کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رییس انجمن شعر و ادب سوادکوه مطرح کرد

انتظار خرید آثار و حمایت برای افزایش انگیزه شاعران

15 آذر 1400 ساعت 11:26

رییس انجمن شعر و ادب شهرستان سوادکوه گفت: از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برای خرید آثار شاعران مؤلف انتظار خرید آثار و حمایت برای افزایش انگیزه آن‌ها را داریم.


 به گزارش بلاغ، مبین اکبرنژاد در گفت‌وگو  با خبرنگاران با اشاره به اینکه انجمن شعر و ادب سوادکوه در سال ۱۳۷۲در کتابخانه عمومی شهر زیراب آغاز به کار کرد که این کتابخانه با ریاست و همکاری مدیر این کتابخانه زنده‌یاد خانم سیمین‌دخت قبادی فعال بود، اظهار کرد: آن زمان انجمن شعر داشتیم ولی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهرستان نداشتیم در سال ۱۳۷۸ اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سوادکوه، تأسیس شد و در سال ۱۳۷۹ همایش «بوم‌سرود» را به مدت ۳ روز با هدف بررسی تخصصی شعر مازندرانی برگزار کردیم.

وی افزود: از سال ۱۳۷۹ عضو انجمن شعر و ادب شهرستان سوادکوه شدم و از ۶ سال پیش، دبیر انجمن شعر و ادب سوادکوه هستم که برای آن هیأت مدیره تشکیل دادیم که استادذبیح‌الله ذبیحی، دکترامیر‌حسین بهمنی، سرهنگ حسین اصغری، مهندس رحمت رضایی و زنده‌یاد سمیرا اسلامی اعضای هیأت مؤسس انجمن شعر و ادب سوادکوه بودند و انجمن«شعر و ادب سوادکوه» ثبت کشوری شد و جلسات منظم دارد.

رییس انجمن شعر و ادب شهرستان سوادکوه با بیان اینکه در هفته‌های آینده دورهمی شاعران دهه هفتاد تاکنون را با چاپ کتابی از اشعار آنان در دستور کار داریم، خاطرنشان کرد: فخرالدین احمدی صاحب 17 جلد کتاب، رحمت رضایی دارای 2 جلد کتاب، کیوان ملکی با 3 جلد کتاب، فریده یوسفی و مریم رزاقی صاحب چند جلد کتاب، مهران نوری، ذبیح‌الله ذبیحی، حسین اصغری، امید محمودی، قاسم بخشیان، مریم خادمی، مژگان امیرپورمهیار بهمنی، مجید قبادیان، مرتضی محمودی هم کتاب دارند و یا کتابشان در نوبت چاپ است که افتخار انجمن شعر و ادب سوادکوه هستند.

اکبرنژاد تصریح کرد: از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سوادکوه که در حال همکاری با آنان هستیم، انتظار حمایت مالی برای برگزاری جلسات و برنامه‌ها را داریم و در جلسات کشوری با حضور رؤسای انجمن‌های شعر و ادب که جلسه آخر با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شد، شرکت داشتیم.

وی با اشاره به اینکه برداشت از حساب انجمن با ۲ امضا انجام می‌شود و برای برگزاری برنامه‌های هفتگی این مبلغ اندک است، افزود: برگزاری جشنواره نوج‌ هر سال در یکی از شهرهای سوادکوه برگزار می‌شود و در ۲ سال اخیر آثار جمع‌آوری شد و بدون دور‌همی شاعران، هدایا برایشان ارسال شد و قرار است چاپ بولتن دوره‌ای با درج آثار شاعران سوادکوه برنامه‌ریزی شود.

رییس انجمن شعر و ادب سوادکوه گفت: از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برای خرید آثار شاعران مؤلف انتظار خرید آثار و حمایت برای افزایش انگیزه شاعران را داریم و از ریاست و کارکنان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی که فراتر از وسعشان در تلاش هستند، تشکر می‌کنم.

اکبرنژاد در پایان خاطرنشان کرد: انجمن شعر سوادکوه روزهای چهارشنبه در ساعت 15 و 30 دقیقه یک هفته در میان در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سوادکوه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/


کد مطلب: 457501

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/457501/انتظار-خرید-آثار-حمایت-افزایش-انگیزه-شاعران

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com