تاریخ انتشارچهارشنبه ۳ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۳
کد مطلب : ۴۵۷۱۲۹
رئیس‌جمهور با‌ اشاره به قابل تحمل نبودن پرداخت‌های نامتعارف در دولت و شرکت‌های دولتی، از سازمان اداری و استخدامی‌خواست قبل از نهایی شدن بودجه ۱۴۰۱ نسبت به تدوین یک نظام پرداخت عادلانه حقوق و دستمزد اقدام کند.
۰
plusresetminus
پرداخت‌های غیرمتعارف قابل تحمل نیست/بساط حقوق‌های نجومی باید برچیده شود

به گزارش بلاغ؛ آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی صبح در جلسه امروزهیئت دولت ضمن گرامیداشت هفته بسیج و قدردانی از خدمات بسیجیان به همه بخش‌های کشور گفت: بسیج در مسکن‌سازی، اقتصاد مقاومتی و فضای مجازی اقدامات خوبی انجام داده است و می‌تواند برای همه بخش‌ها گره‌گشا باشد.

رئیس‌جمهور با‌ اشاره به فعالیت بسیج در طرح غربالگری شهید سلیمانی اظهار داشت: نقش بسیج بسیار اثرگذار و بسیجیان نیروهای مخلص و کارآمد هستند و استفاده از این ظرفیت می‌تواند کارها را دقیق‌تر و سریع کند. امروز بسیجی بودن و داشتن روحیه بسیجی از شاخص‌های مهم تحرک و پویایی در دولت است.
آیت‌الله رئیسی با‌ اشاره به شیوع بیماری کرونا و موفقیت دولت در تامین واکسن و واکسیناسیون عمومی بیان داشت: پس ازموضوع کرونا مسئله اصلی دولت معیشت مردم است، وزرا نیز اقدامات انجام شده خود در این زمینه را برای مردم تبیین کنند.
رئیسی در مورد مشکلات آب در استان‌های اصفهان و چهارمحال و بختیاری گفت: باید مصوباتی که در این مورد انجام شده، پیگیری و نتیجه به مردم گفته شود. مسئله تامین آب شرب و کشاورزی مردم مهم است.
رئیس‌جمهور ضمن تشکر از سرپرست وزارت آموزش و پرورش برای برگزاری کلاس‌های مدارس به‌صورت حضوری، بیان داشت: والدین دانش‌آموزان هم از برگزاری توامان کلاس‌ها به‌صورت حضوری و غیرحضوری راضی هستند.

آیت‌الله رئیسی با‌ اشاره به موضوع حقوق‌های غیرمتعارف تصریح کرد: حقوق یک حدی دارد که حد آن باید برای تمام افراد شاغل در دولت و شرکت‌های دولتی مشخص شود و بیش از آن میزان هم نباید پرداخت شود. مردم انتظار شنیدن اخباری درباره حقوق‌های چند ده میلیونی را ندارند و به حقوق نجومی باید خاتمه داده شود. رئیس‌جمهور در همین زمینه از سازمان اداری و استخدامی‌کشور خواست هرچه سریع‌تر و قبل از نهایی شدن بودجه ۱۴۰۱ نسبت به تدوین نظام پرداخت عادلانه حقوق و دستمزد اقدام کند.

رئیس‌جمهور تأکید کرد: شاید طبق قانون دستگاه‌هایی اجازه تعیین حقوق برای شرکت‌ها و یا افراد دولتی را داشته باشند که باید در این زمینه نیز اقداماتی انجام شود. پرداخت‌های نابرابر و غیرمتعارف در دولت و شرکت‌های دولتی قابل تحمل نیست.
طی روزهای اخیر مالک شریعتی رئیس هیئت تحقیق و تفحص از حقوق‌های نجومی مجلس گفته بود: افرادی هستند که مجموع حقوق دریافتی آنها از چند دستگاه مختلف، به بیش از ۲۰۰ میلیون تومان می‌رسد. وی گفته بود: سامانه حقوق و دستمزد راه‌اندازی شده است اما اطلاعات کامل مربوط به دریافتی افراد، در آن بارگزاری نشده است.

رأی اعتماد هیئت وزیران به استاندار خراسان جنوبی
در این جلسه، هیئت وزیران روز چهارشنبه پس از بررسی سوابق و برنامه‌های آقای جواد قناعت، به وی به‌عنوان استاندار خراسان جنوبی رأی اعتماد دادند. جواد قناعت متولد سال ۱۳۴۴ و دارای مدرک دکتری شیمی‌ آلی، کارشناسی ارشد شیمی ‌تجزیه و کارشناسی شیمی‌ محض است. وی از سال ۱۳۹۸ تاکنون به‌عنوان معاون امور توسعه مدیریت و منابع بنیاد مستضعفان فعالیت داشته و پیش از آن نیز دارای مسئولیت‌هایی همچون استاندار گلستان (۱۳۹۲-۱۳۸۸) و معاون سیاسی و امنیتی استانداری مازندران (۱۳۸۸- ۱۳۸۴) بوده است.
بررسی کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور
همچنین در جلسه هیئت دولت که به ریاست آیت‌الله رئیسی برگزار شد و در آن کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور را مورد بحث و تبادل‌نظر قرار گرفت. در این جلسه، سازمان برنامه و بودجه گزارشی از کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور ارائه داد.
ضرورت تداوم همکاری تیم اقتصادی دولت برای ایجاد آرامش در بازار و تثبیت قیمت‌ها آیت‌الله رئیسی همچنین سه‌شنبه شب در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت با اشاره به ضرورت ایجاد آرامش در بازار و تثبیت قیمت اقلام خوراکی، اظهار داشت: برقراری چنین شرایطی می‌تواند نتیجه همکاری و هماهنگی مؤثر تیم اقتصادی دولت باشد و ضرورت دارد این همکاری‌ها به صورت منظم، مستمر و تا رسیدن به شرایط مناسب ادامه یابد.
در این جلسه، گزارش مرکز آمار ایران مبنی بر کاهش نرخ ماهیانه تورم و تثبیت قیمت اقلام خوراکی در هفته‌های اخیر ارایه شد.
در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت همچنین وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره مولد‌سازی دارایی‌های دولت گزارش داد که بر اساس این گزارش تدابیر مؤثر و کارآمدی در حوزه منابع بودجه سال جاری در نظر گرفته شده است که بر مبنای آن مقرر شد بخشی از منابع درآمدی مولد‌سازی دارایی‌ها در اختیار دستگاه‌های اجرایی استان محل واگذاری قرار گیرد تا منشأ سرمایه‌گذاری مطمئن در استان‌های مختلف باشد.
رئیس‌جمهور در همین زمینه گفت: لازم است تمام وزرا، رؤسای سازمان‌ها و استانداران برای مولد‌سازی دارایی‌ها واگذاری اموال مازاد دولت جهت جبران کسری بودجه سال جاری با جدیت و بدون کوچکترین وقفه‌ اقدام نمایند. کوتاهی در واگذاری اموال‌ مازاد پذیرفته نیست.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴