تاریخ انتشاردوشنبه ۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۹
کد مطلب : ۴۵۷۰۴۲
فرمانده انتظامی مازندران با اعلام آغاز طرح زمستانی پلیس از امروز در محورهای مواصلاتی مازندران، گفت: مشکلی که وجود دارد این است که با توجه به میزان خدماتی که یگان‌های امدادی و پلیس در حال ارائه هستند، امکاناتی که در اختیار این نیروها است پاسخگو نیست.
۰
plusresetminus
آغاز طرح زمستانی پلیس از امروز در محورهای مواصلاتی مازندران/امکانات فعلی پاسخگوی حجم مأموریت‌های متعدد زمستانی نیست
به گزارش بلاغ، مرتضی میرزایی در مراسم آغاز طرح زمستانی پلیس در محورهای مواصلاتی استان، اظهار کرد: استان مازندران به واسطه مواهب خدادادی در تمام طول سال پذیرای مهمانان از سراسر کشور است و لذ تمامی یگان‌های امدادی و انتظامی همواره در حال آماده باش و فعالیت هستند.

وی افزود: در طرح زمستانی امسال که از چند روز دیگر در کشور آغاز می‌شود، ما از چند هفته قبل درگیر طرح زمستانی بودیم و نیروهای انتظامی و امدادی در مسدود شدن جاده و همچنین سیل اخیر، همواره در صحنه بودند.

فرمانده انتظامی مازندران، خاطرنشان کرد: یگان‌های امدادی و انتظامی مازندران همواره در تمامی فصول در صحنه هستند و حتی در ایامی که در کل کشور شاید در استراحت باشند، اما در استان مازندران به دلیل بارندگی، حوادث و یا گردشگرپذیری، در حال فعالیت هستند.

میرزایی اعلام کرد: جدای از این موضوعات ما همواره مشکل تردد را در محورهای استان داریم که به دلیل یک ریزش کوچک، کیلومترها ترافیک را موجب می‌شود و می‌بایست نیروهای انتظامی در صحنه حضور داشته باشند.

وی تصریح کرد: مشکلی که وجود دارد این است که با توجه به میزان خدماتی که یگان‌های امدادی و پلیس در حال ارائه هستند، امکاناتی که در اختیار این نیروها است پاسخگو نیست؛ با توجه میزان محورهای مواصلاتی استان، ریزش‌های جاده‌ای، اتفاقات متعدد در فصل زمستانی و حتی مسدود شدن چند روزه جاده‌ها، واقعا امکانات موجود پاسخگوی این حجم از کار به ویژه در فصل زمستان نیست و جا دارد مسئولان استانی و کشوری، یک نگاه ویژه‌ای در بحث تأمین امکانات برای استان مازندران داشته باشند.

فرمانده انتظامی مازندران، متذکر شد: ما حتی امکانات اولیه‌ای که در حال حاضر ضروی است با مشکل مواجه هستیم، لودر و گریدر جزو امکانات اولیه بازگشایی راه در فصل زمستان است که ما با مشکل مواجه هستیم.

میرزایی متذکر شد: طرح راهداری زمستانی  از 20 آذر ماه هر سال آغاز می‌شد که امسال باتوجه به شرایط جوی و ریزش برف و باران و احتمال یخبندان زودتر آغاز شده است.

یدالله جهان‌تاب رئیس پلیس راه مازندران نیز در این مراسم با اشاره به آغاز طرح زمستانی در مازندران، گفت: استان مازندران جدا از صدها کیلومتر راه اصلی دارای 992 کیلومتر راه فرعی، 7 هزار و 783 کیلومتر راه روستایی، 14 گردنه برف گیر، 22 راهدارخانه و 33 اکیپ راهداری است.

وی افزود: طرح انتظامی - ترافیکی ویژه زمستانی 1400 از مورخه یکم آذرماه الی 20 اسفند امسال در چهار محور کوهستانی و برف‌گیر استان، هراز، کندوان، سوادکوه و کیاسر توسط پلیس‌راه استان، راهور،راهداری، اورژانس، هلال احمر، آتش‌نشانی و سایر ارگان‌های مرتبط در راستای تسهیل امور ترافیکی به اجرا در می‌آید.

رئیس پلیس راه مازندران، عنوان کرد: اهداف اجرای این طرح، باز نگاه داشتن محورهای مواصلاتی استان، افزایش انضباط ترافیکی و ایمنی تردد وسائل نقلیه، مدیریت در حوادث ترافیکی به‌ویژه در زمان ریزش برف‌وباران و سقوط بهمن، ریزش و رانش کوه و همچنین رسیدگی به موقع در تصادفات و کمک به مجروحان و مصدومان در محورهای مواصلاتی استان است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲