کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عضو هیئت علمی دانشگاه مازندران تاکید کرد:

لزوم شکل‌گیری دولت مطلوب تراز انقلاب اسلامی/ تربیت جامع اسلامی الگوی مد نظر امام(ره) است

3 آذر 1400 ساعت 21:18

عضو هیئت علمی دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه مازندران گفت: شکل‌گیری دولت تراز انقلاب اسلامی، مردان و عناصر مؤمن و معتقد به خودش را که دارای صفات و خصوصیات لازم هم باشند؛ می‌طلبد.


حمیدرضا منیری در گفت‌وگو با بلاغ؛ با اشاره به بیانات رهبر انقلاب عدم شکل‌گیری دولت مطلوب اسلامی را دلیل عدم تحقق اهداف کامل انقلاب اسلامی برشمرد و اظهار کرد: بدون دولت تراز انقلاب هيچ‌گونه موفقيتی متصور نيست و نرم افزار اصلی برای تحقق دولت مطلوب اسلامی است که در تعبیر ایشانخواصِ خواص و یا خواص اهل حق است که می‌شود از این افراد در قالب فرهنگ بسیج و با عنوان خواص اهل حق دولت‌ساز یاد کرد.
 
وی افزود: با ظهور فرهنگ بسیج شاهد برداشته شدن گام‌های بزرگی بعد از انقلاب اسلامی در صحنه‌های اجتماعی، فرهنگی، جنگ اقتصادی و جنگ نرم بوده و هستیم که در این مسیر سخت، جانفشانی‌های شهدای مدافعان حرم و خصوصا شهادت حاج قاسم سلیمانی و همراهان بسیجی‌اش از مصادیق بارز آن است.

 عضو هیئت علمی دانشگاه مازندران با اشاره به انتظارات امامین انقلاب اسلامی از بسیج تصریح کرد: در راستای فرآیند تحقق اهداف اسلامی و رسیدن به تمدن نوین اسلامی مبتنی بر هندسه و منظومه فکری رهبر حکیم انقلاب اسلامی که  پنج مرحله‌ تحقق اصل انقلاب اسلامی، تحقق نظام اسلامی، تحقق دولت مطلوب اسلامی، به‌وجود آمدن کشور اسلامی و نهایتا شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی را شامل می‌شود، تمرکز بر مساله تحقق دولت مطلوب اسلامی است چراکه تا زمانی که دولت اسلامی نشود، کشور اسلامی نمی‌شود.

منیری ادامه داد: در مسیر شناسایی خواص اهل حق دولت‌ساز وظایفی احصاء شده است که می‌بایست فعالیت یابند البته این وظایف و کارهای ویژه در یک سیر منطقی، قابل تحقق هستند.
   
وی یادآور شد: از سوی دیگر در الگوی جستاری تربیت متعالیه امام خمینی(ره)، انسان از طريق تقويت عقل در ميان قوای وجودی و از حیث معرفتی، اخلاقی و فقهی رشد یافته و می‌تواند کمالات والای انسانی و تربيت جامع اسلامی را دارا شود که این، همان الگوی تربيتی مد نظر امام خمینی است.

عضو هیئت علمی گروه معارف اسلامی دانشگاه مازندران خاطرنشان کرد: شکل‌گیری خواص اهل حقِ دولت‌ساز مبتنی بر دیدگاه رهبر حکیم انقلاب با امعان نظر به مبنای تربیت متعالیه امام خمینی(ره) که همان فرهنگ بسیج و بسیجی‌گری است به‌عنوان راه‌حل شکل‌گیری دولت مطلوب اسلامی خواهد بود.

منیری در پایان گفت: با توجه به اين که از نظر امام خمينی (ره) انسان رشد یافته و تحول‌آفرین از تربیت‌های متناسب لايه‌های وجودی، عقلی، قلبی و ظاهری برخوردار است، ابعاد تربیتی خواص اهل حقِ دولت‌ساز از نگاه آیت‌‌الله خامنه‌ای نیز در سه بعد تربيت اعتقادی، تربيت اخلاقی و تربيت رفتاری قابل دسته‌بندی است.

انتهای پیام/


کد مطلب: 457115

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/457115/لزوم-شکل-گیری-دولت-مطلوب-تراز-انقلاب-اسلامی-تربیت-جامع-الگوی-مد-نظر-امام-ره

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com