کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پیمانکار زباله‌سوز ساری برکنار شد/ بسیج سازندگی عهده‌دار تکمیل ابنیه کارخانه‌ زباله‌‌سوز

فارس , 28 آبان 1400 ساعت 12:32

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری مازندران در ارتباط با توقف کارخانه زباله‌سوز ساری گفت: با توجه به طولانی شدن روند کار ساخت، پیمانکار ابنیه کارخانه زباله‌سوز ساری برکنار شد و بسیج سازندگی به‌عنوان پیمانکار انتخاب شد.


به گزارش بلاغ، در حالی زیبایی‌ها و جذابیت‌های طبیعت مازندران زیر بار انبوهی از زباله‌ها دفن می‌شود که طی سال‌های گذشته باید اتفاقات خوبی در زمینه جلوگیری از رهاسازی زباله در طبیعت رخ می‌داد.

این سرزمین زیبا که بخشی از آن در محاصره دریا و جنگل قرار گرفته به ناچار محل دپوی زباله نیز شده است.

گویا وجود زباله زخم عمیقی بر طبیعت مازندران کشیده که مرهمی برایش نیست؛ این معضل نه تنها زیبایی‌های این استان سرسبز را تحت‌الشعاع قرار داده بلکه پیامدهای زیست‌محیطی در دل طبیعت به یادگار خواهد گذاشت.

در مقابل پسروی‌هایی و عقب‌گردهایی که طی سال‌های گذشته در زمینه رفع مشکل پسماند رخ داد و منجر به گره کور در بحث حل معضل پسماند در مازندران شد.

با ادامه این فعالیت‌ها مازندران در زمینه حل معضل زباله به ۹ منطقه تقسیم شد که در شهرها براساس وضعیت بحث ساخت کمپوست، زباله‌سوز و سایر در دستور کار قرار گرفت که با وجود این اقدامات توقف و در جا زدن آن موجب پیشروی مشکل زباله و کند شدن سرعت فعالیت‌ها شده، است.

انتصاب استاندار جدید برای استان مازندران و صحبت‌ وی در مراسم معارفه که بر ساماندهی معضل پسماند تاکید کردند و وضعیت پسماند در استان را نامطلوب اعلام کردند نشان داده این است که ساماندهی پسماند موضوع دغدغه‌جدی بوده و اکنون مردم این استان انتظار دارند باتوجه به اشاره این معضل از سوی استاندار این مهم با جدیت در سال ۱۴۰۰ اتفاق بیفتد و شاهد گام‌های مثبتی در زمینه رفع مشکلات پسماند در استان مازندران باشیم.

سیدمحمد محمدی تاکامی مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری مازندران در این‌باره اظهار کرد: سطح بالای آب‌های زیرزمینی، نزدیکی به دریا، رودخانه و جنگل و تراکم و نزدیکی سکونت‌گاه‌ها به یکدیگر در شهرهای مازندرتن موجب تشدید بحران پسماند شده است که البته حضور مسافران و چندبرابر شدن زباله‌های تولیدی در تمامی ایام سال نیز مزید بر علت است.

وی در ارتباط با توقف کارخانه زباله‌سوز ساری با پیشرفت ۷۰ درصدی، گفت: با توجه به اینکه پیمانکار ابنیه کارخانه زباله‌سوز ساری برکنار شد و بسیج سازندگی به‌عنوان پیمانکار انتخاب شد.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری مازندران با بیان اینکه مشکل پیمانکار جدید بحث پیش‌پرداخت بود که با پیگیری انجام شد، افزود: موافقت این پروژه گرفته شد و اکنون کارهای اداری در دست انجام است.

این مسؤول خاطرنشان کرد: اگر هفته بعد منابع مالی برسد بسیج سازندگی اعلام کرد می‌تواند حدود دو یا سه ماه این پروژه را تعیین تکلیف کند چون در بخش ابنیه حدود ۳۰ درصد کار مانده است.

*حل مشکل پسماند در مازندران یک کار ملی است

غلامرضا شریعتی رئیس مجمع نمایندگان مازندران نیز در ارتباط با مشکل پسماند در مازندران ، اظهار کرد: حل مشکل پسماند و زباله در مازندران یک کار ملی است.

وی افزود: مازندران استان گردشگرپذیر کشور است پس عزم ملی می‌خواهد و در این زمینه دولت باید ورود پیدا کند.

رئیس مجمع نمایندگان مازندران با تاکید بر ضرورت تعیین تکلیف پروژه‌های کمپوست و زباله‌سوز در استان، خاطرنشان کرد: باید حل مشکل زباله اولویت نخست استاندار مازندران باشد از این جهت که پذیرفتند کارهای اولویت‌دار را تعقیب کنند.

*افتتاح کمپوست نور طی هفته آینده

علی‌اکبر یداللهی معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران نیز  با اعلام اینکه بیشترین مشکل پسماند را مربوط به شهرهای ساحلی است و عدم مدیریت درست آن است، اظهار کرد: موضوع مهم، مکان‌یابی خوب برای دفع زباله بوده که در این زمینه اقدامات لازم در شهرهای استان در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه حل معضل پسماند مستلزم عزم استانی و ملی است، گفت: در کنار برنامه‌ریزی، همه مسائل با اعتبار گره خورده است که ضرورت دارد همه مسائل دست به دست هم دهند تا بتوان برای همیشه به مشکلات پسماند در استان پایان دهیم.

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران در پایان از افتتاح کمپوست شهرستان نور طی هفته آینده خبر داد و گفت: امیدواریم با عزم و اهتمام مسؤولان شاهد بهره‌برداری پروژه‌ها در این زمینه باشیم.

انتهای پیام/


کد مطلب: 456949

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/456949/پیمانکار-زباله-سوز-ساری-برکنار-بسیج-سازندگی-عهده-دار-تکمیل-ابنیه-کارخانه-زباله-سوز

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com