تاریخ انتشارجمعه ۲۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۷
کد مطلب : ۴۵۶۷۳۶
امام‌جمعه زیراب گفت: باوجود ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های انسانی و طبیعی، بیشترین آمار بیکاری را در مازندران و همچنین سوادکوه داریم.
۰
plusresetminus
مازندران با وجود ظرفیت‌های فراوان نباید بیکار داشته باشد
به گزارش بلاغ، حجت‌الاسلام محمدزمان رضایی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهر زیراب، به انتخاب و معارفه استاندار مازندران اشاره و اظهارکرد: اگرچه انتخاب استاندار با تاخیر انجام شده ولی آرزوی موفقیت داریم و تبریک می‌گوئیم. مازندران به اندازه کشور هلند است و از نظر آب‌وهوایی شباهت دارند،هلند با تولید گل و گیاه خودش را اداره می‌کند، آیا مازندران نمی‌تواند؟ باوجود ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های انسانی و طبیعی، بیشترین آمار بیکاری را در مازندران و همچنین سوادکوه داریم. 
 
وی خطاب به استاندار جدید مازندران، تصریح کرد: صدا و درد و دل ما و مردم ما به گوش شما برسد. در کشاورزی و صنعت فقط در حرف خلاصه نشویم. پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های بالقوه سوادکوه را به بالفعل تبدیل کنید تا جوانان برای اشتغال، مهاجرت نکنند. نگاهتان فقط به شهرهای بزرگ نباشد. نیم نگاهی هم به سوادکوه داشته باشید. 
 
امام‌جمعه زیراب با یادآوری فرمایش رهبر معظم انقلاب درمورد مسئولان، خاطرنشان کرد: آقا فرمودند: مسئولان باید دوره مسئولیت خود را لطف الهی دانسته و خدمت به مردم را قدر بدانند و از طریق مقامی که بدست آوردند، برای مسیر دشوار آخرت، زاد و توشه بردارند. 
 
رضایی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب تولیدکنندگان را رزمندگان جنگ اقتصادی با دشمنان، دانسته‌اند، استاندار باید در مرحله اول با تولیدکنندگان شهرستان سوادکوه، جلسه بگذارد و مشکلات آنها را رصد کرده و موانع تولید را برطرف کند.
 
وی با گرامی‌داشت سالروز شهادت شهید "حسن تهرانی مقدم"  و یادآوری رویارویی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با استکبار جهانی در خلیج فارس که اخیرا اتفاق افتاد، خاطرنشان کرد: آن رویارویی با استکبار و قدرت و اقتدار درونی ما به جان‌فشانی سربازان اسلام همچون تهرانی مقدم و سردار سلیمانی برمی‌گردد. شهید تهرانی مقدم، شخصیت برجسته، پارسا و باتقوایی که در بحث موشک در دانشگاهی درس نخواند، امروز بزرگترین بازدارندگی در دست ماست و دشمن جراتی در مقابل ما ندارد.
 
امام‌جمعه زیراب اقتدار امروز ایران را حاصل خون شهدا دانسته و تصریح کرد: برخی کشورهای منطقه مثل عربستان اگر قدرتی دارند به آمریکا برمی‌گردد اما اقتدار ندارند. قدرت اقتصادی ایران را نمی‌توان با امارات مقایسه کرد چراکه امارات از خود چیزی ندارد، اقتدار امروز ما  حاصل خون شهداست، ما مقتدریم یعنی هرچه داریم از خود ما و درون‌زاست. 
 
رضایی افزود: فرق رهبر ما با رهبران دیگر این است که آقا فرمودند: تا زمانی که زنده‌ام از هر مظلومی دفاع می‌کنم که سفارش امیرالمومنین است که فرمودند: کمک حال مظلوم و علیه ظالم باشید. اگرچه مشکلاتی در جامعه داریم و برخی که زمام امور در دستشان بود در مسیر انقلاب و ولایت نبودند و ضربه زدند اما امروز امیدواریم مسئولین به قول‌هایی که دادند، عمل کنند. 
 
وی با بیان وصیت یکی از شهدا که به اهمیت حجاب توصیه کرد، گفت: موضوع حجاب اهمیت ویژه‌ای دارد که متاسفانه داریم فراموش می‌کنیم. یکی از شهدا در وصیت خود خطاب به مادرش گفته بود: مادرم اگر جنازه‌ام را دیدی، گریه نکن. موفع دفنم و سر قبرم گریه نکن، زمانی گریه کن که مردان ایرانی بی‌غیرت و زنان ما بی‌عفت شوند.
 
امام‌جمعه زیراب ضمن گرامی‌داشت ولادت امام حسن عسگری و تسلیت وفات حضرت معصومه در هفته پیش رو، باتوجه به در پیش بودن روز کتاب ‌‌و کتاب‌خوانی، اظهارکرد: هیچ گاه اینترنت و موبایل، جای کتاب را نخواهد گرفت‌. کتاب ویژگی‌هایی دارد که آنها ندارند. فرزندان خود را به سمت کتاب تشویق کنید. 
 
رضایی در پایان با اشاره به شناسایی پیکر شهید" فیض‌الله غضنفری" به مقام شهدا درود فرستاد و ضمن ابراز امیدواری از ایجاد اتحاد بین اعضای شورای دوره ششم شهر زیراب ، تصریح کرد: امیدواریم شورای دوره ششم موفق باشند، هرچند نامهربانی‌هایی می‌بینیم که به نفع شهر نیست. برای مردم و خدمت قدم بردارید و در این فرصت خدمت گزاری که خدا داده ، خدمت‌گزار خوبی باشید.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴