تاریخ انتشارسه شنبه ۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۵
کد مطلب : ۴۵۷۰۸۰
مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران گفت: پزشکی قانونی استان هنوز در مورد وضعیت سلامت متهم به قتل دو خواهر هیچ‌گونه اظهار نظر رسمی و قطعی نکرده است.
۰
plusresetminus
بررسی سلامت روانی متهم به قتل 2 خواهر در پزشکی قانونی/نتیجه معاینات اولیه به‌زودی اعلام می‌شود
به گزارش بلاغ، علی عباسی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه قاتل به پزشکی قانونی منتقل شد و معاینات و مصاحبه های اولیه با ایشان با سرعت و در عین حال با دقت در جال انجام است اظهار کرد: موضوع روان شناسی طی زمان رخ می دهد به کار می رود بسیار پیچیده است و باید معاینات دقیق روان پزشکی و ارزیابی ها، آزمایش ها و آزمون های روانی مختلفی در زمینه آن انجام شود که همه این موارد نیازمند صرف زمان کافی است و در یک زمان کوتاه اظهارنظر قطعی درباره این گونه موارد ممکن نیست.

عباسی تصریح کرد: در ارزیابی های روانی متهم،  تشخیص بیماری روانی به دلیل تاثیر در تصمیمات کیفری دارای اهمیت است و دادستان در این بخش از تحقیقات قضایی می خواهد، بداند که آیا  اختلالات روانی فرد به شدتی بوده که متهم در زمان ارتکاب جرم فاقد قوه تمیز باشد و به عبارت دیگر شدت بیماری روانی به این حد بوده که او بر رفتارش آگاه نباشد و مغایرت رفتار خود با قانون را درک نکند یا خیر.

عضو شورای قضایی استان یادآور شد : حساسیت موجود در این پرونده باعث شده که جلسه با حضور کارشناسان این اداره کل در پزشکی قانونی استان برگزار شده که نتیجه معاینات اولیه آن در کمترین زمان ممکن به مرجع قضایی اعلام خواهد شد.

گفتنی است 30 آبان 1400 اختلافات بر سر ارث و میراث سبب بروز درگیری خانوادگی در یکی از روستاهای شهرستان میاندورود شد و یک برادر با تفنگ شکاری به سمت چهار خواهر خود تیر اندازی کرد که در این درگیری خونین دو خواهر  کشته شدند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
Iran, Islamic Republic of
طه
اینکه پزشکی قانون بر روی اجساد معایعنه انجام بدهند تا علت را متوجه شوند تا قبل این موضوع عادی و روال بوده اما معاینه بر روی کسی که اعتراف داشته یا حتی شواهد و قراین دلالت بر امر قتل دارد چه دلیلی وجود دارد که معاینه سلامت روانی انجام گیرد گرچه این فرد از جانبازان و پیشکسوتان عرصه دفاع مقدس بوده و قابل بررسی می باشد اما چنانچه اولیای دم رضایت دهند تنها عامل بازدارنده از تخفیفات جرم بزرگ یعنی قتل آنهم دو یا حتی سه نفر که خواهران وی بودند باشد و قعطعا مجازات اجتماعی آن سر جایش محفوظ می ماند. تا حتی در صورت بخشایش خانواده های دم دیگر کسی بواسطه نفوذ و جایگاه گذشته اش مرتکب جرم این قبیلی نگردد.