزمندگان روحانی، خاطرات مناطق جنگی و عملیاتی و حضور روحانیت در دفاع مقدس و جبهه مقاومت، بیان خدمات روحانیت در عرصه‌های جهاد و مقاومت در ایران و جهان نیز از جمله موضوعات است.

وی اضافه کرد: تحقیق و پژوهش به زبان‌های فارسی و عربی و انگلیسی و مجموعه مقالات علمی چاپ شده در فصلنامنه‌های علمی و پژوهشی، ارتباط بیانیه گام دوم انقلاب با دفاع مقدس و جبهه مقاومت و تولیدات مکتوب و چند رسانه ای نیز از دیگر موضوعات است.

مسئول مشارکت روحانیت در دفاع مقدس مازندران تصریح کرد: نقش امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی، فیلمنامه با موضوع انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و جبهه مقاومت، چند رسانه ای و فضای مجازی، ایجاد کانال‌های مرتبط و انتشار محتوای مرتبط با موضوع روحانیت و فیلم و عکس مرتبط با نقش روحانیت و مستند و گویاسازی نقش روحانیت، عکس و فیلم از حضور در راهیان نور، نهضت جمع آوری اسناد با موضوع انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت از دیگر موضوعات به شمار می‌آید.

حجت‌الاسلام رضایی در پایان تاکید کرد: نیازمند همت و تلاش دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط در جمع آوری آثار حوزه روحانیت در انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت هستیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴