تاریخ انتشارشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۳
کد مطلب : ۴۵۷۴۴۹
مدیرکل بیمه سلامت مازندران با بیان اینکه اجرای طرح بیمه رایگان برای افرادی که از هیچ پوشش بیمه‌ای برخوردار نیستند از دیگر مأموریت‌های سازمان بیمه سلامت است، گفت: در بررسی‌های به‌عمل‌آمده حدود 50 هزار نفر در مازندران تحت پوشش این طرح قرار می‌گیرند.
۰
plusresetminus
50 هزار مازندرانی بیمه رایگان می‌شوند/ اجرای طرح بیمه‌ مکمل برای روستاییان
به گزارش بلاغ، محمدرضا میرزایی در نشست دو روزه بررسی چالش‌های نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک در مازندران اظهار کرد: در حال حاضر 75 درصد مؤسسات طرف قرارداد با سازمان بیمه سلامت خدمات خود را در بستر الکترونیک (نسخه‌نویسی، نسخه‌پیچی) ارائه می‌دهند ولی در استان مازندران به جهت اجرای طرح پزشک خانواده شهری این آمار 47 درصد است ازاین‌رو یکی از مأموریت‌های اصلی اداره کل بیمه سلامت استان مازندران تسریع در فرایند نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی الکترونیک است.

وی افزود: در راستای شتاب بخشیدن به اجرای طرح نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی الکترونیک جلسات متعددی با روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل و سازمان‌های نظام پزشکی و تأمین اجتماعی برای هماهنگی‌های بیشتر جهت اجرای این طرح برگزار شده است.

 مدیرکل بیمه سلامت مازندران با بیان اینکه اجرای طرح بیمه رایگان برای افرادی که از هیچ پوشش بیمه‌ای برخوردار نیستند از دیگر مأموریت‌های محوله سازمان بیمه سلامت است، گفت: با تأکید مدیرعامل سازمان بیمه سلامت پوشش بیمه‌ای افرادی که در حاشیه‌ی شهرها و مناطق کم برخوردار از هیچ پوشش بیمه‌ای برخوردار نیستند در دستور کار اداره کل بیمه سلامت مازندران قرار گرفت که طی بررسی‌های به‌عمل‌آمده حدود 50 هزار نفر در مازندران تحت پوشش این طرح قرار می‌گیرند.

 میرزایی بیان کرد: اجرای طرح بیمه‌ی مکمل برای روستاییان از دیگر اولویت‌های جدید سازمان بیمه سلامت می‌باشد.

 وی تصریح کرد: در استان مازندران 900 هزار بیمه‌شده روستایی به‌صورت رایگان از خدمات بیمه سلامت بهره‌مند می‌شوند، قرار است با اجرای طرح بیمه‌ی مکمل روستاییان تمامی خدمات سرپایی و بستری تخصصی در بیمارستان‌های دولتی به‌صورت رایگان به این عزیزان ارائه شود.

 مدیرکل بیمه سلامت مازندران یادآور شد: اداره کل بیمه سلامت مازندران با بسیج تمامی امکانات تمام تلاش خود را به کار خواهد گرفت تا ابتدای دی‌ماه با سرعت بخشیدن به طرح نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی الکترونیک میزان پوشش استان را تا حد قابل قبولی بالابرده و زمینه‌ی اجرای آن را در استان فراهم سازد.

میرزایی خاطرنشان کرد: اجرای طرح‌های الکترونیک در نظام سلامت می‌تواند خدمات بهتری به مردم ارائه کند و همچنین در مدیریت منابع نظام سلامت نیز بسیار مؤثر است.

وی با اشاره به اینکه نسخه‌نویسی الکترونیک در کاهش تقاضاهای القایی بسیار تأثیرگذار بوده و به اقتصاد سلامت و هزینه کرد درست منابع کمک قابل‌توجهی نیز خواهد کرد، گفت: بررسی فنی و علمی نسخ و جلوگیری از تعدد و تداخل دارویی از دیگر مزایای نسخه‌نویسی الکترونیک است.

 مدیرکل بیمه سلامت مازندران ادامه داد: بحث یکپارچگی خدمات الکترونیک بالأخص نسخه‌نویسی الکترونیک از اولویت‌های نظام سلامت به‌خصوص سازمان‌های بیمه‌گر است؛ به‌طوری‌که برای افزایش، دقت و سرعت تقسیم‌کار بین سه سازمان بیمه‌گر اصلی کشور صورت گرفت.

میرزایی در پایان گفت: برای نسخ الکترونیک مشوق‌هایی در نظام پرداخت برای جامعه پزشکی در نظر گرفته‌شده است که در راستای انجام آن، مطالبات می‌تواند به‌موقع پرداخت شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴