کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس انجمن صنایع خوراک دام و طیور کشور:

سامانه "بازارگاه" وزارت جهاد کشاورزی نیاز تولیدکنندگان را برآورده نکرد/لزوم حذف ارز 4200 تومانی برای کنترل بازار

6 آبان 1400 ساعت 16:01

رییس انجمن صنایع خوراک دام، طیور آبزیان کشور گفت: سامانه "بازارگاه" وزارت جهاد کشاورزی نتوانسته نیاز تولید کنندگان را برآورده کند، بنابراین بازنگری در طراحی این سامانه الزامی است.


به گزارش بلاغ، مجید قدیری در نشست کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی مازندران اظهار کرد: از مجموع ۲۰ میلیون تُن تولید خوراک دام، آبزیان و طیور در سطح کشور، بیش از ۸ میلیون و ۵۰۰ هزارتُن آن برای مصرف طیور اختصاص دارد.

رییس هیئت مدیره انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان کشور، تامین نبودن به موقع ارز برای ترخیص نهاده‌ها از گمرکات کشور را از دیگر معضلات تامین خوراک برای تولید کنندگان برشمرد و افزود: شرکت‌های حمل و نقل هم نتوانستند، در توزیع خوراک سطح کشور خوب عمل کنند.

قدیری، حذف ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی را یکی از راهکار‌های موثر برای رفع معضلات مربوطه بیان و تصریح کرد: در کنار حذف ارز یارانه ای، دولت هم باید نظارت مستمر در بخش‌های مختلف تامین و توزیع نهاده‌ها داشته تا مشکلات تولید کنندگان برای تولید برطرف شود.

رییس انجمن صنایع خوراک دام، طیور آبزیان کشور گفت: سامانه "بازارگاه" وزارت جهاد نتوانسته نیاز تولید کنندگان را برآورده کند، بنابراین بازنگری در طراحی این سامانه الزامی است.

وی با تاکید براینکه دولت باید در حوزه سیاستگذاری ورود پیدا کند، خواستار جلوگیری از خام فروشی نهاده‌های دامی شد و گفت: در سال قبل بیشتر کارخانه‌ها با ظرفیت زیر ۴۰ درصدی کار کردند.

انتهای پیام/


کد مطلب: 456217

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/456217/سامانه-بازارگاه-وزارت-جهاد-کشاورزی-نیاز-تولیدکنندگان-برآورده-نکرد-لزوم-حذف-ارز-4200-تومانی-کنترل-بازار

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com