تاریخ انتشارسه شنبه ۹ آذر ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰
کد مطلب : ۴۵۷۳۰۹
طرح نظارت و پایش تولید و عرضه کالاهای اساسی که مسئولیت کل زنجیره آن در دولت سیزدهم به وزارت جهاد کشاورزی سپرده شده از دیروز در کشور آغاز شد.
۰
plusresetminus
ورود بسیج در اجرای طرح نظارت بر تولید و عرضه کالاهای اساسی در کشور
به گزارش بلاغ به نقل از روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی، سیدجواد ساداتی‌نژاد؛ وزیر جهادکشاورزی در مراسم افتتاح طرح نظارت و پایش تولید و عرضه کالاهای اساسی که از دیروز در کشور آغاز شد، گفت: از سال‌های گذشته مسئولیت حوزه تولید در اختیار وزارت جهاد کشاورزی بوده است و این کار را به نحو مطلوب انجام می‌دهد. حفظ امنیت غذایی مردم بر عهده وزارت جهاد کشاورزی بوده و هست.

او افزود: بازاررسانی و نظارت بر توزیع که پیش از این به دلیل عدم اجرای قانون انتزاع در سال ۹۳ و لغو این قانون در سال ۹۸، برعهده وزارت صمت بود از ابتدای دولت سیزدهم رسما به وزارت جهاد کشاورزی واگذار شده است.

ساداتی‌نژاد ادامه داد: عدم اجرای قانون انتزاع موجب اخلال در بازار در زمان کمبود کالاها می‌شد و وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و صمت پاسخگوی مشکل به وجود آمده نبودند که با واگذاری تمام اختیارات از مزرعه تا سفره به وزارت جهاد کشاورزی، زنجیره تولید تا سفره با یک فرمانده واحد کار خود را پیش می‌برد و باعث ایجاد آرامش در بازار خواهد شد‌.
وزیر جهاد کشاورزی گفت: با دستور رئیس‌جمهور، کل اختیارات تا نظارت و بازرسی بازار و توزیع به وزارت جهاد کشاورزی محول شده و این فرماندهی واحد آرامش را به بازار بازمی‌گرداند. امروز تمام فروشندگان محصولات اساسی زیر‌مجموعه وزارت جهاد کشاورزی محسوب می‌شوند که تمام افرادی که کالاهای کشاورزی را در سطح کشور و شهرها توزیع می‌کنند، جزیی از خانواده وزارت جهاد کشاورزی هستند.

ساداتی‌نژاد ادامه داد: برای بازرسی و نظارت بر بازار ۶۲۸ نفر از نیروهای بازرسی صمت به وزارت جهاد کشاورزی منتقل شده است و با تفاهم‌نامه‌ای که با بسیج مستضعفان به امضا رسید، نظارت و بازرسی را آغاز کردیم و این نیروها جزو خانواده وزارت جهاد کشاورزی محسوب می‌شوند.

تامین نهاده‌های دامی
وزیر جهاد کشاورزی در رابطه با بازاررسانی هوشمند محصولات کشاورزی گفت: بازاررسانی هوشمند محصولات کشاورزی را با ۳۵۰ تن کالای اساسی در تهران شروع کرده‌ایم و این روند توزیع در کرج، اصفهان، خراسان رضوی و یزد هم آغاز شده است.

ساداتی‌نژاد با اشاره به روند توزیع هوشمند کالاهای اساسی ادامه داد: بازرسی هوشمند در تهران و شهرهای مختلف کشور آغاز شده است و کالاهای اساسی را رایگان به درب منزل مردم  می‌رساند. همچنین از طریق روستا بازار و سایر اپلیکیشن‌ها کالاهای اساسی را به صورت مستقیم از محل تولید و مزرعه به دست مصرف‌کننده می‌رسانیم‌.

او تاکید کرد: از تمام جوانانی که در زمینه پلتفرم‌های هوشمند فعالیت دارند دعوت می‌کنیم تا با سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران همکاری کنند تا این بازاررسانی مستقیم از مزرعه تا مغازه‌ها و درب منازل انجام شود. روستا بازارها از هفته گذشته در مشهد آغاز شده و روند تشکیل آن در استان‌های دیگر ادامه خواهد داشت‌.

وزیر جهادکشاورزی ادامه داد: جلسات قرارگاه امنیت غذایی همه روزه در همه استان‌های کشور از ساعت شش و 30 دقیقه  تا هشت صبح در جهاد کشاورزی استان‌ها برگزار می‌شود و مسائل بازار محصولات کشاورزی را رصد و برنامه‌ریزی می‌کند.

ساداتی‌نژاد تصریح کرد: در تامین نهاده‌های دامی هیچ مشکلی نداریم و بانک مرکزی برای تامین ارز و وزارت راه برای حمل و نقل همکاری خوبی داشته‌اند. همه محصولات کشاورزی به اندازه مناسب تولید و تامین شده است که امیدواریم بتوانیم به شکل مناسبی این محصولات را به دست مصرف‌کنندگان برسانیم.

وزیر جهاد کشاورزی درباره تمهیدات لازم برای بازار شب عید گفت: با این تمهیدات مشکلی در تامین کالاهای اساسی شب عید نخواهیم داشت.
مانور سراسری کنترل و نظارت همچنین به گزارش خبرگزاری فارس، دیروز مانور سراسری  کنترل و نظارت بر بازار محصولات کشاورزی  به دستور وزیر جهاد کشاورزی آغاز شد که قرار است با همکاری بسیج و وزارت صمت و در قالب گشت‌های روزانه انجام شود.

اکیپ‌های گشتی دیروز با همکاری نیروهای بسیج در قالب چندین خودرو و در حضور وزیر جهاد کشاورزی از بازار حکیمیه تهران به سطح شهر اعزام شدند و طرح نظارت و کنترل بازار در تهران و مراکز استان با دستور وزیر جهاد کشاورزی آغاز شد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲