رئیس کتابخانه های عمومی آمل عنوان کرد

نیم قرن انتظار برای ساخت کتابخانه مرکزی آمل

تاریخ انتشارشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۰۷:۱۵
کد مطلب : ۴۵۶۹۵۹
رئیس کتابخانه های عمومی شهرستان آمل ساخت کتابخانه عمومی مرکزی در آمل را مشکل 50 ساله این شهرستان خواند و گفت: با وجود پیگیری های زیاد اما تا امروز این مشکل حل نشد و ساخت این کتابخانه به تعویق افتاد.
۰
plusresetminus
نیم قرن انتظار برای ساخت کتابخانه مرکزی آمل
یوسف لاطف در گفتگو با خبرنگار بلاغ با اشاره به وضعیت کتابخانه‌های شهرستان آمل اظهار کرد: حدود ۱۰ هزار عضو فعال داریم که در ایام قبل کرونا مراجعه حضوری داشتند و در زمان کرونا هم با طرح‌های کتاب خوانی که در سطح شهر آمل در واقع برای خاموش نشدن چراغ کتابخوانی اجرا می کردیم.

وی با بیان بازگشایی مجدد کتابخانه ها خاطرنشان کرد: همه کتابخانه‌های عمومی باز شدند و از سالن مطالعه نیز با 30 درصد ظرفیت می توانند استفاده کنند.

رئیس کتابخانه های عمومی شهرستان آمل از سرانه فیزیکی فضای مطالعه در آمل ابراز ناراحتی کرد و افزود: مشکل سرانه فیزیکی و فضای کتابخانه متاسفانه در آمل کم است، با توجه به جمعیت شهرستان نسبت به شهرستان های دیگر سرانه زیر ۳ هزار و ۲۵۱ نفر است در صورتی که برخی شهرستان ها ۱۳ هزار و برخی ۷ هزار  نفر است.

وی فضای فیزیکی مطالعه در آمل را  بین ۲۴ شهرستان در مازندران رتبه  ۲۳ خواند و اظهار کرد: اگر برای هر هزار نفر در کل شهرستان ۸ متر به عنوان استاندارد باید حساب کنیم، اما متاسفانه در واقع در کل ۷ کتابخانه و در مجموع ۳۲۵۰ فضای سرانه فیزکی مطالعه داریم.

لاطف ساخت کتابخانه عمومی در آمل را معضل 50 ساله این شهرستان خواند و بیان کرد: با وجود پیگیری های زیاد اما تا امروز این مشکل حل نشد و ساخت یک کتابخانه عمومی مرکزی به تعویق افتاد، امیدواریم با همکاری شهرداری‌، خیرین و فرمانداری بتوانیم در مکان مناسب کتابخانه بزرگی تاسیس کنیم، کاری که در یکی از شهرستان های همجوار در  ۲۰ سال قبل کتابخانه ای با  ۵ هزار و ۶۰۰ متر احداث شد.

وی تصریح کرد: 7 کتابخانه در شهر آمل قرار دارد، بیمارستان ۱۷ شهریور از قدیمی‌ترین کتابخانه های شهرستان است، در دریای ۱۳ طالب آملی کنار پارک دانشجو کتابخانه امام خمینی (ره)، کتابخانه سوم شهری ما در انتهای کوچه رحیمی خیابان امام رضا (ع) در شهرک مروارید که فضای بسیار زیبای دارد.

رئیس کتابخانه های عمومی شهرستان آمل  با بیان اینکه خوشبختانه مراجعه مردم  به کتابخانه ها و کتابخوانی روند خوبی است، عنوان کرد: کتابخانه های عمومی در شهر رینه با قدمت طولانی و کتاب‌های پرباری آماده پذیرایی از کتاب دوستان است، کتابخانه شهر دابودشت هم از لحاظ فضای کتابخانه‌ای بسیار زیبا و از کتاب‌های خوبی برخوردار است، در بخش امامزاده عبدالله، اسکومحله و کتابخانه دیگری هم در روستای وسطی کلا که همه آماده خدمات رسانی به شهروندان هستند.
 
انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴