تاریخ انتشارجمعه ۲۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۷
کد مطلب : ۴۵۶۹۵۴
امام جمعه سرخ‌رود گفت: یکی از حربه‌های دشمن در جنگ نرم کوبیدن بر طبل یاس و ناامیدی در کشور است و این کار را به‌صورت‌های مختلف به‌ویژه با استفاده از فضای مجازی انجام می‌دهد.
۰
plusresetminus
ایجاد یاس و ناامیدی یکی ازحربه‌های دشمن در جنگ نرم است/ ضرورت ایجاد بازار داخلی برای فروش محصولات ایرانی
به گزارش بلاغ؛‌ حجت‌الاسلام مهدی تقی‌زاده در خطبه نماز جمعه با بیان اینکه این راهبرد دشمن دست‌آوردها را به حاشيه می‌برد و کاستی‌های بعضا ساختگی را بزرگ جلوه می‌دهد، اظهار کرد: همانطور که بر مطالبه‌گری تاکید می کنیم، اقدامات ارزشمند دولت جدید و انقلابی را که دشمن بر طبل ناکارآمدی آن می‌کوبد، ارج می‌نهیم.

وی افزود: از مدیریت مناسب در موضوع کرونا و واکسن که باعث کاهش چشم‌گیر تلفات شد تا ‌سفرهای استانی که مسئولین، مشکلات مردم را به‌صورت ملموس درک می‌‌کنند از اقدامات دولت سیزدهم است.

امام جمعه سرخ‌رود تصریح کرد: ديپلماسی عزت‌مندانه و فعال علی‌الخصوص با همسایگان و دوستان منطقه‌ای نیز از اقدامات اساسی در تامین هزینه‌های دولت است که با عدم استقراض از بانک مرکزی صورت گرفت.

حجت‌الاسلام تقی‌زاده ادامه داد: قطعا با گذشت زمان‌ معقول، تاثیرات مثبت این اقدامات خود را نشان خواهد داد و انتظار داریم در بخش معیشت ضمن اقدامات اساسی، اقدامات عاجلی برای کاهش تورم و بهود وضعیت انجام شود.

وی با اشاره به اینکه در بعضی بخش‌ها باید قاطعیت برخورد شود تا مردم آن انتظاری که از این دولت انقلابی دارند برآورده شود، گفت: یکی از این بخش‌ها، رفتار قاطع با مسئله خوردو و خودروسازان است؛ خودروسازان نباید با سرکشی و اقدام خودسرانه هر روز بر طبل افزایش قیمت خودرو بکوبند که خود باعث یک شوک قیمتی در تمام بخش‌ها می‌شود.

امام جمعه سرخ‌رود بیانکرد: باید مسئله خودرو و خودروسازان همانند موضوع مسکن ریشه‌ای حل شود تا حق مردم در این زمینه ضایع نشود.

شناخت ظرفیت نخبگانی و جامعه علمی در کشور

حجت‌الاسلام تقی‌زاده با تاکید بر اینکه حمایت مقام معظم رهبری از جامعه علمی و نخبگانی همیشه و دائمی است، افزود: رهبر فرمودند در دفاع از جامعه نخبگان و از حرکت علمی کشور تا نفس دارم ذره‌ای کوتاه نخواهم آمد و قطعا تاریخ شهادت خواهد داد رهبر ایران چگونه از علم و عالم در این کشور تمام قد حمایت کردند.

وی اظهار داشت: نخبگانی در این کشور بودند که با شناخت این ظرفیت و با کار و مجاهدت بی‌وقفه حقیقتا این نعمت الهی را قدرشناسی کردند که نمونه بارز آن شهید طهرانی مقدم بود؛ با مجاهدت خود امنیت و اقتدار را به ایران بخشید.

امام جمعه سرخ‌رود یادآور شد: استعداد ذهنی جامعه ایرانی بالاتر از متوسط جهانی است، چیزی که استعمارگران در جنگ نرم می‌خواهند مردم و نخبگان را از آن غافل کنند و این غفلت و القای ناتوانی باعث غارت کشور می‌شود، همان کاری که سال‌ها با کشور ما و بسیاری از کشورها کردند.

ضرورت ایجاد بازار داخلی برای حمایت و فروش تولیدات کشور

حجت‌الاسلام تقی‌زاده با اشاره به اینکه لازمه رشد محصولات، تولیدات و شرکت‌های داخلی ایجاد بازار داخلی است، گفت: این مورد نباید باعث افزایش قیمت‌ها شود؛ شرکت‌های داخلی باید از این فرمان مقام معظم رهبری قدرشناسی کنند و نباید با افزايش قيمت بی‌مورد به این فرمان و محبت مقام معظم رهبری کم‌لطفی کنند.

وی تصریح کرد: رهبر انقلاب یک ماموریت مهم به جامعه‌ علمی و نخبه کشور دادند مبنی بر اینکه باید به‌گونه‌ای عمل شود که در آینده معقول، ایران به منبع علم جهانی تبدیل شود، همانگونه که در برهه‌هایی از تاریخ اینگونه بوده است.

لزوم توجه به مسئله فرهنگ به‌عنوان زیربنای فرهنگی کشور

امام جمعه سرخ‌رود خاطرنشان کرد: باید نگاهی نو و آسیب شناسانه و روزآمد به مسئله فرهنگ که زیر بنای اقدامات اساسی و زیربنایی کشور بوده، داشت و این موضوع با ورود به چهل سال دوم انقلاب کاملا ضروری است.

حجت‌الاسلام تقی‌زاده با بیان اینکه کشور ما به تعبیر مقام معظم رهبری با یک شبیخون فرهنگی روبرو است، افزود: اگر با این تهدیدات به‌صورت درست و معقول برخورد نشود قطعا بیش از این ضربه خواهیم خورد؛ کم‌کاری‌ها و غفلت‌‌های زیادی در بخش فرهنگ صورت گرفت و ما در قسمت‌های زیادی در این بخش از دشمنان عقب هستیم.

عفاف و حجاب جزو غریزه فطری انسان است

 وی اظهار داشت: عفاف و حجاب به‌عنوان دو ارزش در جامعه بشری و به‌ویژه جوامع اسلامی مطرح است و همواره این دو واژه در کنار هم بکار برده می‌شوند و در نگاه اول به نظر می‌آید هر دو به یک معنا باشند اما با جستجو در متون دینی و فرهنگ‌نامه‌ها به تفاوت این دو واژه پی می‌بریم.

 امام جمعه سرخ‌رود گفت: عفاف حالتی درونی و نفسانی است که زمینه گرایش فرد به پوشش و حجاب را فراهم می‌سازد و اصل عفاف و حجاب و پوشش جزو غریزه فطری انسان است چراکه در نهاد او عامل بازدارنده‌ نیرومندی به نام شرم و حیاء وجود دارد که او را از برهنه شدن و همانند چهارپایان زندگی کردن دور می‌دارد.

حجت‌الاسلام تقی‌زاده ادامه داد: عفاف و حجاب، یک حکم تحمیلی و مشقت‌زا نیست، بلکه طرحی است عمیق و عالمانه جهت پیشگیری از بیماری‌های جسمی و روحی فرد، تا زنان و مردان در معرض تحریک مستمر و بیمارگونه قرار نگیرند و فرصت شکوفایی استعدادها و قابلیت‌ها در جامعه فراهم شود.

وی خاطرنشان کرد: در توسعه فرهنگ عفاف و حجاب، لازم است به تحکیم ارزش‌ها و مفاهیم اخلاقی خاصی از جمله تقوا، عفت، حیا، غیرت که با حجاب رابطه نزدیک و با واسطه دارند و از ثمرات ایمان محسوب می‌شوند توجه ویژه کرد.

کتاب‌های دینی ارزشمند؛ مایه هدایت بشر هستند

امام جمعه سرخ‌رود با اشاره به هفته کتاب و کتاب‌خوانی خاطرنشان کرد: موضوعی که جای خالی آن در بین جامعه‌ و خانواد‌ه‌ها کاملا احساس می‌شود موضوع کتاب و کتاب‌خوانی است و بدون تردید کتاب خوب ،تاثیر بسیار زيادی در رشد بالندگی شخص و جامعه دارد.

حجت‌الاسلام تقی‌زاده تصریح کرد: ایران اسلامی دارای منابع عظيمی از کتاب‌های خوب است؛ از یک طرف کتاب‌های دینی ارزشمند مایه هدایت بشر هستند و از طرف دیگر کتاب‌هایی از زندگی‌نامه علما و  بزرگان و شهدا که هر کدام الگویی برای جامعه علی‌الخصوص جامعه جوان محسوب می‌شوند.

وی در پایان گفت: توصیه می‌کنیم به مقوله کتاب و کتاب‌خوانی در مراکز فرهنگی از نماز جمعه گرفته تا مراکز دیگر توجه جدی شود که خود بالاترین فرهنگ سازی‌ها است.

به گزارش بلاغ؛ بعد از اقامه نماز جمعه با حضور مسئولین شهرستانی و شهر سرخ‌رود به‌مناسبت هفته کتاب و کتاب‌خوانی از کتاب سی قدم تا قرب الهی به نویسندگی حجت‌الاسلام مهدی تقی‌زاده در مصلی مهدیه سرخ‌رود رونمایی شد.




انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴