کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نماینده ولی فقیه مازندران:

تغییر مدیران باید با معیار افراد شایسته‌ و خدمت‌گزار باشد/لزوم لغو تمام تحریم‌های ظالمانه

28 آبان 1400 ساعت 13:54

نماینده ولی فقیه مازندران گفت: تغییر مدیران باید با معیار افراد شایسته‌، صادق و خدمت‌گزار باشد.


به گزارش بلاغ، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در خطبه‌های نمازجمعه ساری اظهار کرد: همه نمازگزاران و خودم را به تقوای الهی سفارش و توصیه میکنم، پاک زیستن گواراست و لذت دارد، البته اینکه انسان مراقب خودش باشد تا پاک بماند زحمت زیادی دارد.

نماینده ولی فقیه در مازندران افزود: لذت پاکی بالاترین لذت ها است و خوشا به حال کسانی که در این دنیا توانستند پاک زندگی کنند، خداوند روح پاک را در بدن انسان دمیده و آن را به آدمیزاد امانت داده در زمان مرگ باید این روح را پاکیزه تحویل خداوند بدهیم.

محمدی لائینی با اشاره به فرموده حضرت علی (ع)، یادآور شد: حضرت در فرازی از دو چیز احساس ترس می‌کرد و از آن‌ها به خدا پناه می‌برد که خسران و زیان این دو خطر گریبانگیرش نباشد، یکی از آن‌ها شک زیان‌بار، دوم هم تیرگی‌های فتنه‌ها است.

خطیب جمعه ساری عنوان کرد: مشکوک بودن و تردید داشتن در زندگی خودش یک بیماری و از شایع‌ترین بیماری‌های روانپزشکی است، البته شک در جایی است تردید وجود داشته باشد اما خوف و خطر درکار نباشد.

این مسئول با اشاره به شک در مسائل دینی و اعتقادی یعنی شکی که در خودش ترس داشته باشد، گفت:  گاهی برخی‌ها به همه چیز مشکوک هستند، بعضی‌ها نسبت به همسرشان وسواس دارند، گاهی افراد دچار ترس و بدبینی نسبت به همه چیز می‌شوند، شک و تردید نسبت به مسائل دینی هدفی است که دشمنان آن را با ایجاد شک دنبال می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: برخی‌ها حتی نسبت به خودشان هم نسبت به شک و تردید هستند، در مجموع تردید چیز بدی است، نسبت به دین باشد هنوز بدتر! سوء ظن نسبت به مردم هم برای خودش جهنمی است، شک و بدگمانی آفت زندگی است.

محمدی لائینی با اشاره به شک پسندیده، تاکید کرد: البته شکی که مقدمه رسیدن به یک یقین و باور باشد خوب است، ریشه تحقیقات علمی شک است، یعنی تشکیکی مقدمه تحقیق شده است بلامانع است، اما شکی که از ضعف نفس برمی‌آید اصلا خوب نیست چرا که آن فرد قدرت مواجه با واقعیت را ندارد.

خطیب جمعه ساری اذعان کرد: ما روایتی از پیامبر اکرم (ص) در کتاب اقتصاد داریم، باید هم‌نشین عالمی باشیم که انسان را از شک به یقین برساند نه افسرده‌دلان! همچنین اینکه پیامبر هر روز از ۶ چیز؛ شک، شرک، تعصبات غلط، غضب کردن، تعرض و تجاوز نسبت به دیگران و همچنین از حسادت به خدا پناه می‌برد.

این مسئول ادامه داد: کسی که یقین دارد جهاد می‌کند، شهدا و ایثارگران سروکارشان با شک نبود، بنابراین مومنان پس از ایمان نباید دچار تردید شوند، انسان‌های راستگو چنین خصوصیاتی دارند، البته انسان نباید به بهانه اینکه بدخیال نباشد نباید حد و حدود محرم و نامحرم را کنار بگذارد، یک مدیر در دستگاه اجرایی خودش باید به حریم کارمندان زن و مرد اهمیت بدهد.

وی اظهار کرد: خداوند روح ایمان را در قلب انسان نهاده اما شیطان افراد را وسوسه می‌کند، انسان اگر باتقوا باشد شیطان نمی‌تواند در دلش نفوذ کند، جلوی این نفوذ را باید با راهکار خاص گرفت نه گچ و سیمان! راه‌حلش هم تقوا است.

محمدی لائینی با اشاره به بیانات اخیر  مقام معظم رهبری در جمع نخبگان، خاطرنشان کرد: دشمنان سعی دارند در میان ملت‌ها دروغ عدم باور و عدم توانایی در وجود انسان‌ها را نهادینه کنند، پس باید مراقب باشیم که فکر نکنیم که ما نمی‌توانیم، چون پس از آن غفلت را بر ما غالب کرده و خودش شروع به غارت می‌کند.

 نماینده ولی فقیه در مازندران بیان کرد: «ما می‌توانیم» باید به یک باور و گفتمان عمومی تبدیل شود، کسی با درس خواندن نخبگان در خارج مخالف نیست، بروند و برگردند به مملکت خدمت کنند، اما در دانشگاه‌ها کسانی هستند که نخبگان را مایوس کرده و به هجرت تشویق می‌کنند که این‌ها همان عوامل دشمنان هستند و در واقع این همان خیانت است.

این مسئول ادامه داد: مجلس شورای اسلامی مصوبه " پیگیری جریان قرارداد کرسنت" را در دستور کار خود قرار داد، چون خسارت بزرگی برای ایران است اگر دیر بجنبیم حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان محکوم خواهیم شد، این مسئله باید پیگیری شود.

وی گفت: آمریکا نه تنها از تحریم‌های گذشته دشت برنداشته بلکه جدیدا چند تحریم جدید در حال انجام دارد (با دست پس می‌زند و با پا پیش می‌کشد) مسئولان هم گفتند که تحریم‌های غیرقانونی باید لغو شود اما محققین گفتند این واژه‌ها را به کار نبریم چون آمریکا در جنگ واژه‌ها زبردست است، فرقی بین تحریم قانونی و غیرقانونی نیست، تمام تحریم‌ها ظالمانه است.

محمدی لائینی در پایان تاکید کرد: بهترین چیز فرمان مقام معظم رهبری است، ما خواهان آنیم که تمام تحریم ها برداشته و لغو شود و راستی آزمایی صورت بگیرد، البته مواضع خوب مجلس جای تقدیر دارد در کنارش در حوزه انتخابیه خود به‌دنبال عزل و نصب‌هایی با معیار انتخاب افراد صادق و خدمت‌گزار باشند خوب است، در خارج از مرز و درون کشور در سطح خرد و کلان باید دنبال شایسته‌سالاری باشیم.

انتهای پیام/


کد مطلب: 456952

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/456952/تغییر-مدیران-باید-معیار-افراد-شایسته-خدمت-گزار-باشد-لزوم-لغو-تمام-تحریم-های-ظالمانه

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com