کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اسکوچیچ: بازیکنانم بی‌نظیر هستند

عبور از سد سوریه و رسیدن به یک قدمی جام جهانی تیم ملی فوتبال 7 بهمن جشن صعود می‌گیرد

27 آبان 1400 ساعت 9:27

تیم ملی فوتبال ایران با برتری برابر سوریه نه تنها به یک قدمی جام جهانی فوتبال رسید بلکه در آخرین رده‌بندی فیفا نیز به رده بیست و یکم صعود کرد.


به گزارش بلاغ؛ تیم ملی فوتبال ایران در ادامه رقابت‌های خود در انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر سه شنبه شب در شهر امان به مصاف تیم ملی سوریه رفت که در پایان این دیدار با برتری ۳ بر صفر ملی‌پوشان ایران به پایان رسید. سردار آزمون(۳۳)‌، احسان حاجی صفی(۴۲- پنالتی) و علی قلی زاده (۸۸)

زننده گلهای ایران در این بازی بودند.
تیم ملی ایران در این دیدار با ترکیب امیر عابدزاده، صادق محرمی، احسان حاج صفی (۶۶ میلاد سرلک)، شجاع خلیل‌زاده، سعید عزت‌الهی (۸۰ الهیار صیادمنش)، امید نورافکن، احمد نورالهی، وحید امیری، محمدحسین کنعانی‌زادگان، علی قلی‌زاده و سردار آزمون (۹۰ سردار آزمون) به میدان رفت.
ملی‌پوشان کشورمان که پس از برتری برابر لبنان در دقایق پایانی از روحیه بالایی برخوردار بودند بازی را هجومی آغاز کردند و در اکثر دقایق نیمه اول در زمین حریف توپ را به گردش در آوردند و تا قبل از گل اول صاحب دو موقعیت توسط احمد نورالهی و علی قلی زاده شدند که هر دو ضربه از کنار و بالای دروازه به بیرون رفت.
در دقیقه ۳۳ این دیدار وحید امیری که تاثیرگذارترین بازیکن نیمه اول بود در مرکز زمین صاحب توپ شد و با پاس در عمق پشت مدافعان حریف سردار آزمون را صاحب موقعیت کرد که حرکت حرفه‌ای این بازیکن و ورود به محوطه جریمه فضا را برای زدن ضربه آخر فراهم کرد و یک بغل پای زیبا از او باعث باز شدن دروازه سوریه شد.
در دقیقه ۳۸ و در حالی که لحظاتی از صحنه برخورد توپ وحید امیری به دست مدافع حریف گذشته بود، به داور اطلاع داده شده که باید این صحنه را از طریق VAR بازبینی کند که پس از دیدن دوباره صحنه داور اعلام ضربه پنالتی کرد. این ضربه را احسان حاجی صفی در دقیقه ۴۲ به گل دوم ایران تبدیل کرد. در نیمه دوم روند خوب تیم ملی ادامه داشت و این تیم توانست در دقیقه ۸۸ توسط علی قلی زاده به گل سوم دست یابد تا تیم ملی از همیشه به جام جهانی فوتبال نزدیک‌تر باشد.
در گروه نخست این رقابت‌ها، تیم‌های کره جنوبی و ایران به روند بردهای خود ادامه دادند و به ترتیب برابر عراق و سوریه با نتیجه مشابه ۳ بر صفر به پیروزی دست یافتند. در دیگر بازی این گروه، امارات با یک گل لبنان را شکست داد تا امیدهایش را برای صعود به جام جهانی زنده نگه دارد.
در گروه دوم این رقابت‌ها هم تیم ژاپن با برتری برابر تیم عمان ضمن انتقام شکست بازی رفت برابر این تیم، امتیازات خود را به ۱۲ افزایش داد و با توجه به تساوی استرالیا برابر چین، به رده دوم جدول صعود کرد. هدایت تیم عمان بر عهده برانکو ایوانکوویچ سرمربی سابق تیم ملی ایران و تیم پرسپولیس است.
در این گروه عربستان هم در ادامه روند موفقیت‌آمیز خود برابر ویتنام با یک گل پیروز شد تا همانند ایران با ۱۶ امتیاز در صدر جدول گروه B قرار بگیرد. ویتنام با قبول ۶ باخت هنوز امتیازی را کسب نکرده است اما هنوز روی کاغذ برای حضور در مرحله پلی آف شانس دارد.

اسکوچیچ: بازیکنانم بی‌نظیر بودند
دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی در پایان دیدار تیمش برابر سوریه اظهار داشت: بردیم و واقعاً خوشحالم؛ بیشتر به خاطر مردم ایران. فکر می‌کنم دستمان تقریباً به جام جهانی رسیده است. واقعاً این بازی اهمیت زیادی داشت. بازیکنانم بی‌نظیر بودند. اسکوچیچ درباره آمارش با تیم ملی ایران (۱۲ برد و یک تساوی) که در نوع خودش شگفت انگیز است، گفت: رکورد و این چیزها مهم نیست. مهم بردن بازی‌ها بود تا به جام جهانی برسیم.

بازتاب پیروزی ایران در فیفا
برد ارزشمند تیم ملی ایران در صفحه رسمی فدراسیون جهانی فوتبال هم بازتاب شد و مورد توجه فیفا قرار گرفت. صفحه فیفا در این خصوص نوشت: «گل‌های سردار آزمون، احسان حاج صفی و علی قلی زاده قدرت ایران را نشان داد و این تیم با 10 امتیاز اختلاف نسبت به تیم رده سوم (امارات) در صدر گروه A قرار دارد. تیم ملی ایران در آستانه رسیدن به جام جهانی و رزرو بلیط(جام جهانی) قرار دارد.» ایران که تیم اول آسیا در رنکینگ فیفا محسوب می‌شود،‌یکی از تیم‌هایی است که همواره نتایجش مورد توجه فدراسیون جهانی قرار داشته است.

صعود یک پله‌ای ایران
ایران با برتری برابر سوریه نه تنها به جام جهانی نزدیک شد بلکه با یک پله صعود توانست در رده بیست و یک جهان قرار گیرد. تیم ملی فوتبال ایران توانست در دو دیدار خود در انتخابی جام جهانی تیم‌های لبنان و سوریه را شکست دهد و حالا با یک پله صعود در رده بیست و یک جهان قرار گرفتند و یک پله صعود کرده است.هم‌چنین ژاپن نیز توانست با دو برد دو پله صعود کند و در رده ۲۶ جهان و دوم آسیا قرار گیرد. در بین تیم‌های ملی نیز بلژیک هم‌چنان رده نخست را به خود اختصاص داده است و در صدر قرار گرفته است. اسامی ۱۰ تیم برتر رده‌بندی فیفا در ماه نوامبر به این شرح است: ۱- بلژیک، ۲- برزیل، ۳- فرانسه، ۴- انگلیس، ۵- آرژانتین، ۶- ایتالیا، ۷- اسپانیا، ۸- پرتغال، ۹- دانمارک و ۱۰- هلند.

پیروزی مقابل عراق یعنی صعود به جام جهانی
ایران برای صعود به جام جهانی روز 7 بهمن در ورزشگاه آزادی میزبان عراق خواهد بود و در صورتی که شاگردان ادووکات را شکست دهد، بی‌توجه به نتایج سایر مسابقات، به عنوان اولین تیم آسیایی راهی جام جهانی خواهد شد. اگر ایران مقابل عراق به تساوی هم برسد شانس صعود دارد به شرطی که لبنان و امارات در بازی‌های خود برنده نشوند.
واقعیت این است که مسیر صعود ایران بسیار هموار است و باید اتفاقات عجیب و غریبی رخ دهد که ملی‌پوشان کشورمان نتوانند به جام جهانی برسند. این اتفاق بعید و دور از انتظار، چند پیش شرط خواهد داشت:
- تیم ملی حداقل دو شکست را در بازی‌های پیش رو داشته باشد.
- در دو بازی دیگر نباید پیروزی رقم بخورد؛ برد به منزله صعود خواهد بود.
- بازی با امارات/عراق باید با شکست شاگردان اسکوچیچ همراه شود.
- امارات/ عراق/ لبنان باید تمام حریفانش را ببرد.
- تساوی برابر امارات یا عراق شانس این دو تیم برای صدرنشینی (عبور از ایران) را به صفر خواهد رساند.
- کره جنوبی باید حداقل یک پیروزی (در صورت
4 شکست ایران) کسب کند.


کد مطلب: 456912

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/456912/عبور-سد-سوریه-رسیدن-یک-قدمی-جام-جهانی-تیم-ملی-فوتبال-7-بهمن-جشن-صعود-می-گیرد

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com