کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

راه‌اندازی کارگاه خیاطی با همت قرارگاه جهادی پیشرفت سوادکوه؛

دغدغه‌ای برای فروش تولیدات داخلی وجود ندارد

7 آذر 1400 ساعت 9:25

قرارگاه جهادی پیشرفت سوادکوه نزدیک به یک سال در شهرستان آغاز به‌کار کرده و در حوزه‌ کمک‌های مومنانه، اشتغال، آموزش و مهارت‌آموزی، کشاورزی و دامپروری، زنبورداری، بوم‌گردی، گیاهان دارویی، مشاوره و ...فعالیت دارند.


به گزارش بلاغ؛ قرارگاه جهادی پیشرفت سوادکوه در جهت اشتغال و مهارت‌آموزی با همکاری مرکز نیکوکاری مسجد جامع پل سفید برنامه‌هایی مانند بسته‌های حمایتی کمک مومنانه را نیز در دستور کار دارد.

در راستای رسالت اشتغال، تولید، مهارت وآموزش قرارگاه جهادی در هفته گذشته تولیدی خیاطی با ۱۲ دستگاه چرخ خیاطی در حسینیه ارشاد منطقه کالدشت شهر پل سفید آغاز کرده‌اند که با توجه به استقبال به‌عمل آمده این آمادگی وجود دارد تا فعالیت در ۲ شیفت کاری صورت گیرد.



شروع کار قرارگاه با 12 چرخ خیاطی صنعتی

حامد صداقت نماینده قرارگاه پیشرفت منطقه‌ای بنیاد احسان که در راه‌اندازی قرارگاه جهادی پیشرفت سوادکوه کمک قابل توجهی داشته در گفت‌وگو با بلاغ؛ اظهار کرد: این قرارگاه بعد از هماهنگی‌های لازم اقدام به استقرار ۱۲ چرخ خیاطی صنعتی کامپیوتری در حسینیه ارشاد کرد که از سوی متقاضیان مهارت‌آموزی و شغلی استقبال خوبی شد.

وی افزود: در روز جمعه که تعطیل است نیز ۳۵ نفر در سطوح ماهر، نیمه ماهر، مبتدی و مهارت‌جو در این قرارگاه جهادی مشغول فعالیت هستند.

نماینده قرارگاه پیشرفت منطقه‌ای بنیاد احسان تصریح کرد: محصولات تولیدی این کارگاه  که با محوریت قرارگاه جهادی پیشرفت سوادکوه شامل پالتو، مانتو، پافر، لباس مردانه و لباس بیمارستانی در سایزبندی و رنگ‌های متنوع متناسب با فصول سال است که بازار فروش آن مشخص شد.

صداقت خاطرنشان کرد: دغدغه‌ای برای فروش تولیدات وجود ندارد ضمن اینکه بعضی از بازارهای خارج از کشور نیز پذیرای تولیدات داخلی قرارگاه هستند.

وی ادامه داد: مشاورین و دست‌اندرکاران قرارگاه آمادگی دارند تا ضمن هماهنگی با دستگاه‌های ذی‌ربط در سطح گسترده به آموزش و ساماندهی شاغلین و هنرجویان، توانمندسازی، استانداردسازی مطابق با بوم و توسعه کارگاهی متجانس با نیاز خیاطی بپردازند.

نماینده قرارگاه پیشرفت منطقه‌ای بنیاد احسان افزود: در امور داخلی کارگاه خیاطی دکتر محمد طاها وظیفه دبیر کارگروه اشتغال و سرکار خانم بخشی از مربیان خوش ذوق پل سفید فعالیت چشمگیری دارند.

صداقت در پایان از هم‌شهرستانی‌های سوادکوهی دعوت کرد تا اگر ایده‌ای در راستای برنامه‌های اعلام شده یا تمایل به همکاری دارند به قرارگاه یاد شده مراجعه کنند.

به گزارش بلاغ؛ با توجه به فرموده مقام معظم رهبری در خصوص حمایت از تولیدات داخلی امید داریم با تکیه بر توان داخلی و حمایت مسئولین ذی‌ربط قرارگاه جهادی با تلاش و پشتکار در این راستا موفق باشد.

گزارش: عبدالله شهمیر شورمستی

انتهای پیام/


کد مطلب: 457244

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/457244/دغدغه-ای-فروش-تولیدات-داخلی-وجود-ندارد

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com