تاریخ انتشارپنجشنبه ۴ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۶
کد مطلب : ۴۵۷۱۷۱
سردار قریشی اظهار کرد: جمهوری اسلامی با اتکا بر خود به یک الگو برای دنیا تبدیل شده و امروز در دنیا بسیاری از پایتخت های جهان اسلام و گشورهای دیگر با لطف و حمایت نیروهای مسلمان منطقه به ویژه ملت مسلمان ایران در مقابل دشمن بایستد و امروز بتوانند داعش و حامیان داعش از جمله آمریکای جنایت کار را شکست دهند و خواسته خود را بر آنها تحمیل کنند.
۰
plusresetminus
جمهوری اسلامی با اتکا به توان داخلی به یک الگو برای دنیا تبدیل شده است
به گزارش بلاغ، سردار سید قاسم قریشی جانشین سازمان بسیج مستضعفین در یادواره شهدای کردستان و غرب کشور گفت: رزمندگان استان مرکزی در همه عرصه های جهاد و شهادت جضور فعال داشته و کمتر استانی از این ویژگی برتر برخوردار است.

قریشی اظهار کرد: نقش استان مرکزی در حماسه‌های دفاع مقدس بسیار چشمگیر و پررنگ است و رزمندگان استان در مقاطع مختلف جنگ تحمیلی خوش درخشیدند و در عرصه‌های گوناگون دفاع مقدس نقش آفرینی کردند.

وی ادامه داد: خوشبختانه کارنامه استان مرکزی در دفاع مقدس قابل قبول است، چراکه در نقطه به نقطه جنگ تحمیلی شاهد دلاوری‌ها و مجاهدت‌های رزمندگان استان مرکزی هستیم.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین گفت: در ۴۰۰ سال گذشته در هر درگیری که ایران به آن وارد شده مساحت های زیادی از ایران را از دست داده و شهرهایی نیز در این درگیری ها را از دست داده است.

وی افزود: در دوران پهلوی نیز بخش هایی از کشور از جمله سلیمانیه و بحرین و... از دست رفت البته بخش دیگر سلیمانیه در کردستان از دست رفت.

 قریشی اظهار کرد: تنها تاریخی که ملت ایران توانست بدون از دست دادن حتی یک وجب از خاک خود آن هم با دست خالی و بدون کمک احدی از خارج از کشور در مقابل دشمنی که تا بن دندان مسلح بودند و از طرف همه قدرت های جهانی حمایت می‌شد، همین دفاع مقدس بود.

 وی یادآور شد: بخش عملیات های کردستان خود یک عملیات بزرگ و با عظمتی بود که هرکدام نیازمندی وقتی مفصل است.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین افزود: علت اصلی دشمنی و خصومت آمریکا با ایران نیز در همین پیروزی ها و حماسه های دفاع مقدس نهفته است.

 وی ادامه داد: البته اصل خصومت آنها پیروزی انقلاب و شکست غرب در ایران و از دست رفتن منافعشان بود اما آنها امید داشتند اگر با محاصره اولیه اول انقلاب نمی توانند به اهداف خود برسند حداقل با دفاع مقدس و حمله صدام و به کارگیری گروهک ها در کردستان و غرب ایران را به زانو درآورند اما جمهوری اسلامی با تکیه بر مردم و دلیران نه تنها این محاصره را شکست بلکه توانست با قدرت و با راهنمایی حضرت امام راحل و مقام معظم رهبری در مقابل دشمنان بایستد و پیشرفت و تعالی به دست آورد.

قریشی اظهار کرد: جمهوری اسلامی با اتکا بر خود به یک الگو برای دنیا تبدیل شد و امروز در دنیا بسیاری از پایتخت های جهان اسلام و گشورهای دیگر با لطف و حمایت نیروهای مسلمان منطقه به ویژه ملت مسلمان ایران در مقابل دشمن بایستد و امروز بتوانند داعش و حامیان داعش از جمله آمریکای جنایت کار را شکست دهند و خواسته خود را بر آنها تحمیل کنند.

قریشی اظهار کرد:جمهوری اسلامی با اتکا بر خود به یک الگو برای دنیا تبدیل شد و امروز در دنیا بسیاری از پایتخت های جهان اسلام و گشورهای دیگر با لطف و حمایت نیروهای مسلمان منطقه به ویژه ملت مسلمان ایران در مقابل دشمن بایستد و امروز بتوانند داعش و حامیان داعش از جمله آمریکای جنایت کار را شکست دهند و خواسته خود را بر آنها تحمیل کنند.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین بیان کرد: تفاوت امروز ما با دیروز بر این است که در ابتدای دفاع مقدس در تحریم سیم خاردار و کیسه سرم و... بودیم اما به برکت روحیه و فرهنگ دفاع مقدس و تدابیر مقام معظم رهبری و برخورد اقتدارآمیز سپاه امروز در اوج تحریم‌ها در مقتدرترین شرایط هستیم.

وی افزود: اگر دیروز سیم خاردار به ما نمی‌دادند و در حوزه پزشکی در اوج وابستگی بودیم امروز به استقلال و خودکفایی کامل رسیده‌ایم.

قریشی اظهار کرد: امروز ایران اسلامی در بسیاری از حوزه‌ها جزء پیشرفته‌ترین کشورها در ساخت پالایشگاه، تجهیزات دفاعی، نانو، پزشکی، دانش بنیان است و در بسیاری از عرصه‌های علمی حرف برای گفتن داریم.

وی بیان کرد: امروز نه تنها آمریکا دیگر نمی گوید در ایران منافع دارم بلکه حرف آنها این است که می گویند مراقب هستیم منافع ما در خارج از منطقه خاورمیانه توسط ایران از دست نرود و نمی خواهیم ایران در سوریه و یمن منافع داشته باشد یعنی در حقیقت با هزاران کیلومتر فاصله مرز ما دنبال این هستند که اجازه ندهند منافع خود را در آن منطقه دنبال کنیم نه اینکه در داخل کشور ناامنی ایجاد کنند.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین بیان کرد: از طرفی در مقابل با دشمن نیروهای ما در دریا و هوا و در خارج از منطقه و در مقابل هرگونه حرکت دشمن وارد عرصه شده و مقابل آنها ایستادند.

قریشی گفت: امام راحل نهال جمهوری اسلامی را کاشت و آنرا حفظ کرد و به مقام معظم رهبری به عنوان امانت سپرد و امروز به برکت هدایت های مقام معظم رهبری و مشارکت مردم در صحنه های مختلف کشور به چنان توانمندی رسیده که در عرصه های مختلف حرفی برای گفتن دارد بطوریکه امروز در دنیا با کشورهای بزرگ ساخت سد، جاده، تونل رقابت می کنیم و برند شرکت های ما هستند و آمریکایی ها در تلاش هستند اجازه ندهند شرکت ها پروژه را شروع کنند این در حالی است که در گذشته حتی قادر به ساخت سوله یا نصب دکل نبودیم اما امروز بهترین جراحان دنیا در ایران قرار دارند.

وی خاطرنشان کرد: البته به سبب برخی بی کفایتی ها و فشار دشمن و ایجاد مشکلات معیشتی برای مردم اجازه نداند این حلابت و شیرینی آنطور که شایسته است برای مردم حس شود که امیدواریم در سایه دولت انقلابی و تلاش مسئولان دلسوز بتوانیم این مشکل را حل کنیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲