تاریخ انتشاردوشنبه ۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۸
کد مطلب : ۴۵۷۰۴۳
استاندار مازندران با بیان اینکه با امکانات یک استان نمی‌شود در حد و اندازه ملی خدمت رسانی کرد؛ گفت: اینکه مردم ساعت‌ها در ترافیک محورها آن هم با کمترین امکانات بمانند، اصلا مورد قبول نیست و حتما باید یک تجدید نظر اساسی در مدیریت این ترددها شود.
۰
plusresetminus
ارائه خدمات ملی با امکانات استانی ممکن نیست/ضرورت تحول مدیریتی برای حل ترافیک رنج‌آور چند ساعته مردم
به گزارش بلاغ؛ سیدمحمود حسینی‌پور در مراسم رژه خودرویی مشترک به مناسبت طرح زمستانه پلیس راه در مرکز مازندران ضمن گرامیداشت هفته بسیج، اظهار کرد: از ابتدای انقلاب اسلامی، هر کجا که تفکر بسیجی در امورات کاری ما حاکم شد، موجب توفیقات نظام جمهوری اسلامی شد.

وی افزود: مکتب بسیج امروز در کشورهای مقاومت در مقابل استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی حرف نخست را می‌زند، امروز تفکر بسیج در افریقا و کشورهای منطقه طنین‌انداز است.

استاندار مازندران، خاطرنشان کرد: از زمانی که بسیج وارد عرصه دفاع مقدس شد، ورق جنگ برگشت، در موضوع سازندگی نیز هر جا هر مدیری با تفکر بسیجی حرکت کرد، باعث شکوفایی شد؛ لذا بسیج منحصر به ارگان خاصی نیست و تفکر و مکتب بسیجی در همه عرصه‌های ادرای و خدماتی کشور می‌تواند موثر باشد.

این مسئول ادامه داد: در بحران‌های متعدد استان، تفکر بسیجی در میان شما حاکم است، چرا که آن زمانی که مردم نیاز به استراحت و تفریح دارند، شما برای حفظ امنیت مردم، بیدار و مشغول کارید و این تفکر، تفکر بسیجی است.

حسینی‌پور بیان کرد: استان مازندران جزو یکی از پرتردد ترین استان‌های کشور است که دارای 10 هزار و 400 کیلومتر راه اصلی، 3 هزار و 700 کیلومتر راه روستایی، 700 کیلومتر راه برف‌گیر سخت زمستانی و 14 گردنه مهم برف‌گیر است که حفظ این حجم از کار بسیار سخت و دشوار است.

وی عنوان کرد: مجموع ترددی که در محورهای مواصلاتی استان صورت می‌گیرد در سطح کشور، بی نظیر است و به ویژه در تعطیلات خاص این آمار رو به افزایش است اما متاسفانه استان دارد با ظرفیت درونی استان به این همه ترددهایی که در شرایط خاص انجام می‌گیرد، خدمات‌دهی می‌کند و این شرایط نمی‌تواند شرایط پایداری باشد.

استاندار مازندران، تصریح کرد: با امکانات یک استان نمی‌شود در حد و اندازه ملی خدمت رسانی کرد و ما توقع‌مان از دولت و دستگاه‌های مرتبط این است که به طور ویژه به استان مازندران توجه کنند؛ چرا که از کل کشور به اسن استان تردد دارند.

این مسئول گفت: ما در شرایطی هستیم که ما به خاطر جو ناپایداری که در محورهای مواصلاتی استان ایت نیازمند حضور جهادی و شبانه‌روزی دستگاه‌ای امدادی و انتظامی برای تأمین امنیت مردم هستیم.

حسینی‌پور تاکید کرد: یکی از مهم‌ترین مولفه‌هایی که در امنیت اجتماعی قابل توجه است، امنیت جاده‌ای است و لذا یکی از نکاتی که طی سال‌های اخیر مردم را رنج می‌دهد، ترافیک‌های چند ساعته محورهای مواصلاتی مازندران است که بعضا به 10 ساعت نیز می‌رسد.

وی اضافه کرد: این وضعیت حتما نیازمند یک تحول در مدیریت مجموعه راهداری و دستگاه‌ای مربوطه است، هم بازسازی جاده‌ها باید به صورت جدی مورد توجه قرار بگیرد و هم بازگشایی آزادراه تهران- شمال که بخش اعظمی از آن هر چند به اتمام رسیده است اما مابقی باید با سرعت قابل قبولی دنبال شود.

استاندار مازندران، مطرح کرد: ما نیازمند این هستیم که در یک هماهنگی بین مجموعه‌ای دستگاه‌های مسئول در تهران، کارگروه‌های مشترکی برای مدیریت بهتر راه‌ها تشکیل شود؛ چرا که وضعیت موجود، قابل قبول نیست.

وی افزود: اینکه مردم ساعت‌ها در ترافیک محورها آن هم با کمترین امکانات بمانند، اصلا مورد قبول نیست و حتما باید یک تجدید نظر اساسی در مدیریت این ترددها شود تا راه‌های اصلی بازگشایی شود.

حسینی‌پور متذکر شد: علیرغم تمام زحماتی که تاکنون کشیده شد لازم است تا یک کارگروه استانی نیز تشکیل شود تا با برنامه ریزی بهتری این گرفتاری مردم در ترافیک را کاهش دهیم و توقع مردم نیز همین است.

وی یادآور شد: این قابل قبول نیست که ما علیرغم امکاناتی که داریم مسیرهای جاده‌ای به خاطر ریزش‌هایی که باید پیشگیری شود و در قالب اقدامات پیشگیرانه اصلاحات لازم انجام شود، شاهد هر روز یک ریزش و مسدود شدن راه‌ها باشیم، این اتفاقات کار عجیب و غریبی نیست و باید ممکن شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴