تاریخ انتشاريکشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۹
کد مطلب : ۴۵۷۰۰۲
فرمانده سپاه فریدونکنار از برگزاری بیش از 40 برنامه شاخص در هفته بسیج فریدونکنار خبر داد و گفت: بسیج فریدونکنار در طول یک سال گذشته به میزان 12 میلیارد و 500 میلیون تومان خدمات ارائه کرد.
۰
plusresetminus
برگزاری بیش از ۴۰ برنامه شاخص در هفته بسیج فریدونکنار/خدمت‌رسانی ۱۲٫۵ میلیارد تومانی طی یک سال
به گزارش بلاغ، محمد برمر در نشست خبری به مناسبت هفته بسیج با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی، مدافعان حرم و مدافعان سلامت، اظهارکرد: شجره طیبه بسیج با ابتکار امام خمینی(ره) بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی تاسیس شد که توانست از ابتدای انقلاب تاکنون با هدایت مقام معظم رهبری عملکرد درخشانی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند “بسیج پاره تن مردم است” خاطرنشان کرد: این جمله همان نکته کلیدی را یادآور می‌شود که بسیج از مردم، با مردم و برای مردم است.

فرمانده سپاه فریدونکنار تصریح کرد: بسیاری از فعالیت‌های امسال هفته بسیج، نمایشگاهی است برای عرضه عرصه‌های خدمت‌رسانی که در طول سال بسیج انجام می‌دهد.

برمر با بیان اینکه شعار امسال هفته بسیج “بسیج پاره تن مردم است” است انتخاب شده، گفت: در فریدونکنار برای هفته بسیج شعار “هر خانه یک پایگاه بسیج و هر بسیجی یک خدمت” درنظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های هفته بسیج در فریدونکنار حول ۱۰ محور برگزار می‌شود خاطرنشان کرد: عرصه‌های اجتماعی، سازندگی و محرومیت‌زدایی، علمی پژوهشی، زنان و خانواده، جذب و آموزش سرمایه‌های انسانی، فرهنگی، دفاعی امنیتی، ورزش و نشاط اجتماعی، فضای مجازی و رسانه و تعلیم و تربیت از جمله بخش‌هایی است که برنامه‌های مختلفی را در این هفته اجرا می‌کنند.

فرمانده سپاه فریدونکنار ادامه داد: برگزاری کارگاه مهارت‌آموزی مساله‌یابی اجتماعی، اعزام گروه جهادی بهداشتی درمانی به شهرک شهید رجایی، افتتاح پروژه‌های عمرانی خانه مددجویی و مزار شهید، رزمایش کمک مومنانه، رزمایش نذرخون، همایش بسیج مدیریت جهادی و احیای جهاد سازندگی، موکب هر بسیجی نماد یک خدمت، جشنواره علمی ساخت سازه‌های ماکارونی، جشنواره جهادگران علمی و فناوری، همایش بانوی نقش‌آفرین در سبک زندگی اسلامی، جشنواره طبخ ماهی و غذاهای بومی محلی، دیدار با خانواده های معظم شهدا و رزمندگان بسیجی، عطرافشانی گلزار مطهر شهدا و میز خدمت بسیج از جمله مهمترین برنامه‌های هفته بسیج فریدونکنار است.

برمر افزود: یادواره سرداران و شهدای شهرستان، عصر شعر بسیج، اجرای سرود پاتوقی، صبحگاه اقتدار بسیج، رزمایش گشت‌های رضویون و تور ایست بازرسی، جام ورزشی شهدای بسیج، اهدا مدال قهرمانی ورزشی به خانواده شهدا، کارگاه توانمندسازی سواد رسانه و پدافند مجازی، تولید و انعکاس مستند پایگاه‌های بسیج اسوه، میقات صالحین، محفل انس با قرآن و اجتماع باشکوه آحاد بسیجیان در نمازجمعه پنجم آذر از دیگر برنامه‌های شاخصی است که در هفته بسیج فریدونکنار برگزار می‌شود.

وی یادآورشد: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون ۱۶ مرحله رزمایش نذر خون انجام شده که ۶۰۶ نفر از شهروندان فریدونکناری در این امر خداپسندانه شرکت کردند.

فرمانده سپاه فریدونکنار با اشاره به عملکرد این نهاد از ابتدای سال ۹۹ تا شهریور ماه ۱۴۰۰ گفت: انجام ۱۴۰ ساعت شیفت ایثار خدمت رایگان، آزادسازی ۹ زندانی جرائم غیرعمد، تشکیل ۵۷۸ پرونده حقوقی و قضایی به ارزش یک میلیارد و ۵۲۳ میلیون تومان برای ایثارگران و بسیجیان، تجهیز پایگاه‌ها و کانون های اقشاری به ارزش ۲۵۰ میلیون تومان و برگزاری ۱۶۵ مسابقه ورزشی ازجمله فعالیت‌های سپاه و بسیج فریدونکنار در طی یک سال و نیم گذشته بوده است.

برمر اظهارکرد: در راستای مقابله با کرونا و طرح شهید سلیمانی، بسیج فریدونکنار با راه‌اندازی مرکز واکسیناسیون شهیده امینی از ۱۵ شهریور تاکنون توانسته  ۱۲ هزار و ۱۳۳ دُز واکسن به‌صورت جهادی تزریق کند.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه بسیج سازندگی ۲۰ واحد مرمت و بازسازی مددجویی صورت گرفت و ۱۲ واحد احداثی افتتاح و ۵ واحد در دست احداث است.

فرمانده سپاه فریدونکنار تصریح کرد: ۶۸ صندوق قرض‌الحسنه بسیج با عضویت دو هزار نفر در فریدونکنار وجود دارد که دو میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان از ظرفیت منابع مردمی تسهیلات پرداخت شد.

برمر افزود: اهدای ۶۵ هزار بسته معیشتی مانند ارزاق و لوازم کمک تحصیلی، اهدای ۲۶ کپسول اکسیژن به بیمارستان، تهیه ۴۶۰ میلون تومان کمک جهیزیه از جمله دیگر خدماتی بوده که انجام شد.

وی یادآورشد: بسیج فریدونکنار در زمینه‌های سازندگی، خدمت‌رسانی و مردم‌یاری در طول یک سال گذشته به میزان ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان خدمات ارائه کرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما