مدیر جهاد کشاورزی نکا مطرح کرد

مبارزه ویژه با مگس مدیترانه‌ای در نکا

تاریخ انتشارسه شنبه ۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۸
کد مطلب : ۴۵۷۰۷۵
مدیر جهاد کشاورزی نکا از مبارزه ویژه با آفت مگس مدیترانه‌ای در این شهرستان خبر داد و گفت: طبق آموزش‌هایی که از سال‌های قبل به کشاورزان و باغداران شهرستان داده شده میزان تلفات به حداقل رسیده اما کشاورزان همچنان باید با هماهنگی جهاد کشاورزی و به کار گرفتن راهکارهای ارائه شده، محصولات خود را در امان نگه دارند.
۰
plusresetminus
مبارزه ویژه با مگس مدیترانه‌ای در نکا
به گزارش بلاغ به نقل از پیک نکا، سید شبر موسوی اظهار کرد: یکی از آفات میوه در سراسر دنیا مگس مدیترانه‌ای است که از گوشت میوه تغذیه کرده و میوه آبدار شده را غیر قابل استفاده می‌کند و بافت آن آفتی قرنطینه‌ای است که در سراسر جهان وجود دارد و با آن مبارزه می‌شود.
وی گفت: محصولاتی که در شهرستان از جمله انواع مرکبات، خرمالو، هلو، انجیر، سیب و گلابی که در اکثر استان مازندران وجود دارد باید در برابر این مگس مدیترانه‌ای محافظت شوند و کشاورزان با این آفت مبارزه کنند.
مدیر جهادکشاورزی شهرستان نکا اذعان کرد: اقداماتی که در شهرستان برای رصد مگس مدیترانه‌ای صورت گرفته ایجاد ۶ ایستگاه در مناطق مختلف شهرستان است که شامل ۲۴ طرح در مجموع آن‌ها می‌باشد که شامل دو تله سرا تلاب و فرمون است که آنها در موضع عمل نصب می‌شوند.
این مسئول در ادامه افزود: در سنوات گذشته در تمام روستاها برای مبارزه با این نوع مگس، کلاس‌های آموزشی برگزار شده و به همشهریان گرامی هشدارهای جدی نیز داده شد که از خطرات این نوع آفت آگاه باشند که این عمل موجب کاهش جمعیت این نوع آفات در سطح شهرستان شده بود.
در پایان سید شبر موسوی اذعان کرد: مواردی به غیر از تله‌ها هم می‌تواند موجب کاهش این نوع آفت شوند، از جمله مواردی که می‌توان عنوان کرد می‌توان به برداشت سریع میوه، باقی نماندن میوه‌ها روی درخت و جمع آوری میوه‌هایی زیر درخت ریخته شده، حتی نارنج‌هایی که در سطح شهر وجود دارند در معرض این آفت هستند تا شاهد سیکلی از افزایش این نوع مگس‌ها نباشد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴