تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۳
کد مطلب : ۴۵۶۶۸۵
خبرگزاری فرانسه در گزارشی از رژه نیروهای طالبان با خودروها و تجهیزات نظامی آمریکا در قندهار خبر داد.
۰
plusresetminus
رژه طالبان با تجهیزات آمریکا

به گزارش بلاغ؛ 24 مرداد با سقوط کابل تمامی تجهیزات نظامی ارتش آمریکا به دست طالبان رسید! پنتاگون می‌گوید «از حدود ۱۴۵ میلیارد دلاری که دولت آمریکا برای باز‌سازی افغانستان هزینه کرده حدود ۸۳ میلیارد دلار به توسعه و حمایت نیروهای ارتش و پلیس اختصاص داده است. این ۱۴۵ میلیارد دلار علاوه‌بر ۸۳۷ میلیارد دلاری است که آمریکا در جنگ هزینه کرد. این ۸۳ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری انجام شده برای نیروهای افغان در ۲۰ سال اخیر تقریبا دوبرابر بودجه سال گذشته برای کل قوای تفنگداران دریایی آمریکا و کمی بیشتر از بودجه سال گذشته واشنگتن برای کمک‌های مواد غذایی برای حدود ۴۰ میلیون آمریکایی بوده است».

بر اساس گزارش‌ها طالبان برای تشکیل ارتش خود حساب ویژه‌ای روی تجهیزات نظامی آمریکایی باز کرده. دیروز خبرگزاری فرانسه اعلام کرد گروه طالبان یک رژه نظامی را در قندهار با استفاده از خودروهای نظامی آمریکایی نیروهای سابق ارتش افغانستان برای افتتاح «ارتش امارت اسلامی» جدید خود برگزار کرد.

ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشته، در حالی که «موسیقی مذهبی از بلندگوها پخش می‌شد، کاروانی از خودروهای نظامی در جاده اصلی قندهار جایی که فرودگاه را به مرکز اصلی شهر وصل می‌کند، از کنار تماشاچیان عبور کرد.» «ملا محمد یعقوب»، وزیر دفاع طالبان نیز اخیراً اعلام کرده بود که واحدهای نظامی مجدد سازماندهی خواهند شد و تغییر نام نیز خواهند داد. قندهار، دومین شهر بزرگ افغانستان و مرکز معنوی نیروهای طالبان است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴