فرمانده قرارگاه ناوگان جنوب نیروی دریایی ارتش:

تمامی حرکات دشمنان در مرزها و دریا رصد می‌شود

تاریخ انتشارجمعه ۱۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۶
کد مطلب : ۴۵۷۴۱۶
فرمانده قرارگاه ناوگان جنوب نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی گفت: همرزمان ما در حال رصد حرکات دشمن در اقیانوس هستند زیرا عرصه دریا و زیر دریا از دانش بالایی برخوردار است.
۰
plusresetminus
تمامی حرکات دشمنان در مرزها و دریا رصد می‌شود
به گزارش بلاغ، امیر دریادار دوم آریا شفقت رودسری در سخنان قبل از خطبه‌های نمازجمعه ساری با اشاره به اهمیت دریا و همسایگی جمهوری اسلامی ایران با ۱۵ کشور اظهار داشت: با ۱۲ کشور دارای مرز دریایی هستیم و بیش از ۹۴ درصد حمل ونقل دنیا از طریق دریا انجام می‌گیرد و اگر کشوری به دریا و آب‌های آزاد راه نداشته باشد، دچار خفگی ژئوپولتیک شده است.

فرمانده قرارگاه ناوگان جنوب نیروی دریایی ارتش ادامه داد: ملت ایران محب اهل بیت است و همه برتری‌های ژئوپلتیکی دنیا در این نقطه خاکی قرار دارد.

وی افزود: انرژی هسته‌ای و حقوق بشر و غیره بهانه است و امروز به دلیل شعار محوری که اجازه نمی‌دهیم نظام سلطه حاکم باشد و هرآنچه بخواهد بر مردم جهان تحمیل کند و به دلیل موقعیت استراتژیک کشور با ما مبارزه خواهند کرد، از این رو سربازان نیروی دریایی متعهد هستند که پیرو تدابیر فرماندهی معظم کل قوا، در عرصه دریا به گونه‌ای اقدام کنیم، تا ذره‌ای به منافع کشور و نظام لطمه وارد نشود.

وی با گرامیداشت هفتم آذرماه و روز نیروی دریایی و رشادت‌های این نیرو در عملیات‌های مختلف از جمله مروارید تصریح کرد: در آن برهه پای رژیم بعث را از دریا قطع کردیم و امروز همرزمان نیروی دریایی، رژیم‌های بعث فعلی و اینده و نظام سلطه فعلی و آینده می گوئیم اجازه نخواهیم داد خون ارزشمند شهدای ما در عرصه‌های مختلف پایمال شود.

فرمانده قرارگاه ناوگان جنوب نیروی دریایی ارتش یادآور شد: اکنون ناوگروه ۷۹ نیروی دریایی در ورودی کانال سوئز در حال اسکورت نفتکش‌های ما بوده که در حال صادرات نفت کشورمان با صلابت و قدرت هستند و امروز همرزمان ما در عرصه‌های فنی، شناورهای موشک انداز، عرصه زیرسطح، زیردریایی قادر به پرتاب مدرن ترین اژدرها در عرصه هوا و غیره تولید می‌کنند.

شفقت افزود: همرزمان ما در حال رصد حرکات دشمن در اقیانوس هستند زیرا عرصه دریا و زیر دریا از دانش بالایی برخوردار است و معدود کشورهایی توان ساخت و تعمیرات زیردریایی‌ها را دارند و امروز جوانان ما در همه نیروهای مسلح و دریایی، ناوشکن‌های موشک اندازی ساختیم که بیش از ۴۵ هزار کیلومتر دریانوردی کردند بدون اینکه دست کمک به کشوری دراز کنند.

وی افزود: امروز از کانال‌های زیادی با عزت و افتخار عبور کردیم تا به دنیا بفهمانیم اگر ایرانی مسلمان بخواهند کاری انجام دهند هیچ نظام سلطه‌ای جلودار او نخواهد بود.

وی گفت: ناوگروه ۷۵ نیروی دریایی بعد از ۱۴۰ روز دریانوردی که در تاریخ نظامی ایران بی سابقه بوده است، نشان داد که عزم و جزم این ملت شریف، اقدامات ارزشمندی انجام می‌دهد و مشت محکمی به دهان یاوه گویانی زدند که اعلام کردند نیروی دریایی و ایران نمی‌تواند از خلیج فارس تا سواحل اقیانوس اطلس دریا نوردی کند اما ۲۴ هزار مایل دریانوردی کردیم که اگر بخواهیم و فعل توانستن را صرف کنیم به بهترین نحو صرف خواهیم کرد.

دریادار شفقت گفت: در میدان با اقتدار حضور پیدا می‌کنیم تا مسئولان سیاسی با دست پر برای میادین سیاسی برای عزت نظام حرف بزنند و پای میز مذاکره بروند و در عرصه‌های بین المللی در رزمایش‌های مشترک، درنشست و اجلاس آیون، با عزت و اقتدار دو دوره ریاست این اجلاس را عهده دار بودیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما