تاریخ انتشارجمعه ۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۱
کد مطلب : ۴۵۷۱۵۳
با حضور مسئولان کار آفرینان نمونه شهرستان نوشهر تجلیل شدند.
۰
plusresetminus
کارآفرینان نمونه نوشهر تجلیل شدند
به گزارش بلاغ، با حضور دکتر محسنی بندپی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، سعید یزدانی فرماندار شهرستان نوشهر، باقری سرپرست اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی، یزدان کُرد بخشدار بخش مرکزی، عمویی ریاست اداره کار،خویی ریاست شورای شهر نوشهر، نعیمایی ریاست شورای بخش مرکزی، کار آفرینان نمونه شهرستان نوشهر و جمعی دیگر از مسئولان و مدیران دستگاه های اجرایی استان و شهرستان برگزار شد.

علی باقری سرپرست اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی مازندران با اشاره به 29 آبان روز تصویب قانون کار گفت: این قانون بعد از قانون اساسی یکی از قوانین مهم کشور است .

وی با با بیان اینکه وزارتخانه کار و تعاون و رفاه اجتماعی یک وزارتخانه مردمی است ، افزود: هماهنگی کننده بین دستگاهها و بانکها و تنظیم کننده رابطه بین کارگر و کارفرما از وظایف این وزارتخانه است.

سرپرست اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی مازندران با تبریک هفته کارآفرینی و انجام تعهدات این اداره کل در قبال کارآفرینان در حوزه اشتغال، تصریح کرد: این دوران که دوران جنگ اقتصادی است وظیفه سنگینی بر دوش ما نهاده شده است زیرا در شرایط سختی قرار داریم و با کمک شما کارافرینان به پیش برویم.

باقری با اشاره به تصویب طرح بزرگ زیست بوم اشتغال در شورای اشتغال کشور اظهار کرد: در این طرح که طرح سنگینی است و دولت به سمت اشتغال خیز برداشته است و هدف گذاری آن به سمت اشتغال است و قرار است تا پایان 1401 یک میلیون و 850 هزار شغل ایجاد شود و تعداد 400 هزار کارافرین سراسر کشور به سمت 2 میلیون کارافرین برود.

وی با دشوار ارزیابی این کار برای دولت و اولویت بر حفظ وضع موجود، گفت: در حال حاضر باید 24 میلیون فعالان اقتصادی در کشور حفظ شوند و بعد به سمت اشتغال جدید رفت و اینکار نیازمند عزم ملی است .

این مسئول با بیان اینکه از استاندار مازندران نیز خواستیم جهت همراهی همه دستگاههای اجرایی در این راه به ماکمک کنند و نیاز است نمایندگان مجلس نیز به ما کمک کنند ، خاطر نشان کرد: قرار شد همه بانکها زیر نظر بانک مرکزی با هماهنگی وزارت تعاون و کار، سازو کار جذب و هدایت منابع اقتصادی را به سمت اشتغال فراهم کنند.

باقری با تاکید بر تهیه گزارش در این زمینه هرسه ماه یکبار و ارائه به وزارتخانه ابراز کرد: عزم ملی است و باید تلاش در جهت حفظ وضع موجود انجام شود.

وی با ابراز تاسف از اینکه دموکراسی اداری کشور ضد کارافرینی است و در درجه اول بایستی این دموکراسی اداری کاهش یابد، بیان کرد: هر سرمایه گذاری که از سایر استانها وارد مازندران می شود باید مورد استقبال قرار گیرد اما متاسفانه دموکراسی اداری که ضد کارافرینی است مانع این سرمایه گذاری می شود.

سرپرست اداره کل کار و تعاون و رفاه اجتماعی با اشاره به در حال تصویب بودن حذف شرکتهای خدماتی ، اظهار کرد: شرکتهای خدماتی برای تشکل های ما دغدغه شده اند و با این طرح نیروهای انسانی می توانند برای جذب مستقیما قرار داد ببندند و نظارت ما در رابطه کارگر و کارفرمایی بهتر خواهد شد.

باقری با تاکید براینکه با توجه به نوع فعالیتی که این وزارتخانه دارد و سروکار داشتن آن با مردم باید ویژه دیده شود، متذکر شد:در هرشهرستانی نیاز است فرماندار و سایر مسئولین در جهت شناسایی واحدهای اقتصادی فعال و غیر فعال پای کار بیایند و کمک کنند قدم اساسی در جهت اشتغال برداشته شود.

وی با بیان اینکه استان مازندران به لحاظ شرایطی که دارد ظرفیت خوبی برای اشتغال دارد اما افراد بیکار زیادی دارد، افزود: خیلی از واحدها نیازمند نیرو هستند اما نیروی کار ماهر با توجه به وضع موجود نداریم و نیاز است فنی و حرفه ای نیروها را با توجه به نیاز استان آموزش دهد.

محسنی بندپی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری( مدظله‌العالی) در نشست با نخبگان گفت : باید مشکلات موجود را با رویکرد علمی مرتفع نمائیم و زمان آن رسیده با وحدت رویه و استفاده از دانش روز و استفاده از دیدگاه های نخبگان علمی بدنبال رفع مشکلات باشیم و هنر مدیریتی سنگ پیش پای کارآفرینان گذاشتن نبوده و هنر رفع دغدغه های آنان و کمک و همراهی کردن به آنان است.

وی با تاکید بر حمایت از کارآفرینان تصریح کرد: حمایت از کارآفرینان، حمایت از کشور و مردم است و برای برون رفت از مشکلات موجود و آسیب های اجتماعی حاضر باید بدنبال رفع موانع و مشکلات پیش رو آنان باشیم و بی تردید برای رونق تولید و ایجاد اشتغال پایدار در کشور، باید از کارآفرینان و سرمایه گذاران بخش خصوصی حمایت تمام قد نموده و موانع پیش رو آنان را برداریم و در ادامه بیان داشت، در مسیر حمایت از کارآفرینان هیچ خط قرمزی وجود ندارد و سخنان رهبری در این باب فصل الخطاب است و حمایت همه جانبه خود را از کارآفرینان اعلام نمودند.

سعید یزدانی فرماندار شهرستان نوشهر نيزبیان داشت: اگر روش‌ها و قوانین اصلاح نشود، بی شک مشکلات همچنان پابرجا خواهد بود و امیدی به اقتصاد پویا نیست و باید به قوانین که برای پنج دهه پیش ترسیم شده است، کیفیت داده شود و قوانین دست و پا گیر پیش رو کارآفرینان و سرمایه گذاران اصلاح شود.

وی ادامه داد: از کوچکترین روزنه ها هم به نفع کارآفرینان استفاده می کنیم و بنده بعنوان نماینده عالی دولت در این شهرستان، با تمام اختیارات قانونی خود و براساس سیاست‌های ابلاغی دولت در کنار و همراه کارآفرینان بوده و امیدوارم با همراهی و همگرایی بتوانیم به رشد و توسعه شهرستان کمک نمائیم.

سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی نوشهرشهرستان نوشهر را یکی از شهرستان‌های پیشرو در عرصه کارآفرینی معرفی کرد. آدینه عمویی ادامه داد: واحدهای تولیدی، خدماتی، صنعتی، گل و گیاه، دانش بنیان و گردشگری بسیاری در شهرستان نوشهر وجود دارد که سهم بسزایی در اشتغال‌زایی این شهرستان دارند.

وی فرصت تجلیل از این واحدها با حضور مسئولین را فرصت مغتنمی جهت توجه به مشکلات کارآفرینان عنوان کرد و گفت: به زودی جلسه‌ای جهت بررسی مشکلات و چالش‌های فراروی کارآفرینان شهرستان با حضور مسئولان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما