تاریخ انتشارجمعه ۲۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۰
کد مطلب : ۴۵۶۷۳۴
امام جمعه فریدونکنار بر لزوم مواجهه عقلانی و پژوهش‌محور نخبگان و مسئولان با بیانات رهبری تاکید کرد.
۰
plusresetminus
لزوم مواجهه عقلانی و پژوهش‌محور نخبگان و مسئولان با بیانات رهبری
به گزارش بلاغ، حجت‌الاسلام حسین تقی‌پور در خطبه‌های نمازجمعه فریدونکنار اظهارکرد: همگان در هر مسئولیتی باید از خدا حساب ببرند تا به تقوای حداقلی برسند.

وی با اشاره به در آستانه بودن رحلت حضرت فاطمه معصومه(س) تصریح کرد: حضرت فاطمه معصومه(س) از بانوان با کرامتی است که روایات متعددی در فضیلت ایشان آمده است.

امام جمعه فریدونکنار با گرامی‌داشت روز کتابخوانی خاطرنشان کرد: متاسفانه سرانه مطالعه ایرانیان پایین بوده درحالی که کتاب می‌تواند انیس انسان باشد تا موجب آرامش فکری و قلبی شود.

تقی پور از مصوب شدن نگارش کتاب فریدونکنار در شورای فرهنگ عمومی این شهرستان خبر داد و یادآورشد: درحالی که فریدونکنار دارای پیشنیه قوی در زمینه‌های انقلابی‌گری، کشاورزی، مذهبی، علمی و اعزام به جبهه و غیره بوده اما متاسفانه در تاریخ چیزی برای آن ثبت نشده که به همین دلیل کمیته‌ای برای تدوین کتاب فریدونکنار در دفتر امام جمعه تشکیل شده و گروهی درحال انجام این امر مهم هستند که از مردم و نخبگان می‌خواهیم اطلاعات خود را به دفتر امام جمعه برسانند و ما را در این زمینه یاری کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه باید مواجهه عقلانی و پژوهش‌محور با بیانات مقام معظم رهبری صورت گیرد، گفت: مجلس شورای اسلامی، دستگاه قضایی، نهاد ریاست جمهوری، روسای ادارات، دانشگاه، حوزه علمیه و نهادهای مختلف باید مواجهه عقلانی، پژوهش‌محور و مطالبه‌گر با بیانات رهبری داشته باشند چراکه فهم عمیق و تفهیم مفید باید در رابطه با این موضوع صورت گیرد تا در گفتمان رهبری جریان‌سازی شود.

امام جمعه فریدونکنار ادامه داد: عدم مواجهه صحیح با بیانات رهبری آسیب بزرگی را در مجموعه‌های مختلف فرهنگی و انقلابی به‌ویژه مجامع دانشجویی به‌وجود خواهد آورد.

تقی‌پور افزود: اینکه برخی افراد فقط بخواهند به واگویه کردن بیانات رهبری بسنده کنند هیچ ارزشی ندارند و حتی محتواهای رسانه‌ای هم کاری از پیش نمی‌برد.

وی با انتقاد از عملکرد ضعیف برخی مسئولان در خصوص طرح اقتصاد مقاومتی گفت: درحالی که چندین سال مقام معظم رهبری شعار سال را بر محور موضوعات اقتصادی و اقتصاد مقاومتی مطرح می‌کردند اما متاسفانه برخی مسئولان فقط اجرای این طرح را در حد نصب چند بنر تقلیل می‌دادند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴