سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران تاکید کرد

لزوم ارائه مشوق‌های ویژه به کارآفرینان در مسیر تولید

تاریخ انتشاردوشنبه ۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۳
کد مطلب : ۴۵۷۲۸۸
سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: پیشنهاد ما به دولت این است که مشوق‌های ویژه‌ای را برای کارآفرینان در نظر بگیرند و کارآفرینان نیز باید در این زمینه از ما مطالبه‌گری کنند.
۰
plusresetminus
لزوم ارائه مشوق‌های ویژه به کارآفرینان در مسیر تولید
به گزارش بلاغ، علی باقری در نشست هم اندیشی و تجلیل از بانوان نمونه کارآفرین استان مازندران اظهار کرد: اشتغال‌زایی و کارآفرینی دو  مقوله مهم در کشور محسوب می‌شوند که دولت تلاش دارد به‌طور ویژه‌ای موارد را پیگیری کند.

وی با اشاره به اینکه کارآفرینان بسیار ارزشمند هستند و ما باید برای پیشرفت این افراد پشتیبانی و مانع زدایی کنیم، تصریح کرد: کمک به کارآفرینان قطعاً به بهبود تولید کمک خواهد کرد.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران افزود: دولت بدنبال بهبود وضعیت اشتغال است و در این راستا به حضور و کمک کارآفرینان نیاز ویژه‌ای دارد.

باقری خاطرنشان کرد: با اجرای طرح های کافه کارآفرینی، تاسیس مراکز شتاب دهنده و فضای کاری مشترک، مراکز مشاوره کارآفرینی و باشگاه کارآفرینان نوجوان به دنبال ترویج فرهنگ کارآفرینی و افزایش کارآفرینان در استان هستیم.

وی ادامه داد: امیدواریم بتوانیم فارغ التحصیلان و کسانی که دارای ایده‌های جدید هستند از طریق این مراکز حمایت و هدایت کنیم.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: پیشنهاد ما به دولت این است که مشوق های ویژه‌ای را برای کارآفرینان در نظر بگیرند و کارآفرینان نیز باید در این زمینه از ما مطالبه گری کنند.

باقری تصریح کرد: مطمئن باشید مجموعه اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی در سطح استان برای پشتیبانی و مانع زدایی در مسیر پیشرفت کارآفرینان گام برمی‌دارد.

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران نیز در این نشست گفت: تولید باید متناسب با نیاز بازار کار باشد و کارآفرینان و تولید گران باید به این مهم توجه کنند.

رضا عبدی با اشاره به اینکه کارآفرینان می‌توانند با ایجاد شبکه های بزرگ در همه حوزه ها از قبیل تولید و بازار کار به یکدیگر کمک کنند و ظرفیت هم دیگر استفاده کنند، افزود: در حوزه بانوان کارآفرین استان دارای ظرفیت بزرگی است و این اداره کل نیز با کمک کانون کارآفرینان سعی دارد کمک شایانی به این افراد داشته باشد.

وی با بیان اینکه در حوزه مشاغل پشتیبان و مشاغل خرد و خانگی نیز می‌توانیم با اعطای تسهیلات به بانوان کمک کنیم، تصریح کرد: کارآفرینان بحث مسئولیت اجتماعی خود را نیز مورد توجه قرار دهد.

خانم مجیدی معاون دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مازندران نیز با اشاره به اینکه به مشارکت اقتصادی بانوان در استان نیاز داریم، بیان کرد: نیاز به ایجاد اشتغال در کشور حس می شود و برای این کار باید فرهنگ کارآفرینی ترویج یابد.

وی با اعلام اینکه باید از بانوان گرانقدر که در حوزه اقتصادی فعالیت دارند به طور ویژه ای قدردانی شود، گفت: کارآفرینان باید بحث مسئولیت اجتماعی را نیز در نظر بگیرند و کسب و کار خود را به شیوه تجاری-اجتماعی دنبال کنند.

رئیس اداره توسعه کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران نیز اظهار کرد: زنان کارآفرین با ایده های خلاقانه کسب و کار و شرکت های موفق در حال تغییر دنیا هستند.

اسلامی دیدگاه مثبت، غلبه بر موانع ، اعتماد به نفس بالا، حس کمک به دیگران، صداقت، توازن بین زندگی و کار ، هدفمندی، دقت، آموزش، نگاه بلند مدت را از ویژگی های زنان کارآفرین برشمرد.

وی گفت: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران آمادگی دارد در راستای هدایت بانوان دارای ایده های نو و خلاق چه در حوزه نوجوانان و چه فارغ التحصیلان از طریق استفاده از ظرفیت های  کافه کارآفرینی، تاسیس مراکز شتاب دهنده و فضای کاری مشترک، مراکز مشاوره کارآفرینی و باشگاه کارآفرینان نوجوان گام بردارد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

«محفل»، نمادی از تحول موفق
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۹
نقش هنر و هنرمندان در انقلاب اسلامی
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
«حجاب» امنیت‌آفرین و آرامش‌بخش
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷