رئیس اداره بهزیستی آمل اعلام کرد:

نبود مبلمان شهری مناسب در آمل مطالبه جدی معلولان

تاریخ انتشارسه شنبه ۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۴
کد مطلب : ۴۵۷۳۰۵
رییس اداره بهزیستی آمل با بیان اینکه نبود مبلمان شهری مناسب در آمل مطالبه جدی معلولان در این شهرستان است، گفت: ۳ هزار معلول جسمی، ۱۲۰۰ نفر شنوایی، ۸۰۰ اعصاب و روان، ۸۰۰ نفر معلول ذهنی هستند که از این بین ۳ هزار و ۸۰۰ نفر مستمری و حق پرستاری می‌گیرند.
۰
plusresetminus
نبود مبلمان شهری مناسب در آمل مطالبه جدی معلولان
به گزارش بلاغ؛ کبری اسفندیاران به‌مناسبت روز جهانی افراد با معلولیت در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: معلولیت‌ها هم می‌تواند مادزایی و هم بر اثر حادثه باشد و مشکلاتی بر اثر بیماری بروز منجربه معلولیت اس ام ای و ببماری ال ام ای امار معلولیت ها را بالا می‌برد.

وی با بیان اینکه ۷ هزار و ۶۰۰ معلول در آمل شناسایی شدند، افزود:  ۳ هزار معلول جسمی، ۱۲۰۰ نفر شنوایی، ۸۰۰  اعصاب و روان،  ۸۰۰ نفر
معلول ذهنی هستند که از این بین  ۳ هزار و ۸۰۰ نفر مستمری و حق پرستاری می‌گیرند.

رییس بهزیستی آمل تصریح کرد: برای معلول یک نفر ۳۵۰ تومان ، خانوار ۲ نفر  ۵۰۰ هزار تومان، ۵ نفر یک میلیون و صد هزار تومان مسمتری داده خواهد شد و اگر معلولی دارای فاکتورهای درمان باشد نیز مبلغی پرداخت خواهد شد.

اسفندیاران از ۷ مرکز روزانه توانبخشی در آمل خبر داد و گفت: هر مرکز  معلولین خاص، گفتار درمانی، روانشناسی، مشاوره، آموزش مهارت زندگی، استفاده از خدمات پرستاری و... خدماتی انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در مرکز فجر ۱۰۰ نفر به‌صورت شبانه‌روزی هستند و افراد زیادی از خدمات روزانه حرفه‌آموزی چون خیاطی، جاجیم  دست‌ساز و.. بهره‌مند می‌شود.

رییس اداره بهزیستی آمل با بیان اینکه ۱۰ درصد جامعه شهرستان سالمند هستند، اظهار داشت: ۴۰ هزار نفر در آمل سالمندان هستند و در کشور و البته مازندران متاسفانه به سمت سالمندی می‌رود.

اسفندیاران در پایان گفت: تک تک این سالمندان گنجینه‌هایی هستند، دو نسل خیلی مهم و با ارزش است کودکی و سالمندنی، کودک را اگر درست پرورش دهیم، با این دو نسل آشتی و ارتباط برقرار می‌کند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰