عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل اعلام کرد

بازگشت شنوایی به ۱۰ کودک مازندرانی در بابل/دلشوره‌های مادرانه تمام شد

تاریخ انتشارپنجشنبه ۴ آذر ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۴
کد مطلب : ۴۵۷۱۲۱
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: دهمین عمل جراحی کاشت حلزون شنوایی در بیمارستان آیت‌الله روحانی با موفقیت انجام شد.
۰
plusresetminus
بازگشت شنوایی به ۱۰ کودک مازندرانی در بابل/دلشوره‌های مادرانه تمام شد
به گزارش بلاغ؛ کیوان کیاکجوری در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: دهمین عمل جراحی کاشت حلزون برای دختر 21 ماهه بابلی با موفقیت انجام شد.

وی افزود: تاکنون 10 عمل جراحی کاشت حلزون در دانشگاه علوم پزشکی بابل با موفقیت به انجام رسیده است که به لطف خدا همه این کودکان، شنوایی خود را بدست آوردند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل با اشاره به اینکه درمان این بیماران زمان طلایی دارد که قبل از تکلم است، گفت: خانواده‌ها باید در بدو تولد در مراحل غربالگری شنوایی بسیار حساس باشند، اگر بچه‌هایی که دچار اختلال شنوایی هستند در غربالگری شناسایی نشوند در سنین بالا اعمال جراحی در آن‌ها دچار مشکل می‌شود و نمی‌تواند مفید و موثر باشد.

کیاکجوری تصریح کرد: والدینی که فرزندشان کاندیدای این عمل می‌شوند باید همکاری موثر و تنگاتنگ با تیم جراحی، شنوایی شناسی، گفتار درمانی و... داشته باشند تا بتوانند از نتایج بسیار خوبی برخوردار شوند.

10 کودک مازندرانی عمل موفق داشتند

محسن منادی مدیر کاشت حلزون دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز در ادامه افزود: پس از قراردان پروتز در قسمت داخلی گوش، روند فعال‌سازی، برنامه‌ریزی و تنظیم بخش خارجی پردازشگر کاشت حلزون شنوایی توسط گروه شنوایی شناسی دانشگاه علوم پزشکی بابل حدود ۵ هفته دیگر برای این کودک بابلی انجام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: مرکز کاشت حلزون شنوایی دانشگاه علوم پزشکی بابل از ابتدای راه‌‌اندازی تاکنون که نزدیک به 7 ماه می‌گذرد توانست با لطف خداوند شنوایی را به 10 کودک مازندرانی که از سن 15ماه تا 3 سال بودند و از نقاط مختلف استان از جمله شهرهای بهشهر، فریدونکنار، بهمنمیر، محمودآباد ، نکا، ساری و بابل مراجعه کردند، هدیه بدهد.

منادی در پایان گفت: نکته‌ حائز اهمیت این است که عمل جراحی کاشت حلزون هم بر روی کودکان و هم بر روی بزرگسالان انجام می‌شود اما شرط انجام عمل برای بزرگسالان داشتن گفتار مناسب است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴