مسئول ستاد تخصصی راهیان نور کشور:

اصحاب رسانه امروز در خط مقدم نبرد با دشمن هستند

تاریخ انتشارشنبه ۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۸
کد مطلب : ۴۵۷۲۲۹
مسئول ستاد تخصصی راهیان نور کشور با بیان اینکه امروز خط مقدم نبرد، اصحاب رسانه هستند، گفت: این اصحاب رسانه بودند که جلوه‌های زیبای دفاع مقدس و مدافعان حرم را به تصویر کشیدند و اکنون سلاح، دوربین و قلم خبرنگاران است و اصحاب رسانه حیله‌های دشمن را به چشم می‌کشند.
۰
plusresetminus
اصحاب رسانه امروز در خط مقدم نبرد با دشمن هستند
به گزارش بلاغ، امیر غلامحسین دربندی، در دومین یادواره شهدای رسانه استان مازندران در شهرستان سوادکوه، با اشاره به مناسبت‌های این هفته، امروز را همزمان با طولانی‌ترین بمباران هوایی دشمن در دفاع مقدس عنوان کرد و گفت‌: در چنین روزی نیروی هوایی دشمن یک ساعت و 45 دقیقه شهر اندیمشک را بمباران کرد و 400 نفر شهید و 800 نفر جانباز شدند و در این میان، بسیاری از کودکان و زنان به شهادت رسیده و جانباز شدند و این بیانگر بی رحمی دشمن و این خاصیت و شیوه استکبار است. 

مسئول ستاد تخصصی راهیان نور کشور با بیان اینکه در دفاع مقدس نه با عراق بلکه با کل استکبار جنگیدیم، با اشاره به سخنان امام راحل گفت: در این دفاع مقدس، ملت مظلوم ما نشان داد که می‌توان در برابر دنیای استکبار ایستاد و این یک نبرد دائمی و جنگ حق علیه باطل است. 

مسئول سابق بهداری ارتش با عنوان اینکه امروز خط مقدم نبرد، اصحاب رسانه هستند، خاطر نشان کرد: این اصحاب رسانه بودند که جلوه‌های زیبای دفاع مقدس و مدافعان حرم را به تصویر کشیدند و اکنون سلاح،  دوربین و قلم خبرنگاران است و اصحاب رسانه حیله‌های دشمن را به چشم می‌کشند.

وی با اذعان بر اینکه شهدا عزیز خدا هستند، چرا که در راه خدا هجرت و جهاد کردند، افزود: در مسکو، لندن، پاریس در تظارات میبینیم که برخی افراد تیشرت سردار شهید سلیمانی را به تن دارند و اینها کار ما نیست بلکه این افراد در راه خدا حرکت کردند و خداوند نیز محبت شهدا را در دل این افراد می‌اندازد.

همرزم شهید صیاد شیرازی با بیان اینکه شهید صیاد 10 سال پس از جنگ، در مقابل درب خانه‌اش به شهادت رسید، با بیان اینکه اگر به دنبال شهادت باشی، شهادت خودش درب خانه را می‌زند، ادامه داد: فردای پس از شهادت صیاد شیرازی، منافقان اعلام کردند که این ترور، انتقام مرصاد بوده و این حرف آنها بیانگر این است که هنوز زخم استکبار خوب نشده است.

وی با بیان اینکه تا سال‌ها پس از جنگ، پرونده شهید صیاد روی میز صدام بوده و شهید حاج قاسم سلیمانی، دو کشور را به کمک مدافعان حرم از دهان اژدهای استکبار نجات داده است، با اشاره به گروه‌های حیدریون، فاطمیون، زینبیون و .. گفت: به جز این افراد چه کسانی می‌توانند پشت سر امام زمان (عج) قرار گیرند.

امیر دربندی با بیان اینکه بسیج یک لباس نیست که خاص یک گروه باشد، گفت: ارتش، سپاه، همه اقشار و اصناف می‌توانند بسیجی باشند چرا که بسیج یک تفکر و اندیشه است و هر کسی که روحیه انقلابی دارد، یک بسیجی است.

وی با اشاره به برخی خاطرات دفاع مقدس و با عنوان اینکه هنگامی که عراقی‌ها رزمندگان ایرانی را اسیر می‌کردند، از آنها می‌خواستند تا به امام و انقلاب توهین کنند و اما رزمندگان اسیر ایرانی امتناع کرده، شکنجه و شهید می‌شدند، افزود: اهانت به انقلاب و امام و ارزش‌های انقلاب دشمنان را دلخوش می‌کرد چراکه آنها زخم خورده انقلاب هستند و از انقلاب سیلی خورده‌اند و می‌خورند.

مسئول ستاد تخصصی راهیان نور کشور با بیان اینکه در اسلام جان انسان‌ها ارزش دارد اما برای دشمنان اخلاق در جنگ معنا ندارد، افزود: از همین رو است که رهبری بر این امر تأکید دارند که تا اینها ضمانت ندهند که مانند انسان رفتار کنند ما با آنها مذاکره نمی‌کنیم.

وی با اشاره به رفتار غیرانسانی دشمنان در جنگ و کشتن زنان و کودکان، نمونه آن را به شهادت رساندن 6 هزار زن در دفاع مقدس ایران برشمرد و افزود: آنها ما را محکوم به عدم رعایت حقوق بشر می‌کنند، در حالیکه خودشان بیشترین جنایت‌ها را انجام داده‌اند و فرمانده امریکایی می‌گوید که از قتل 2هزار 746 نفر عراقی لذت برده است اما ما با 72 هزار و 113 اسیر عراقی در کمال انسانیت رفتار کردیم.

در ادامه، عبدالمهدی حق‌شناس رئیس بسیح رسانه مازندران نیز  با اشاره به شهید هادی باغبانی، شهید شاخص رسانه کشور و شهید یزدان‌پرست شهید شاخص رسانه مازندران در سال 1400 و 23 شهید رسانه استان، گفت: در عرصه خبر و رسانه راه شهادت همچنان باز است.

رئیس بسیح رسانه مازندران با بیان اینکه اکثر خبرنگاران انقلاب اسلامی در عرصه رسانه و در راه مبارزه با فساد داخلی و خارجی و اعتلای انقلاب، زن و فرزند نمی‌شناسند، افزود: اما متاسفانه در این راه با بی‌مهری‌های زیادی روبرو می‌شوند اما سینه خود را همچون شهدای رسانه در برابر آماج تهدیدها و ترعیب‌ها سپر می‌کنند تا جمهوری اسلامی به سر منزل مقصود برسد.

وی با بیان اینکه قلم می‌تواند هم در خدمت هدایت و هم ضلالت بنویسد، خاطرنشان کرد: اما قلم تراز انقلاب اسلامی تنها برای هدایت می‌نویسد و آرمان‌های انقلاب را با نقد منصفانه دولتی و حکومتی مطالبه می‌کند و انگیزه را در مخاطب زیاد کرده و روح را جلا می‌دهد و این قلم همیشه اثرگذار و محدود در زمان نخواهد بود.

 در ادامه این مراسم، از خانواده های شهدای رسانه استان مازندران و شهدای مدافع حرم شهرستان سوادکوه تجلیل شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴