تاریخ انتشارشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۳
کد مطلب : ۴۵۶۹۷۳
فرمانده سپاه کربلا گفت: در این هفته بسیج در حوزه محرومیت‌زدایی و عمرانی حدود ۷۶ پروژه در مازندران به بهره‌برداری می‌رسد.
۰
plusresetminus
بهره‌برداری از ۷۶ پروژه محرومیت‌زدایی و عمرانی در هفته بسیج
به گزارش بلاغ، ‌سردار سیاوش مسلمی در دیدار فرماندهان بسیج با نماینده ولی فقیه درمازندران، ضمن گرامیداشت هفته بسیج اظهار کرد: به فرموده مقام معظم رهبری میدان داری، تفکر جهادی و بسیجی و وقت شناسی بسیج موجب شد تا در عرصه های مختلف نظام مقدس جمهوری اسلامی سربلند و پیروز باشیم.

فرمانده سپاه کربلا با بیان اینکه یک میلیون و ۳۰۰هزار بسیجی در استان مازندران فعالیت دارند، افزود: این بسیجیان در ۴هزار و ۲۰۰پایگاه مقاومت و ۲۳۰حوزه مقاومت در گستره استان مازندران از گلوگاه تا رامسر در راستای فرامین رهبرمعظم انقلاب اسلامی و حفظ و نشر دستاوردهای انقلاب تلاش دارند.

وی یادآورشد: همچنین بسیجیان در قالب ۲۲قشر در همه ادارات و نهادها پای کار هستند و منشا خیرات و برکات می باشند.

مسلمی با بیان اینکه در این بیش از ۴۰سال که از عمر با برکت انقلاب می گذرد بسیج به درستی توانسته فرصت آفرینی کند و تهدیدات را به دشمن بازگرداند، گفت: به درستی و شیوایی می شود بیان کرد پدیده بی نظیری که امام راحل خلق کرده افراد را از کوچه وپس کوچه گردهم آورد برای آینده انقلاب اسلامی، امروز ثمرات و برکات زیادی در سطوح مختلف دارد.

وی به همت والای بسیجیان برای حضور جانانه در خط مقدم مقابله با کرونا اشاره و اظهار کرد: بسیجیان با دست خالی درمقابل کرونا ایستادند و این همت والا به جز از تفکر بسیجی ساخته نیست.مجموعه سپاه در سال ۱۴۰۰ حدود ۱۳۴ میلیارد تومان در بخش پیشگیری از کرونا و حمایت از آسیب‌دیدگان با کمک خیرین از پایگاه‌ها و حوزه‌های مقاومت هزینه کرده است.

مسلمی با بیان اینکه امروز بهترین شیوه مقابله با استکبار خدمت رسانی به مردم است، افزود: خدمت رسانی، امیدآفرینی به وجود می آورد آنچه دشمن دنبال آن است ایجاد یاس و ناامیدی است که با خدمت به موقع و بهنگام به مردم این توطئه ها خنثی می شود.

وی با بیان اینکه هفته بسیج از ۲۹آبان آغاز و تا ۵آذر ادامه دارد، افزود: برنامه های این هفته با شعار «بسیج پاره تن مردم » در سطح استان برگزار می شود.

مسلمی از اجرای ۶۱عنوان برنامه در حوزه های سیاسی، اقتصادی، ورزشی، علمی، فرهنگی و... در هفته بسیج خبر داد و گفت: اجرای ۹هزار و ۴۴برنامه در دستور کار قرار دارد.

وی دیدار با هزار و ۱۲۷خانواده معظم شهدا، دیدار با ۹۱۰خانواده ایثار گر، برگزاری ۶۰۵یادواره شهدا با عنوان آبروی محله به صورت مجازی و حضوری، برگزاری ۲هزار و ۱۲۴مسابقه ورزشی انفرادی و تیمی، برپایی ۷۸نمایشگاه هفته بسیج در همه شهرستان ها و بخش ها و دهستان ها، برگزاری ۸۴۶نشست بصیرتی مجازی و حضوری، اجرای هزار و ۷۲۵گشت رضویون برپایی ۲۶۷اردوی جهادی، تولید ۱۹۵کلیپ و تولیدات فرهنگی هنری، راه اندازی ۲۸پویش سایبری و... را از جمله این برنامه ها عنوان کرد و افزود: افتتاح پروژه های محرومیت زدایی و کلنگ زنی، تولید ۷۲۰دقیقه برنامه تلویزیونی تولیدات بسیج در قالب ۴۲برنامه به مناسبت چهل و دومین سالگرد تشکیل بسیج ومعرفی نخبگان بسیجی محلات در قالب جشنواره اسوه نیز در دستور کار است.

مسلمی با بیان اینکه در این هفته در حوزه محرومیت‌زدایی و عمرانی حدود ۷۶ پروژه به بهره‌برداری می‌رسد، ادامه داد: کلنگ‌زنی ۲۰ پروژه، افتتاح ۷۸ کارگاه و صندوق قرض الحسنه، در مجموع با حدود ۲۸ میلیارد تومان را به مناسبت هفته بسیج خواهیم داشت.

به اذعان فرمانده سپاه کربلای مازندران، در بحث محرومیت‌زدایی در حوزه عمران  در سال جاری ۷۶۰ میلیارد تومان پروژه سنواتی داریم که کار بر روی ۲ هزار و ۴۰۰ پروژه عمرانی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه در بحث تامین و توزیع البسه، پوشاک، لوازم التحریر، تبلت، لوازم التحریر و... حدود ۹۴۳ هزاز و ۷۲۴ مورد با ۲۸ میلیارد تومان اعتبار با کمک خیرین از پایگاهها و حوزه های مقاومت اقداماتی انجام شده، گفت: حدود ۷ میلیارد تومان در حوزه پیشگیری از کرونا هزینه شده که مجموعا ۱۲۷ میلیارد تومان در حوزه کمک مومنانه مجموعا ۱۳۴ میلیون تومان در سال ۱۴۰۰ خدمت ارائه شد.

مسلمی با بیان اینکه پرداخت حدود ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در حال انجام است، یادآروشد: سال گذشته حدود یک میلیون اصله نهال تحت عنوان زراعت چوب غرس شد که امسال ۲میلیون تومان غرس خواهد شد.

فرمانده سپاه کربلا از راه اندازی دهکده اقتصاد مقاومتی خبر داد و گفت: در این دهکده افرادجویای کار در صحنه و عمل آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند.

مسلمی با اشاره به اینکه منطقه هزارجریب برای کشت گندم مستعد به شمار می‌رود، گفت: در سال اول (سال ۹۷) پنج هکتار برای کشت گندم در نظر گرفته شد و سال زراعی که پشت سر گذاشتیم این میزان به دو هزار و ۱۷ هکتار افزایش یافته است و در سال زراعی جاری برنامه داریم ۱۰ هزار هکتار از مزارع تحت پوشش قرار گیرد.

وی به اجرای طرح محله مهدوی در محلات استان اشاره و اظهار کرد: امامان جمعه شهرستان ها به عنوان مسئولین قرارگاه محله مهدوی معرفی شدند و تمام حوزه های مقاومتو پایگاه های مقاومت و اعضای شورا نسبت به اجرای این طرح توجیه شدند و مشکلات محلات در قالب این طرح با استفاده از توانمندی مردم همان محله برطرف شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما