تاریخ انتشارچهارشنبه ۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۴
کد مطلب : ۴۵۷۱۰۶
دومین روز از مرحله نهایی سومین رویداد سراسری تولید محتوای دیجیتال بسیج با ادامه رقابت تیم های حاضر در حال برگزاری است.
۰
plusresetminus
تداوم رقابت فشرده تیم های شرکت کننده/سردار شکارچی:امروز مانند دوران دفاع مقدس باید توانمندی های جوانان در فضای مجازی منسجم شود
به گزارش بلاغ، دومین روز از مرحله نهایی سومین رویداد سراسری تولید محتوای دیجیتال بسیج با ادامه رقابت تیم های حاضر در حال برگزاری است.
صد و هشت تیم شرکت کننده در این رویداد در حال تکمیل تولیدات خود در سه محور بازی سازی، انیمیشن و نرم افزار ویژه تلفن همراه هستند.
 
بر اساس آمار ارائه شده، ۴۸ تیم حاضر در رقابت در حال تولید انیمیشن، ۳۰ تیم در حال تولید نرم افزار ویژه تلفن همراه و ۲۹ تیم نیز در حال تولید بازی ویژه تلفن همراه هستند.
 
این رقابت تا ساعت ۱۳ فردا پنجشنبه ادامه خواهد داشت و پس از پایان زمان تعیین شده، داوران ضمن بررسی تولیدات، تیم های برگزیده را انتخاب خواهند کرد.
 
مراسم اختتامیه این رویداد پنجشنبه شب و با تجلیل از نفرات برتر انجام خواهد شد.
 

مرورگر شما از نمایش ویدیو پشتیبانی نمیکند.
 
فیلم/ رقابت تنگاتنگ شرکت کنندگان سومین رویداد تخصصی بسیج در دومین روز
 
 
 
سخنگوی ارشد نیروهای مسلح:
 
امروز مانند دوران دفاع مقدس  باید توانمندی های جوانان در فضای مجازی منسجم شود
 
سردار ابوالفضل شکارچی سخنگوی ارشد نیروهای مسلح صبح امروز از مرحله نهایی سومین رویداد سراسری تولید محتوای دیجیتال بسیج بازدید کرد.
 
وی در حاشیه این بازدید با اشاره به اینکه خوشبختانه احساس می شود یک شبکه منسجم قصد دارد عملکرد جوانان مستعد در استانها را در حوزه فضای مجازی سامان دهی کند، گفت: در دوران دفاع مقدس نیز ظرفیت و توانمندی جوانان ساماندهی شد، باید مانند همان دوران توانمندی جوانان امروز نیز در حوزه فضای مجازی یکپارچه و منسجم شود.
 
سردار شکارچی با بیان اینکه اگر بخواهیم طبق فرمایش مقام معظم رهبری دشمن را از فضای مجازی بتارانیم باید ظرفیت های کل کشور را متحد کنیم تصریح کرد: آنچه در رویداد سراسری تولید محتوای دیجیتال بسیج شاهد هستیم در حقیقت محور وحدت کل کشور در تولید انیمیشن و نرم افزار و بازی های رایانه ای که خلاقیت ها و استعدادها کشف شده تا به صورت ویژه بر روی این استعدادها و خلاقیت ها سرمایه گذاری کرده و ضمن اشتغال سازی برای کشور ، مانع از وابستگی ما به سایر کشور ها در تولیدات دیجیتال خواهد شد.
 
سخنگوی ارشد نیروهای مسلح با اشاره به اینکه فضای مجازی امروز یکی از نیازمندی های ضروری کشور است تصریح کرد: اینکه همه استانها در این رویداد نقش آفرین هستند نشان می دهد که هر استان براساس اقتضائات خودش تولید محتوا کرده و برای بسیج و کشور برکات بسیاری را به دنبال خواهد داشت.
 
 
 
معاون فضای مجازی رسانه ملی:
 
رویداد تولید محتوای بسیج منشا خوبی برای تحول زیست بوم تولید محتوا در کشور است
 
غلامرضا نوری معاون فضای مجازی رسانه ملی صبح امروز در حاشیه بازدید از مرحله نهایی سومین رویداد ملی تولید محتوای دیجیتال بسیج در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا، در مورد ارزیابی خود از این رویداد، گفت: برگزاری رویدادها یکی از بهترین فرصت های جبهه انقلاب است، زیرا یک جریان انسانی درست از کل کشور در حوزه تولید محتوا در تراز انقلاب اسلامی در آینده را ایجاد خواهد کرد.
 
نوری ادامه داد: محتوا به شدت به نیروی انسانی وابسته است و نیروی انسانی خلاق، جوان و با انگیزه در کل کشور وجود دارد و در شرایطی می تواند رشد کند و به جایگاه ملی برسد که در بستری مثل رویداد تولید محتوای بسیج دیده شود، از این جهت این مدل رویدادها بسیار ارزشمند است.
 
معاون فضای مجازی صدا و سیمای اظهار کرد: به دوستان در برگزاری این رویداد خسته نباشید می‌گویم و برای آنها آرزوی موفقیت می‌کنم.
 
وی در مورد نقش برگزاری این رویداد در بومی سازی تاکید کرد: طبیعی است که از هر میزان نیروی انسانی توانمند در داخل حمایت می کنیم در نتیجه آن تولید محصول فرهنگی مصرفی، بومی می‌شود.
 
نوری گفت: این رویداد خیلی اثر گذار است زیرا محصول فرهنگی بومی در این شرایطی میتوانند رشد کنند امروز باید با جریان انسانی برای تولید محتوا طرف باشیم یعنی هر کسی خلاق‌تر، توانا تر و با انگیزه تر باشد، فرصت رشد دارد؛ از این جهت این رویداد می‌تواند منشأ خوبی برای تحول زیست بوم تولید محتوا در کشور باشد.
 
معاون فضای مجازی رسانه ملی در مورد نقش صدا و سیما در حمایت از این گونه رویدادها و تولید محتوا گفت: قطعا صدا و سیما وظایفی دارد و حمایت خواهد کرد، در کل نیاز به یک سیستم زیست بوم ایرانی در تولید محتوا داریم که پایه آن جریان انسانی خلاق و جوان است.
 
 
مدیرکل فضای مجازی معاونت استان‌های سازمان صدا و سیما:
 
رویداد تولید محتوای بسیج یک شتاب دهند در بومی سازی و معرفی افراد خلاق است
 
حمید رضا زندی مدیرکل فضای مجازی معاونت استان‌های سازمان صداوسیما امروز در حاشیه بازدید از سومین رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج  در گفت‌‌وگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ برگزاری این رویداد را اتفاق بسیار بزرگی در سراسر کشور دانست و گفت: برگزاری چینین رویدادی در معرفی و شناساندن افراد و گروه‌های مختلف در حوزه تولید محتوا نقش مهمی دارد. بخصوص افرادی که پنهان بودند و دیده نمی شدند، اما این رویداد و برگزاری آن افراد را به جامعه معرفی می کند.
 
وی با اشاره به نقش بسیج و گستره فعالیت آن، گفت: برگزاری این رویداد یک کارهای بزرگ است که می‌تواند در سراسر کشور با معرفی افراد خلاق در حوزه فضای مجازی و تولید باعث شکوفا شدن خلاقیت شود‌.
 
مدیرکل فضای مجازی استانهای صدا و سیما ادامه داد: برگزاری این همایش در بومی سازی و ایجاد یک حوزه رقابتی نقش مهمی دارد و در این رقابت افراد معرفی می‌شوند. با توجه به اینکه در کشور به این سمت حرکت می کند، حتماً می‌تواند بومی سازی خیلی از بخش ها را نهادینه کند و یک محصول بسیار خوب معرفی شود و تامین پیدا کند.
 
زندی گفت: این رویداد میتواند در بخش‌های مختلف باعث بومی سازی شود و یک شتاب دهنده برای حوزه تولید محتوا و فضای مجازی باشد و اتفاق بسیار بزرگی است.
 
 
تصاویری از دومین روز مرحله نهایی سومین رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج
 
 
 
 
بهمنی اعلام کرد:
 
حمایت مادی و معنوی وزارت ارشاد از برگزیدگان سومین رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج
 
محمدرضا بهمنی رییس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز از مرحله نهایی سومین رویداد ملی تولید محتوای بسیج بازدید کرد.
 
وی پس از بازدید از غرفه‌ها در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: ابتدا هفته بسیج را به همه بسیجیان کشور تبریک می‌گویم؛ همچنین از دوستانمان در سازمان بسیج و فضای مجازی تشکر می‌کنیم که این رویداد را با همت مضاعف‌تری نسبت به سال‌های قبل برگزار می‌کنند.
 
وی با اشاره به رویداد تولید محتوای بسیج، گفت: اساساً در حوزه فرهنگ، هنر و رسانه نیازمند تحول جدی هستیم که مفهوم مرکزی این تحول این است که الگوی حکمرانی در فضای فرهنگ و رسانه بایستی تغییر کند که الزاماتی دارد، یکی از مهمترین الزامات، تقویت تولید محتوا حوزه فرهنگ است.
 
 رییس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: آنچه می تواند به تغییر کمک کند، حداقل دارای دو مولفه است که نخست شبکه سازی در فضای فعالان فرهنگی و حوزه دیجیتال و رسانه و دیگری آموزش و توانمندسازی این افراد است.
 
بهمنی بیان کرد: برگزاری اینگونه رویدادها کمک موثری به شبکه ساری فعالان و آموزش می‌کند، یعنی  اینکه ظرفیت‌های نقاط مختلف کشور همدیگر را شناسایی می‌کنند و با هم ارتباط میگیرند. این رویداد به این موضوع کمک خواهد کرد.
 
این مقام مسئول تصریح کرد: در حوزه آموزش و توانمند سازی این افراد هم از حیث ارتباط گیری و هم در بخش مشورتی- مشاوره‌ای و مشاورین می‌تواند کمک کند. در واقع پیگیری این موضوع خیلی مهم‌تر از برگزاری این رویداد است.
 
وی تصریح کرد: چالشی ما داریم این است که رویدادها در مرحله اختتامیه پایان پیدا می‌کنند در حالی‌که رویدادها برای آغاز یک موضوع دیگر است و آن شناسایی ظرفیت‌ها و حمایت از آن است.
 
بهمنی ادامه داد: لازم و مهم است که  پس از برگزاری اختتامیه و شناخته شدن برگزیدگان در مرحله ملی و استانی در این رویداد، این ظرفیت‌های شناسایی شده و برگزیده‌های برتر تحت حمایت دستگاه‌های مختلف قرار بگیرند.
 
رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت ارشاد گفت: خود دوستان در سازمان بسیج پیگیر این موضوع هستند و آن را مدنظر قرار دارند، البته ما هم در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و در بازدیدی که داشتم، اعلام کردم افراد ایده‌ها و محصولاتشان را که برگزیده می‌شود به وزارت ارشاد اعلام و عرضه کنند تا در حد مقدور با تسهیلات و معرفی بتوانیم برای ورود به بازار حمایت‌های داشته باشیم.
 
وی در ادامه پیشنهاد داد: موضوع مهمی که نیاز به کار دارد سناریو سازی و استانداردسازی در تولیدات است که برگزاری این رویداد میتوانست این گونه باشد که موضوعات مثلا یک هفته قبل از برگزاری اعلام شود تا افراد بتوانند سناریوهایی داشته باشند و بعد از آن را در اینجا پیاده سازی کنند.
 
بهمنی در مورد ارزیابی از سومین رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج نیز اظهار کرد: ظرفیت های در اینجا مشاهده می‌شود و پیشرفت‌هایی را مشاهده می‌کنیم. تیم‌های جوان و با ایده و انگیزه در این رویداد وجود دارد که البته نیازمند تکمیل و تقویت برخی موارد است که اشاره کردم.
 
 رییس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نقش این رویداد در بومی سازی تولید محتوا، اظهار کرد: این رویداد به گونه‌ای یک نوع بومی سازی است که می‌تواند به رشد این بومی سازی کمک کند، البته این موضوع بستگی به حمایت‌های بعدی از ظرفیت‌های شناسایی شده دارد؛ به همین دلیل نباید این رویداد با اختتامیه تمام شود و باید نقطه آغازی باشد.
 
این مقام مسئول ادامه داد:با اقدامات تقویتی و توسعه‌ای بومی سازی صورت می‌گیرد.
 
وی در مورد حمایت های وزارت ارشاد، گفت: تلاش ما این است که از برگزیده‌های این روبداد حمایت کنیم و حتی این آمادگی را داریم که با این افراد ارتباط بگیریم و نسبت به آموزش، توانمند سازی، تسهیلات و معرفی محصولاتشان  اقداماتی را انجام دهیم.
 
 
در حال تکمیل...
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰