کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

"صداقت"، مطالبه مردم از شما مسئولان

11 آذر 1400 ساعت 0:00

یکی از خطوط تولید برق نکا، که در تامین برق کشور نقش اساسی دارد، از کار می‌افتد و بخشی از مازندران در خاموشی بسر می‌برد که سخنگوی صنعت برق اعلام می‌کند که هیچ مشکلی برای تامین برق کشور وجود ندارد، و من می‌مانم که پس این خاموشی شهر و خانه من برای چیست؟.


به گزارش بلاغ؛ به منزل می‌آیم و باید به طبقه سوم از طریق آسانسور بروم. آسانسور کار نمی‌کند. فکر کردم آسانسور دچار مشکل شده، از پله‌ها بالا می‌روم. متوجه می‌شوم که برق بیش از یکساعت است که رفته و مدتها قبل که برق مرتب می‌رفت، معمولاً قطع برق دو ساعته بوده، درست دو ساعت که گذشت، برق آمد. شبکه خبر را می‌گیرم، سخنگوی صنعت برق در حال بیان مطالبی است. او با بیان اینکه شبکه برق کشور در شرایط پایدار است و هیچ مشکلی برای تامین برق وجود ندارد، اظهار می‌دارد: در حال حاضر هیچ‌گونه محدودیت تولید و یا محدودیت ناشی از کمبود سوخت در نیروگاه که منجر به خاموشی در سطح کشور شده باشد را نداریم. 
وی درباره خاموش‌های جزئی و پراکنده در سطح کشور گفت: ممکن است حوادثی به صورت جزئی در برخی از نقاط شبکه‌ها منجر به خاموشی‌های مقطعی و پراکنده شود که در سریع‌ترین زمان نیز توسط همکاران برطرف می‌شود.
مدتی است که در برخی از مناطق کشور شاهد خاموشی‌های پراکنده و جزئی هستیم که طبق گفته‌های سخنگوی صنعت برق علت آن بروز حوادث روی شبکه گسترده برق است و به لحاظ تولید برق در حال حاضر هیچ مشکلی برای تامین برق کشور وجود ندارد.

با خود فکر می‌کنم که مگر آقای سخنگو خبر ندارد که یکی از چهار واحد این نیروگاه از خط تولید خارج شده که هریک از این چهار واحد قدرت نامی تولید 440 مگاوات را دارند و خرابی یک واحد، یعنی ضربه بزرگ به تامین برق کشور و چگونه است که خاموشی ناشی از این خلاء تولید، که بخش زیادی از جمعیت کشور را متاثر از خود می‌کند، به چشم آقای سخنگو نمی‌آید و آنچنان ناشیانه از کنار موضوع می‌گذرد که خانوارهای فاقد برق دچار حیرت می‌شوند و این آقای سخنگو هیچ هم فکر اعتماد مردمی که در خاموشی بسر می‌برند را نمی‌کند.
اگر چند بار نمونه این اظهارات بروز کند، قطعاً اعتماد مردم نسبت به مسئولان دچار آسیب می‌شود و نباید چنین اتفاقی رخ دهد.

چه نیازی است که با مردم صادقانه برخورد نشود. مردم ایران بشدت تحت تاثیر صداقت و بی‌ریایی هستند. چون خودشان این‌گونه‌اند، انتظارشان از مسئولان نیز چنین است. بدون تردید، مردم متوقعند در دولت آقای رئیسی، همه مسئولان و سخنگویان و تریبون‌داران منتسب به دولت، دارای شاخصه صداقت و اخلاص باشند و آنچه که دولت گذشته را، که به همه چیز مهر محرمانگی زده بود و همه اغیار از مسائل مطلع بودند و تنها مردم نامحرم، از مقبولیت و محبوبیت به سطح اخراج از صحن مسئولیت تنزل داد، تکرار نکنند و از دولت‌های گذشته درس عبرت بیاموزند که هیچ راه نجاتی جز "صدق و صداقت" با مردم وجود ندارد. این شعار را همواره به یاد داشته باشید که: صداقت، رمز عبور از همه مشکلات و چالش‌هاست.
 سیدحسن مروت


کد مطلب: 457140

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/457140/صداقت-مطالبه-مردم-مسئولان

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com