تاریخ انتشارسه شنبه ۴ آبان ۱۴۰۰ - ۰۳:۱۲
کد مطلب : ۴۵۶۱۴۰
رئیس‌جمهور سابق آمریکا با اشاره به بحران پناهجویان، گفته واشنگتن از درون در حال نابود شدن است. ما به سوژه تمسخر جهانیان تبدیل شده ایم.
۰
plusresetminus
ترامپ: آمریکا در حال فروپاشی از درون است به سوژه تمسخر جهانیان تبدیل شده‌ایم

به گزارش بلاغ؛ زمانی که ترامپ در آمریکا بر سر کار بود بسیاری از رسانه‌ها و سیاستمداران این کشور هشدار می‌دادند وی با سرعت آمریکا را به سمت فروپاشی سوق می‌دهد حالا این ترامپ است که می‌گوید با وجود بایدن و دموکرات‌ها و عملکرد ضعیف آنها در بحران پناهجویان در مرزهای این کشور آمریکا در معرض نابودی و فروپاشی از درون قرار گرفته و به سوژه تمسخر جهانیان هم تبدیل شده است.

دونالد ترامپ، روز یکشنبه در بیانیه‌ای ضمن صحبت درباره مسائلی چون «خروج از افغانستان» و «تروریسم»، اعلام کرد آمریکا اکنون به سوژه تمسخر و مضحکه جهانیان تبدیل شده است: «کشور ما از درون در حال فروپاشی است. هیچ فردی برای جلوگیری از آن کاری نمی‌کند». وی همچنین ضمن تأکید دوباره بر درخواست خود برای ساخت دیوار مرزی، مدعی شد «کشور از سوی میلیون‌ها نفر که به طور غیرقانونی وارد مرز‌های ما می‌شوند، مسموم شده است».ترامپ در این بیانیه‌ که «لیز هرینگتون»، سخنگوی وی در توئیتر منتشر کرده است، گفته: «در اکثر موارد، آنها حتی مورد بازجویی قرار نمی‌گیرند یا از ورود آنها جلوگیری نمی‌شود. این افراد خطرناک بوده و بیشتر مجرمان زندانیان فراری از سایر کشور‌ها هستند. اولین کاری که باید برای جلوگیری از ورود آنها صورت گیرد، تکمیل این دیوار مرزی است».
ترامپ به انتقال پناهجویان افغان به کشورش هم اینگونه واکنش نشان داد که بسیاری از افغان‌هایی که پس از تسخیر طالبان از کشورشان فرار کرده‌اند نباید در آمریکا مستقر شوند.ترامپ مشکلات کنونی آمریکا را با زمان ریاست جمهوری خود مقایسه کرد و گفت: «کشور ما چقدر احمق شده است. بسیار غم‌انگیز است. ۱۰ ماه پیش هیچ کدام از این مشکلات را نداشتیم و هیچ بحران اقتصادی اعم از  تورم و بالا رفتن قیمت سوخت را نداشتیم». ترامپ پیشتر نیز در مورد بحران پناهجویان گفته بود: «بیشترین تعداد مهاجران در طول تاریخ آمریکا، اکنون در حال سرازیر شدن در  کشور هستند. کشور ما در حال تبدیل شدن به یک گودال بشریت است. قاتلان، فروشندگان مواد مخدر و جنایتکاران در هر شکل و‌ اندازه بخش بزرگی از این مهاجرت گسترده هستند».

حمله به کنگره برنامه‌ریزی شده بود
خبر دیگر از آمریکا اینکه «بنی تامپسون» رئیس‌کمیته تحقیق مجلس نمایندگان آمریکا روز یکشنبه در اظهاراتی تاکید کرد: یورش 6 ژانویه (چهارشنبه 17 دی) به ساختمان کنگره بدون تردید و شک یک حمله از پیش تعیین شده بوده است.

تامپسون در مصاحبه با شبکه «سی‌بی‌اس» در پاسخ به سؤالی درباره اینکه «یورش به ساختمان کنگره آمریکا در روز 6 ژانویه چقدر از پیش تعیین شده بوده است؟»، گفت: «هیچ شکی وجود ندارد. بدون تردید تحقیقات ما نشان می‌دهد که این حمله از پیش تعیین شده بوده است ولی بدترین مسئله که در آمریکا محرمانه باقی مانده این است که دونالد ترامپ افراد را در روز 6 ژانویه به واشنگتن دعوت کرده است. اظهارات تامپسون در شرایطی است که کمیته تحقیق مجلس نمایندگان آمریکا تاکنون تعدادی از مقام‌های ارشد دولت ترامپ را برای ادای توضیحات درباره یورش مرگبار به ساختمان کنگره، احضار کرده است. در این یورش که از سوی طرفداران ترامپ و به بهانه تقلب در انتخابات به نفع بایدن انجام شد دست کم پنج نفر کشته شدند.»
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰