کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس مطرح کرد

ابراز نگرانی از رشد بی‌رویه مصرف خودسرانه دارو در کشور/رواج خود درمانی به سبب منفعل عمل کردن بیمه‌هاست

29 آبان 1400 ساعت 11:33

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر سازمان‌های بیمه گر بر اساس وظایف قانونی به نقش تکمیل کنندگی خود عمل کنند، می‌توان حجم بسیاری از هزینه‌های درمان و پزشکی را تحت پوشش بیمه قرار دهیم و از طرفی شاهد رشد بی رویه مصرف دارو، درمان و تجهیزات پزشکی نخواهیم بود و متاسفانه با افزایش بی‌رویه قیمت کالاهای اساسی و صعود تورم امروز شاهد خود درمانی بیماران هستیم. 


محمدعلی محسنی بندپی در گفت و گو با خبرنگار بلاغ اظهار کرد: طبق آخرین اخبار منتشر شده از طرف وزارت بهداشت بخش عظیمی از بیماران از مراجعه به پزشک به دلیل هزینه‌های زیاد درمان امتناع کرده و اقدام به خود درمانی می‌کنند که این ماجرا تهدیدی برای سلامت کشور محسوب می‌شود و باید در این شرایط ناخوشایند اقتصادی، بیمه‌ها تمام قد به میدان بیایند و همراه مردم باشند.

وی ادامه داد: درآمدهای مستقیم و غیرمستقیم دولت منجر شده که عملا نتوانیم تمام هزینه‌های درمانی را تحت پوشش خدمات بیمه‌ای قرار دهیم و آنچه امروز از طرف بیمه در حوزه درمان و پزشکی پوشش داده می‌شود اقلام کاملی را شامل نمی‌شود، در این بین باز اقشار ضعیف و کم درآمد جامعه بیشتر آسیب می‌بینند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در جلساتی که توسط اعضای کمیسیون بهداشت و درمان برگزار شد، مقرر گردید در بودجه ۱۴۰۱ منابع جدیدی را برای بیمه‌ها خلق کنیم تا سازمان‌های بیمه گر بتوانند حجم وسیعی از خدمات بیمه‌ای را تحت پوشش خود قرار دهند.

نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: در حمایت سازمان‌های بیمه گر دو موضوع مد نظر قرار می‌گیرد یکی پوشش درمانی محدود بیمه‌ها و دیگری پوشش بیمه‌ای که به روز رسانی نشده است، بر همین اساس سازمان‌های بیمه‌گر باید خود را مجاب کنند تا خدمات بیمه‌ای را به صورت کامل و عمومی مد نظر خود قرار دهند.

سخنگوی فراکسیون مستقلین ولایی در مجلس یازدهم تاکید کرد: در دولت هشتم یارانه حامل‌های انرژی برداشته شد و در قالب یارانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی هر ماه به حساب سرپرست خانوار واریز شده؛ امروز علاوه بر افزایش هزینه حامل‌های انرژی شاهد افزایش ریالی یارانه‌ها نبودیم، با تمام تفاسیر شاهد پیشنهادات متفاوتی برای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی برای برخی از کالاهای اساسی از جمله هستیم، اگر به صورت همگانی این وعده عملیاتی شود٬ باز هم نمی‌تواند هزینه درمان های ساده برای اقشار ضعیف جامعه را جبران کند.

محسنی بندپی تصریح کرد: تجربیات بین المللی نشان داده است که افرادی که به لحاظ موقعیت اجتماعی و اقتصادی در شرایط ناخوشایندی قرار دارند،  بیش از دیگر گروه‌های جامعه در معرض انواع بیماری‌های جسمی و روحی قرار خواهند گرفت، بر همین اساس این گروه از افراد نیازمند دارو و درمان بیشتری نسبت به دیگر گروه های اجتماعی هستند.

وی اظهار کرد: برداشته شدن ارز ۴۲۰۰ تومانی شوکی را به جامعه به ویژه حوزه بهداشت و درمان کشور وارد خواهد کرد که با یارانه یا کمک معیشتی ۱۱۰ هزار تومانی ماهانه هم جبران پذیر نخواهد بود. قشر ضعیف جامعه بیشترین آسیب را در کرونا و تحریم‌ها دیده‌اند و امروز سیاست‌های نادرست فشار مضاعف دیگری بر این گروه خواهد بود و مراجعه کمتر مردم به پزشک و خود درمانی آنها هم نشات گرفته از هزینه‌های کمرشکن درمانی است که در سایه بی نظارتی‌ها شدت می‌گیرد. 

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در ادامه تاکید کرد: مسئله اصلی نظارت دولت و مجلس است که باید بیش از هر زمان دیگر در عرضه کالاهای اساسی به ویژه بهداشت و درمان پررنگ باشد، بارها  مقام معظم رهبری تاکید کرده‌اند که بیماران نباید دغدغه‌ای غیر از درمان داشته باشند، متاسفانه امروز دغدغه بسیاری از بیماران هزینه‌های درمان است و اگر ارز۴۲۰۰ تومانی برای حوزه بهداشت و درمان برداشته شود بدون شک مسائل و مشکلات بیماران بیش از گذشته خواهد بود.

محسنی بندپی در پایان خاطر نشان کرد: حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی نباید مشمول همه کالاها شود و باید بپذیریم که بخش بهداشت و درمان در جامعه جدا از سایر موارد  است، در حوزه سلامت ثابت شده است که  گروه‌های ضعیف بیش از سایر اقشار آسیب پذیرتر هستند، بنده در کمیسیون بهداشت و درمان تمام تلاش خود را می‌کنم که حذف این ارز مشمول حوزه بهداشت و درمان نباشد.

انتهای پیام/


کد مطلب: 456967

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/456967/ابراز-نگرانی-رشد-بی-رویه-مصرف-خودسرانه-دارو-کشور-رواج-خود-درمانی-سبب-منفعل-عمل-کردن-بیمه-هاست

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com