تاریخ انتشاريکشنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۱
کد مطلب : ۴۵۷۴۸۵
رییس پلیس امنیت اقتصادی مازندران از دستگيري سرشاخه هاي اصلي قاچاق توتون به کشورهای همسایه خبر داد و گفت: 2کانتينر توتون مرغوب قاچاق در یکی از بنادر تجاری استان کشف شد
۰
plusresetminus
دستگيری سرشاخه‌های قاچاق توتون به کشورهای همسایه/ 2 کانتينر توتون کشف شد
به گزارش بلاغ، محمد محمدپور در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: در راستای مبارزه و برخورد قاطع با پدیده شوم قاچاق های سازمان یافته از نوع ترانزیت انواع توتون داخلی از گذرگاه های مرزی کشور، موضوع در دستور کار کارآگاهان اداره اطلاعات و عمليات پلیس امنیت اقتصادی استان قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی های اطلاعاتی و تحقیقات گسترده پلیسی مشخص شد، افرادی دلال با حضور در بین کشاورزان توتون کار اقدام به خرید محصول آنان با قيمتي بالاتر از قيمت مصوب کارخانه و قاچاق آنها به كشورهاي همسایه می کردند.

رییس پلیس امنیت اقتصادی مازندران، تصریح کرد: این افراد سودجو علاوه بر قاچاق توتون، اقدام به توليد تنباكوهاي غير بهداشتي با برندهاي معتبر می کردند که تمامی این فرآیند، آسیب های جبران ناپذیری از قبیل تعطیلی بزرگترين كارخانه فرآوري تنباكو خاورميانه را در شهرستان "مياندورود" و بیکاری کارگران به دنبال داشته است.

محمدپور ادامه داد: با پيگيري شبانه روزي و تلاش بی وقفه ماموران پلیس امنیت اقتصادی، در این ارتباط 100 متهم به قاچاق در استان هاي مختلف شناسایی و دستگیر شدند که تحقیقات گسترده منجر به دستگيري سرشاخه هاي اصلي قاچاق توتون شد.

وی ادامه داد: با دستگیری سرشاخه هاي اصلي، 2 کانتينر توتون مرغوب قاچاق به مقدار 32تن به ارزش 27ميليارد ريال که در حال خروج از یکی از بنادر تجاری استان به مقصد یکی از کشورهای همسایه بود، کشف شد.

محمدپور اظهار کرد: مبارزه بی امان با قاچاق کالا و ارز و برخورد با جرایم اقتصادی، گامی موثر در حمایت از تولید و سرمایه گذاری داخلی است.

رییس پلیس امنیت اقتصادی مازندران پدیده قاچاق و هرگونه فعالیت های اقتصادی غیر قانونی را موجب اخلال در نظام اقتصادی کشور دانست و تصریح کرد: خرید و مصرف کالای قاچاق و هرگونه فعالیت اقتصادی غیر قانونی باعث اخلال در عرضه تولیدات داخلی، تعطیلی کارخانه ها و افزایش بیکاری است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
«محفل»، نمادی از تحول موفق
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۹
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
«حجاب» امنیت‌آفرین و آرامش‌بخش
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷