کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امام جمعه سرخ‌رود؛

مردم در نظام اسلامی نقش اصلی را دارند/ ضرورت توجه مسئولین به ظرفیت‌های علمی در مازندران

12 آذر 1400 ساعت 14:24

امام جمعه سرخ‌رود با بیان اینکه مردم در نظام اسلامی بر خلاف حکومت‌های قبیله‌ای و دیکتاتوری منطقه نقش اصلی و محوری دارند؛ گفت: به‌دلیل همین علقه و دلبستگی با جان و دل از نظامشان پشتیبانی می‌کنند و نمونه این جان نثاری‌ها در دفاع مقدس و فتنه‌های مختلف محسوس بوده و است.


به گزارش بلاغ؛ حجت‌الاسلام مهدی تقی‌زاده در خطبه نماز جمعه اظهار کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی که امام راحل عظیم‌الشان مبتنی بر مبانی اسلامی آن را پایه‌گذاری کردند، از همان ابتدا بر پایه حضور و خواست مردم پایه‌گذاری شد.

وی با اشاره به فرموده امام راحل که مردم ولی نعمتان ما هستند، افزود: شاهد این مطلب برگزاری انتخابات مستمر و منظم در طول ۴۳ سال و شرکت اقشار مختلف مردم در مراسمات و راهپیمایی‌ها است.

امام جمعه سرخ‌رود تصریح کرد: مردم و‌ جامعه هر چند از بعضی کاستی‌ها و تقصیرها که گاها در حاکميت و مسئولین بروز می‌ کند، ناراحتند اما نسبت به اصل نظام و ولایت دلبستگی دارند.

حجت‌‌الاسلام تقی‌زاده ادامه داد: یکی از وجوه مردم سالاری، داشتن حق اعتراض به همین کاستی‌ها و قصور و تقصیرهایی است که منجر به بروز مشکلات در زندگی و معیشت مردم می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: حاکميت باید بستر مناسب اعتراض مسالمت‌‌آميز در جامعه را فراهم کند تا گاها حرف‌ها و مشکلات دیده نشده مردم، به گوش مسئولین برسد اما آن چیزی که در این بین بسیار اهمیت دارد و باید به آن توجه داشت، این است که بیگانگان از هر حربه‌ای برای ضربه زدن به نظام و مردم استفاده می‌کنند، هرگز دل‌ سوز آن‌ها نبوده و نیستند.

امام جمعه سرخ‌رود یادآور شد: دشمنانی ‌که در طول بيش از ۴۰ سال از هیچ دشمنی دريغ نکردند، از جنگ و تحریم بگیر تا ترور و فتنه و تبلیغات دروغ؛ در طول هفته‌های اخیر شاهد برخی اعتراضات و تجمعات در موضوعات مختلف بودیم، از موضوع بحران آبی و حق آبه در برخی استان‌ها گرفته تا تجمعات پیرامون مسئله واکسن و مشکلات فرهنگیان و هر چند که نفس برخی از این اعتراضات مانند مشکل آب از حقوق حقه مردم است اما باید ببینیم این مشکلات و کاستی‌ها که الان وجود دارد و به آن اعتراض می شود از کجا ناشی می‌شود و سرمنشأ آن کجا است.

حجت‌الاسلام تقی‌زاده تاکید کرد: حق اعتراض به جا و درست، خوب است اما در زمانی که دولت فعلی فقط ۱۰۰ روز است که زمام امور را در دست گرفته، کمی غیر معمول به نظر می‌‌رسد؛ آنچه که ما می‌بینیم دولت در زمینه‌های مختلف در همین مدت کوتاه با تلاش شبانه‌روزی و جهادی، در پی سامان دادن به مشکلات هستند.

استفاده از ظرفیت علمی و دانشگاهی در مازندران

وی با شاره به 16 آذر روز دانشجو اظهار داشت: شهید والامقام، بهشتی فرمودند دانشجو موذن جامعه است، اگر خواب بماند نماز امت قضا می‌شود؛ مسئولین باید به ظرفیت‌های عظیم علمی و سیاسی دانشگاه‌ها توجه بیشتری داشته باشند.

امام جمعه سرخ‌رود با تاکید بر اینکه علوم دانشگاهی چه در بخش علوم انسانی و چه در بخش‌های تجربی و ...باید به صورت کارآمد در جامعه خود را نشان دهد، افزود: امروز مدرک‌گرایی بدون تخصص و غیر ضرور و کارشناسی نشده تبدیل به آفتی برای جامعه علمی کشور شده است.

حجت‌الاسلام تقی‌زاده تصریح کرد: نفوذ در دانشگاه‌ها و دور کردن دانشجو و فضای دانشگاه‌ها از آرمان‌های انقلابی، زنگ خطریست که اگر جدی گرفته نشود در آینده به جامعه و نظام ضربات جدی وارد خواهد شد.

وی در پایان گفت: باید دانشجو و دانشگاه را برای کارهای بزرگ در کشور آماده کرد، کارهایی که کشور و انقلاب را به اوج قله‌های علمی و صنعتی منطقه و دنیا برساند و این مستلزم آسیب‌شناسی درست است؛ انتظار می‌رود که نگرش جدیدی نسبت به آموزش و دانشگاه‌ها ایجاد شود تا کارآمدی آن افزایش یابد و بتوانیم از تمام ظرفیت دانشجویان و جوانان خود استفاده کنیم.

انتهای پیام/


کد مطلب: 457420

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/457420/مردم-نظام-اسلامی-نقش-اصلی-ضرورت-توجه-مسئولین-ظرفیت-های-علمی-مازندران

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com