کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

استاندار مازندران:

عدالت در سند راهبردی مازندران دیده نشده است/ بدهکار هیچ جریان و گروهی نیستیم

9 آذر 1400 ساعت 21:25

استاندار مازندران گفت: امروز در سند راهبردی که برای استان ترسیم شده است متاسفانه عدالتی را شاهد نیستیم، رشدی که صورت گرفته متوازن نیست و عدالت برقرار نشده است و نیازمند نقشه و طرح آمایش جدید استان هستیم.


به گزارش بلاغ، سیدمحمودحسینی‌پور در سومین گردهمایی ائمه جمعه مازندران اظهار کرد: مقام معظم رهبری فرمودند: ائمه جمعه کارگزاران معنوی و فرهنگی انقلاب هستند، یعنی ما از ائمه جمعه هم در حوزه معنویت و هم در حوزه فرهنگ باید بهره مند شویم یعنی این دو کلمه مانیفست حرکت فرهنگی و اعتقادی جمهوری اسلامی بوده است.

وی افزود: اگر امروز خلایی در حوزه‌های اعتقادی و فرهنگی مشاهده می‌شود برای آن است که جایگاه اصلی برای ائمه جمعه در سیستم های اجرایی قائل نشدیم که امیدواری ما این خلاء را پر کنیم.

استاندار مازندران تصریح کرد: باید ساختار را اصلاح کنیم و نقش ائمه جمعه را از نقش توصیه ای و تشریفاتی به نقش اجرایی ارتقا دهیم و این نگاه باید در سراسر فرمانداری های شهرها اجرا شود.

حسینی‌پور خاطرنشان کرد: همه ما باید در فضای مجازی فعال باشیم، یکی از کارهایی که دنبال می‌کنیم این است که از تشکل های جوان خودجوش فرهنگی حمایت کنیم البته این تشکل ها به نوعی باید با ائمه جمعه ارتباط داشته باشند به دلیل اینکه نیازمند هدایت و راهبری ائمه جمعه هستند.

وی گفت: هرگاه بین مسئولین تعامل و همدلی به وجود آمد کارهای بزرگی صورت گرفت و برعکس هر جایی که افتراق صورت گرفت کارها شکست خورد و کار که شکست بخورد کار مردم شکست می‌خورد.

استاندار مازندران یادآور شد: استان مازندران برخوردار از مواهب عظیم الهی است و هر شهری ویژگی و امتیازات خاص خود را دارد و این در کمتر جایی پیدا می شود و تلاش می کنیم تا با استفاده از این شرایط در جهت رفاه مردم بیشترین بهره گیری را داشته باشیم.

حسینی‌پور افزود: امروز در سند راهبردی که برای استان ترسیم شده است متاسفانه عدالتی را شاهد نیستیم، رشدی که صورت گرفته متوازن نیست و عدالت برقرار نشده است و نیازمند نقشه و طرح آمایش جدید استان هستیم که همه مولفه های امتیازی برای شهرستان های مختلف دیده شود و ما در حال طراحی نقشه و طرحی که بر اساس واقعیت‌های استان باشد می باشیم و در این زمینه از نظرات شما ائمه جمعه نیز استقبال می کنیم.

وی ادامه داد: باید طرح توانمندسازی مدیریتی استان را طراحی کنیم، یکی از اشکالاتی که وجود دارد این است که در استان مقداری انسداد حضور جوانان نخبه در حوزه های مدیریتی داریم، گردش مدیران باید صورت پذیرد و میانگین سنی در استان را باید پائین بیاوریم.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: بنده ضمن احترام به گروه‌ها و جریانات مختلف اعلام می‌کنم ما بدهکار هیچ جریان و گروهی نیستیم و در انتخاب مدیران ساز و کاری را طراحی کردیم تا سلایق فردی در آن دخیل نباشد و باید برترین ها از نظر تقوا و روحیه جهادی و علمی را انتخاب کنیم.

حسینی‌پور اظهار داشت: تلاش ما این است که بتوانیم فرماندار و مسئولینی را انتخاب کنیم که بتوانند در جهت رفع مشکلات استان قدم بردارند به خصوص مشکلات اقتصادی استان که باید به رشد اقتصادی ۸ درصد در سال آینده که از سوی دولت برای استان مازندران در نظر گرفته شده است برسیم.

وی در پایان با اشاره به اینکه کارگروه‌های اقتصادی فعال شده و در حال تلاش هستند تا مشکلات استان را برطرف کنند، گفت: اولویت‌هایی همچون کشاورزی و آب نیز در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/


کد مطلب: 457340

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/457340/عدالت-سند-راهبردی-مازندران-دیده-نشده-بدهکار-هیچ-جریان-گروهی-نیستیم

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com