نشست هم‌اندیشی با موضوع بحران در نوشهر:

تغییرات اقلیمی خطرناکترین موضوعی که آینده را تهدید می‌کند

تاریخ انتشارجمعه ۱۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۰
کد مطلب : ۴۵۷۴۰۹
نشست هم‌اندیشی و همفکری در راستای فرهنگ‌سازی و آموزش‌های مصرف بهینه آب و حفاظت از طبیعت و احترام به محیط زیست، به‌منظور ارزیابی و آماده کردن ذهن شهروندان به آماده‌سازی طرح راهبردی و آثار و پیامدهای و چشم اندازها در سه استان شمالی کشور با موضوع بحران‌های تغییرات اقلیمی آب، مهاجرت اقلیمی، فرونشست، کاهش باران و محیط زیست با هدف برنامه‌ریزی برای آگاه‌سازی مردم و ارتقای سطح دانش عمومی شهروندان به‌همت مدیریت آموزش و پرورش شهرستان نوشهر و حضور صاحب نظران این حوزه و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار شده است.
۰
plusresetminus
تغییرات اقلیمی خطرناکترین موضوعی که آینده را تهدید می‌کند
صفی‌الله درویش مدیر آموزش و پرورش نوشهر در گفت‌وگو با بلاغ؛ با اشاره به اهمیت پیامدهای خطرناک تغییرات اقلیمی و آسیب‌هایی که در بحث مسائل طبیعی بوجود می‌آید، گفت: وضعیت بحران تغییرات اقلیمی در حوزه آب، کاهش باران، فرونشست، محیط زیست و وضعیت بحران بسیار اهمیت دارد و تغییرات اقلیمی بزرگترین و خطرناکترین موضوعی است که آینده را تهدید می‌کند.

وی افزود: آلودگی و تغییرات اقلیمی ناشی از بهره‌وری نادرست از طبیعت و زمین است و امروز در بدترین وضعیت بحران اقلیمی قرار داشته و قطعاً تغییرات اقلیمی فقیر و غنی نمی‌شناسد و ما باید تصمیم بگیریم تا این پیامدها و خطرات ناشی از بحران‌های تغییرات اقلیمی را را برای اذهان شهروندان آماده کنیم.

مدیر آموزش و پرورش نوشهر تصریح کرد : آموزش و پرورش این شهرستان با ۲۲ هزار دانش‌آموز و خانواده‌های آنان که تقریبا یک جمعیت ۱۵۰ هزارنفری را تشکیل می‌دهند که ظرفیت خوبی برای فرهنگ‌سازی در این زمینه است.

درویش ادامه داد: بنابراین باید برای آگاه‌سازی و ارتقای دانش دانش‌آموزان و خانواده‌ها با اتحاد و یکدلی بتوانیم نسبت به حل این مشکل با ارائه راهکارها تلاش کنیم و دبیرخانه تخصصی در قالب اجلاس و سمینار در اینجا مشخص کنیم و باید در این حوزه برنامه‌ریزی کرده تا بتوانیم از این بحران بسیار سخت عبور کنیم.

وی تاکید کرد: بستر دریا، سفره‌های زیر زمینی آب و جنگل آلوده و تمام این فضاها در معرض خطر است: پس همه باید با اراده و عزم راسخ و با یک مجاهدت علمی بتوانیم جلوی این پیامدها و بحران ها را بگیریم.

مدیر آموزش و پرورش نوشهر در پایان گفت: با خرد جمعی و تصمیمات درست آگاه‌سازی و فرهنگ‌سازی در بین دانش‌آموزان و مردم انجام شود چراکه بحران جدی است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴