تاریخ انتشاردوشنبه ۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۰
کد مطلب : ۴۵۷۰۵۱
رئیس همایش بین‌المللی حضرت حمزه (ع) با اشاره به اهمیت معرفی اهل‌بیت (ع) به مردم گفت: در جلسه که خدمت رهبر معظم انقلاب بودم ایشان بر معرفی ام‌سلمه همسر پیامبر و مادران اهل‌بیت (ع) به مردم تاکید فراوانی کردند.
۰
plusresetminus
تاکید رهبر معظم انقلاب بر معرفی ام‌سلمه و مادران اهل‌بیت (ع) به مردم
به گزارش بلاغ، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ناصر رفیعی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به برگزاری همایش حضرت حمزه اظهار داشت: سه شخصیت در جهان اسلام وجود دارد که مظلوم واقع شده‌اند و باید کارهای علمی و پژوهشی برای ایشان انجام شود، حضرت ابوطالب (ع) ، حضرت حمزه (ع) و حضرت خدیجه (س) سه شخصیت گران‌قدری هستند که باید از این مظلومیت خارج شوند.

وی ادامه داد: در جلسه‌ای که قبل از شیوع بیماری کرونا محضر رهبر انقلاب بودم در خصوص مظلومیت این سه شخصیت گران‌قدر صحبت کردم که ایشان فرمودند نباید ام‌سلمه همسر پیامبر اسلام و مادران ائمه را هم فراموش کنیم و باید برای معرفی ایشان نیز اقدامات خوبی صورت بگیرد.

رفیعی بیان داشت: در مقام حضرت خدیجه (س)  همایشی خوبی برگزار شد و برکات آن هنوز وجود دارد به‌طوری‌که 6 مستند در خصوص شخصیت ایشان ساخته شد.

وی تصریح کرد: سریال حضرت خدیجه (س)  هم در حال بررسی برای ساخت است و در خصوص حضرت ابوطالب (ع)  نیز همایشی مجمع تقریب برای این شخصیت نورانی برگزار کرد.

رئیس همایش بین‌المللی حضرت حمزه (ع) تاکید کرد: 14 بهمن امسال نیز همایشی بین‌المللی برای حضرت حمزه (ع) برگزار خواهد شد و در این زمینه دبیرخانه دائمی برای همایش دائر و فراخوان مقالات نیز داده شده است.

وی با بیان این که حضرت حمزه (ع) در جنگ اُحد به شهادت رسید، خاطرنشان کرد: باتوجه‌به این که ایشان همان صدر اسلام به شهادت نرسیدند در خصوص زندگی ایشان منابع زیادی در دسترس نیست.

رفیعی بیان داشت:  تاکنون 50 مقاله سفارشی برای همایش آماده شده و علاوه بر این دو کتاب نیز در حال تدوین نهایی برای همایش است، باید به این نکته هم اشاره کنم که  به دنبال افزایش مقالات نیستیم و برخلاف همایش‌های مرسوم انجام کارهای تخصصی و پژوهشی در دستور کار همایش است.

وی با بیان این که برای بهره‌مندی از بزرگان و مراجع عظام تقلید نیز برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته، تصریح کرد:  با حضرات آیات نوری همدانی و سبحانی دیدار کردیم و عصر فردا نیز با آیت مکارم شیرازی دیدار خواهیم کرد تا از نظرات ایشان بهره‌مند شویم.

انتهای پیام/
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰